Bukefalos 28 år!

Vad kostar era katter?

Sv: Vad kostar era katter?

Vad ska man ha för kattsand om man inte kan ha en peewee låda? Vill ha absolut luktfritt ( i den mån det går)

Innan jag bytte till PeeWee så hade jag Pussi Compac (blå påse på vanliga ica och coop), för det priset så tyckte jag den var jättebra. Jag ville ha en sand som klumpade sig och inte luktade. Det som jag kände var negativt var att katterna fick med sig av sanden överallt. Men i fråga om luktfrihet är den överlägsen bland de sander jag provat.

Nu hade min bror köpt någon sand som ser ut som pellets, men som klumpar och var miljövänlig. Vet inte vad den heter men den får blandade recensioner från dem som provat, bror var jättenöjd medan mamma tyckte att den luktade lite.

Kristaller är annars jävligt effektiva mot lukt. Jag tycker dock det är alldeles för bökigt att behöva byta hela lådan så ofta, jag föredrar klumpbildande.

Skulle jag vara tvungen att byta bort PeeWee igen så skulle jag gå tillbaka till Pussi Compac.
 
Sv: Vad kostar era katter?

Jag kör med pussi compac. Överlägset bäst anser jag, för ett rimligt pris.
Jag har en fertil honkatt och en som jag inte riktigt vet ännu, hon bör vara det men isf löper hon väldigt diskret.

Jag känner aldrig av någon lukt och den klumpar sig väldigt bra. Det negativa är väl att dom lätt får med sig en del i tassarna. Men jag ser det inte som ngt större problem då jag ändå damsuger minst en gång om dagen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Är idag jourhem åt två katter, en med TR/forl. Nu när dem varit här ett tag har jag ju börjat fästa mig vid dem och vi funderar på att...
2
Svar
35
· Visningar
2 787
Senast: kolblakkur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 505
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 096
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Vad kostar era katter att ha per år? Försäkring, mat, leksaker, klösträd, kattsand, hälsokoll, vaccination, är det något mer? Hur ofta...
2
Svar
22
· Visningar
1 102
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp