Vad kostar en vaccination?

B

blondi3958

Hur mycket tar era vet. för att vacinear eran häst för influensan och stelkramp om ni åker dit???
 
Min vet. kom hem o vaccinerade idag mot influensan o tog 450.-, han tar 550.- om man ska ha stelkramp osså. Han har ingen "mottagning", han åker bara ut till folk, men tar ju ingen reseersättning, så det skulle nog bli saksamma...
 
Nej, vet. brukar komma hem, vi har lite olika veterinärer och priser, de tar mellan 300-500 kr för influensavaccin.
 
Det var billigt :(
Varför kan inte jag få för så billigt för :confused: :cry:
 
Min veterinär kommer till stallet och vaccinerar alla hästar på en gång (10 st). För influensa, stelkramp och botolium kostar det ca 350 kr.
 
Veterinären kommer till stallet (har knappt en mil). En vaccination kostar 200 kr. Ska man vaccinera mot både stelkramp o influensan så blir de alltså 400.... :bump:
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Fiorano
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 659
Senast: Dentaku
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp