vad kostar ditt stall?

danilo

Trådstartare
som de flesta vet jag inte om jag lagt tråden rätt, men hoppas på svar ändå!

jag planerar att bygga ett stall med fyra boxar, och har förstås huvudet fullt av idéer och tankar! :idea:
jag vill ju har mycket utrymme och svängrum och ordentlig sadel- och foderkammare.
är det någon som har några speciella tips som är bra att tänka på innan man sätter igång?
du som har byggt ett eget stall, hur stort är det och vad kostade det?
och du som har ett eget stall, vad kostar det (förutom hästens kostnader som t.ex. foder och strö) med el och vatten i månaden?
tacksam för svar! :)
 
Jag håller på att bygga stall nu, med sex boxar och sadelkammare. Det är en befintlig "lada" så vi har stommen och taket redan.
Nu har vi grävt ur golvet, lagt i avloppsrör med brunnar i varje box, dragit in vatten och el, gjutit golvet och reglat upp loftgolvet. Kvar är golvet på loftet, innerväggar, sedan boxarna som är beställda samt bygga sadelkammaren. sdean är detvattenkoppar, krubbor mm. Detta är beräknat att landa på strax under 200 000. Byggnaden är på 8x14 meter.
Har nu ett större stall med 11 boxar och foderrum + 2 sadelkammare. har egen brunn så vattnet kostar inget, vad elen kostar har jag ingen koll på: :o

Lycka till! :)
 
tack för svaret!
och ursäkta för missplaceringen, ska lägga tråden där istället.
 
hejsan!
vårat stall fanns det ca:6-7 boxar sadelkammare spolspilta och det var isolerat det gick på ca: 500000 kr och det var ett vanligt enkelt med trä boxar!
i månaden tror jag inte det kostade så mycket ca: 2-3 tusen..
:p
 
Vi byggde ett bruksstall för något år sedan. Det blev mycket dyrare än vi kalkylerat med från början och landade väl strax under miljonen :crazy:. Själva stallet är vi dock mycket nöjda med. PM:a mig om du vill veta mer om detaljerna.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 137
Senast: skogaliten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp