Bukefalos 28 år!

Vad kostar jordgubbarna hos er?

Här såg jag för 80 kronor litern idag, lite bättre än på midsommar men fortfarande för högt pris för min smak, får alltså bli självplock i år ska försöka bege mig dit så snart som möjligt i veckan som kommer när de börjar med självplock.
 
Vi var också på säsongspremiär av självplockning idag, för 45 kr/kg
Ksn det möjligtvis vara samma ställe? Personal i röda tröjor och det ägs av ett yngre par som har ett lantbruk? 🙂

De härifrån har oftast svarta tröjor med rött tryck (fast personalen som dirigerar folk på själva plockningen kan ha annat), och jag skulle säga att paret som äger det är medelålders. De har jordgubbar (självplockning + försäljning) och potatis :)
 
45 kr/l för svenska utanför Maxi idag, 25 kr asken för belgiska (tror jag) inne i affären . Samma svenska jordgubbar för självplock 25 kr/l. 40 kr/l om du inte plockar själv.
 
Det är ju konstigt att tillgången på jordgubbar har ökat explosionsartat så att dom är så mycket billigare idag än för några på dagar sedan...
 
Det är ju konstigt att tillgången på jordgubbar har ökat explosionsartat så att dom är så mycket billigare idag än för några på dagar sedan...
Vet sen tidigare att det ofta handlar om osäkerheten över tillgången innan midsommar, sedan står många leverantörer tjocka på lagret och behöver sälja mer...
Speciellt i år är det knepigt att förutse kundernas köpmönster tyvärr...
 
Det är ju konstigt att tillgången på jordgubbar har ökat explosionsartat så att dom är så mycket billigare idag än för några på dagar sedan...

Njae. Inte så konstigt. Blir liksom kvadratisk funktion på priset på ananassmultron när efterfrågan dyker som en gråsten samtidigt som de sena jordgubbarna faktiskt mognar och MÅSTE plockas nu.

ca 7 miljoner liter går åt på midsommar, och ca 40 miljoner liter på ett helt år. En sjättedel av årskonsumtionen på en (eller två) av 365 dagar. Tuffa tider när man sedan inte lyckas optimera tillgången till att vara som störst strax innan detta årliga event.
 

Liknande trådar

Mat Misstänker att det är fler än jag som köpt jordgubbar idag. Vad kostade dem och vilken del av landet befinner ni er i? Själv köpte jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 029
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 202
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 574
Senast: TinyWiny
·
Y
Övr. Katt ...med min lille Göran, som han så vackert heter och vaccinerade. Gjorde hälsokoll också, där det konstaterades öronskabb och den...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp