Vad kostar jordgubbarna hos er?

Vilken billig självplock! Jag betalade 47kr/kg idag, färdigplockade kostar 50 kr/litern. Skaraborg
Blev också förvånad brukar inte vara så billigt självplock förrän senare på säsongen men det har varit varmt för årstiden och jordgubbar finns i överflöd redan så jag antar att det behöver plockas av?
 
120 kr/kg på Coop. Dottern köpte en ask, 65 kr.

55kr/L på torget... Dit jag egentligen bad dottern gå, men hon tyckte man lika bra kunde passa på när hon var på Coop. De på torget brukar vara godare, är närodlade på riktigt och ser finare ut. Så valet är egentligen mer det än priset.
 
Liten by i Jämtland, tidigare i veckan tog vi 49 kr/litern men det höjdes igår till 55 kr/litern eller 2 för 99 kr. En Ica Nära butik, tyvärr fick vi inte våran utlovade jordgubbsleverans i dag så det har inte varit glada miner i butiken!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 492
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Tänkte att det kunde vara intressant att få en bild av vad jordgubbarna kostar i vårt avlånga land eftersom det är väldigt dyrt i år...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp