Bukefalos 28 år!

vad kunde ditt barn vid 16 månaders ålder?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vad kunde ditt barn vid 16 månaders ålder?

Jag tror du har helt rätt. Jag minns att jag har hjälpt till i köket från låg ålder, bakade min första kladdkaka jag-minns-inte-när och har inte slutat sen dess. :angel: Som 8-åring köptes första ponnyn av mina totalt ointresserade och okunniga föräldrar så jag skötte allt utan att de la sig i. Tillsammans med min stallkompis och hennes kunniga familj naturligtvis! Jag skötte inte stallet helt själv, hehe....

Jämfört med min bror är jag mycket mer framåt och oblyg, händigare och en knegare. Jag tror det är jättebra att lära barnen saker och få dem att vara med!

Jag tycker det är jätteroligt när S vill baka eller laga mat med oss/mig samt duka osv, han tycker det är jätteroligt också. Bre mackor och hämta mjölk ur kylen ska jag införa snart. Iaf med mig som du sa. Det är inte speciellt känslig, jag vill bara inte köra på för hårt ändå.
 
Sv: vad kunde ditt barn vid 16 månaders ålder?

Nej, det är ju inte så svårt att få barn att vilja hjälpa till. Fast en del kan ju behöva mängder av uppmuntran. Elis har alltid varit socialt framåt, och sedan han lärde sig gå så är han även duktig med det motoriska.

Alvin däremot, det jag hittills, efter nio månader tillsammans med honom, märkt är att han behöver massor av uppmuntran. För han ger upp, direkt, och blir ledsen och arg. "Jag kan inte sitta mamma, jag kan inte kan inte kan inte kolla nu ramlade jag *yyyyyyllllll*" :crazy: Typ. Med en sådan dominat och duktig bror tror jag vi måste tänka på att Alvin kanske behöver ännu mer uppmuntran. Svårt det där, var går gränsen mellan curling och uppmuntran egentligen.
 
Sv: vad kunde ditt barn vid 16 månaders ålder?

Hmm, jag är inte förälder men läser till logoped och har läst en del kurser om autism.

Är barnet hörseltestat (med riktig utrustning) på BVC?
Om inte skulle jag försöka få till en sådan undersökning eftersom språkförsening kan bero på hörselnedsättning.

jag skulle också ta upp alla dessa funderingar du verkar bära på vid nästa kontroll och inte ge mej förrän jag fått svar eller remisser till det de inte kan svara på.

Jag förstår helt klart din oro! Autism är en störning i samspelet med andra människor men behöver absolut inte betyda utvecklingsstörning. Härom veckan träffade jag på en 17-årig kille med högfungerande autism. Han gick i vanlig (teknisk) gymnasiesklass utan assistent.

Jag önskar dej all lycka! GE DEJ INTE UTAN ATT FÅ SVAR!
 
Sv: vad kunde ditt barn vid 16 månaders ålder?

han blev ju hörseltestad på bb när han föddes, och bvc sa att vi skulle göra en ny koll pga tilltalningssvårigheterna i juni. så hoppas ju på att dom gör testet nu istället.

jag tänker inte ge mig utan att dom har utrett honom.

själv så hoppas jag på att han är extremt sen och kommer ikapp snart, men man vet ju aldrig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 822
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Hundlucka
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp