Vad kostar er häst/ månad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimmi_89

Trådstartare
Vad kostar era hästar varje månad? Med alla kostnader osv Då jag funderar på att skaffa mig en egen nu efter varit medryttare i 10 år. Har eget stall och hage.

Sv: Vad kostar er häst/ månad?

Vad kostar era hästar varje månad? Med alla kostnader osv Då jag funderar på att skaffa mig en egen nu efter varit medryttare i 10 år. Har eget stall och hage.
Sök och du skall finna! Den frågan brukar ställas i nya trådar nån gång i månaden ungefär, och det finns flera utförliga diskussioner i ämnet. :)

Helt kort bara - det är rätt stor spridning på svaren och beroende på omständigheterna redovisas månadskostnader mellan (i extremfallen) <1000 och >10 000 kr. Väldigt många ligger dock i närheten av 3000 - 5000 kr, våra kostar ungefär 3 500 kr/mån i löpande kostnader per häst inklusive allt som hör till hästens behov. Träningar, ridhuskort, clinics mm tillkommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 494
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan För drygt en månad sedan var jag med om en svår ridolycka och nu känner jag att jag håller på att trilla ner i ett mörkt hål pga mycket...
Svar
14
· Visningar
1 318
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31