Bukefalos 28 år!

Vad läcker jag för nått?

Ajda

Trådstartare
Var på toa efter jobbet. Kissade litegrann, men det kom inte speciellt mycket (var helt enkelt inte spc nödig).

Ca 2 minuter efter toalettbesöket känner jag hur det blir blött i trosorna. Aja, ökad flytning har man ju tänkte jag. Men när jag kikade var det blött ca 7x5 cm i trosorna. Luktade ingenting, inget kladd alls.

Det kan väl inte vara fostervatten? :eek:
Jag är ju bara i v. 30.

Berättade för mamma nyss och hon tyckte jag skulle ringa mvc imorn bitti.
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Jag läckte sånt hela tiden. Jag fick tidigt gå med trosskydd. Jag tror föresten att jag till och med hade binda på slutet... Men då var det ju lite annat också som jag läckte ;)
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Fostervatten luktar som sperma.
Lägg i en binda för att ha lite koll på hur mycket det kommer, vad det nu är. Så har du lite hum om du skulle ringa mvc imorn. Vilket du kan göra bara för att lugna dina egna tankar:)
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Har du ont? Varför vänta tills i morgon? Jag miste mina tvillingar pga att jag inte kontaktade bb i tid, hade en liten blödning bara, det resulterade i att mina pojkar kom 12 veckor förtidigt och inget kunde göras, de skulle varit 28 år i år, nu ligger de på minneslunden. Tänk det är så längesen och ändå känns smärtan så stor när jag tänker på dem.
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Nej jag har inget ont alls.

Enda numret att ringa jag har nu är till förlossningen. Jag avvaktar över natten.
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Det vanligaste är att man läcker urin.
Bäckenbottenmuskulaturen blir ju lite förändrad när man är höggravid, både av honmoner och lite av fostrets tyngd. Så det är inte så konstigt om man inte håller helt tätt då.

Själv har jag läckt en hel del urin under min första och tredje graviditet, inte alls lika mkt under andra grav....
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Usch vad hemskt, lider med dig ... :cry:

Jag tycker också - bättre att ringa en gång för mycket! Åk in och kolla upp, det gjorde jag när jag läckte. Och jag hade lite pyspunka, men det läkte ihop :idea:
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Det borde väl inte vara urin iom att jag precis varit på toaletten innan?

Det kom liknande nu imorse efter toalettbesöket. Fortfarande inget ont.

Mamma skrämde upp mig rejält efter att ha pratat med sin jobbarkompis som fick sin flicka i v. 30. Det började tydligen såhär då.
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Alltså nu är det väl egentligen ingen som vill råda dig till något. Tänk om det är något fel och så skulle någon gett råd över nätet... Ja du förstår...

Men jag läckt så precis när jag varit och kissat. Det kändes som att det låg kvar i urinröret eller något och det kom ofta en skval när jag reste på mig (eller en stund efteråt). Hade jag glömt trosskydd så kunde det nästan gå igenom byxorna vissa gånger. Mig störde det inte alls att jag läckte rätt så friskt emellanåt. Det är inte så mycket man kan göra åt det och man får lösa det på bästa sätt :) Men jag har ju haft lite problem efteråt också, men det blir ju bättre och bättre hela tiden!! (Mitt barn är nu 4 månader)
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

jag är gravid i vecka 30 och jag läcker också något konstigt genomskinligt.. känns inte som urin eftersom det inget luktar så jag bara antar att det är någon konstig flytning.
har hållt på såhär ett par veckor nu.

ringde du till mvc sen? vad fick du för svar isf?
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Nej jag har inte ringt. Jag känner ju ingenting så det är säkert bara urin :o
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Man behöver inte känna någonting även om det är fostervatten.

Absolut, jag hade inte ont eller nåt när jag läckte. Och det luktar inte nämnvärt heller. Åk till förlossningen, så kollar de så gott de kan, tycker jag. Eller åk till MVC och kissa på en sticka och se om de hittar nåt protein :)
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Jag hade ringt in. Bättre en gång för mycket än en gång för lite.

De kan kolla där om det är fostervatten.
 
Sv: Vad läcker jag för nått?

Om det läckt två dagar i rad så bör du kolla upp det. För mig blev det så, första dagen läckte det lite, luktade inget särskilt och såg inte ut som nån flytning heller. Bm sa avvakta, kommer det mer, ring bb. Allt lugnt resten av dagen. Morgonen efter rann det som bara den, luktade satan. Ringde till bb, de ville göra en koll så vi åkte in och vips blev jag morsa samma dag. Vecka 35+6.
Som Jolanta skrev; bättre kolla en gång för mycket än en för lite.
 

Liknande trådar

F
Gravid - 1år Fick ni mycket mer flytningar mot slutet av graviditeten? Jag har under 2-3 dagar nu haft lite konstiga flytningar. Har varit orolig...
Svar
12
· Visningar
2 847
Senast: suddis
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp