Vad kostar det att röntga?

D

Dean

Antagligen måste jag åka in på klinik och röntga min häst. Han har troligtvis en hovbensfraktur och nu är jag lite nyfiken på vad det kan kosta. Har iofa försäkring, men man måste ju ändå betala 25% plus självrisk.
 
Min häst fick hoven röntgad på Ultuna i mars-03 och det kostade 250:- + poliklinikavgift på 390:- och en spruta lugnande 200:-.

I juli när hon fick rygg och knäled röntgad (4 plåtar) kostade det 700:-. det beror alltså på hur många plåtar de tar.

Lycka till med din häst, hoppas det inte är något allvarligt!
 
När vi röntgade var 4 plåtar minimipriset, dvs tar dom färre får du ändå betala för 4. Men det kan kanske variera från klinik till klinik.
 
Jag fick betala 1200,- för 10 bilder, sedan tillkom kostnader för sedering och undersökning + poliklinikavg. De första bilderna är dyrast (minns inte riktigt hur många), sedan kostar de andra inte så mycket.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 807
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 741
Senast: ako
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
945
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp