Vad läser ni?

kem

Trådstartare
Vad läser ni just nu? Är lässugen men skulle vilja hitta nåt nytt, tycker jag läst alla böcker jag har. Även om ni har några favoritböcker ni inte vill att nån ska missa!
 
Mitt eget bidrag; bland mina senast lästa böcker hittas Fingersmith av Sarah Waters, efter tips i en annan tråd, och bukeroman nr 2, Kunde varit vi av Pia Hagmar. Kan rekommendera båda!
 
Läser Min kamp 5 men efter den räcker det med Knausgård för min del, kommer inte läsa sista och sjätte boken.
 
  • Gilla
Reactions: kem
Vad läser ni just nu? Är lässugen men skulle vilja hitta nåt nytt, tycker jag läst alla böcker jag har. Även om ni har några favoritböcker ni inte vill att nån ska missa!
En bok jag läste nyss och kan rekommendera är Grå själar av Philippe Claudel. Väldigt gripande berättelse och med fantastiskt språk! Har benämns som kriminalroman men det skulle jag inte kalla den.
 
  • Gilla
Reactions: kem
Jag läser just nu Simone och jag av Åsa Moberg. Har precis börjat så kan inte ge nåt referat.
Har nyligen innan läst Egenmäktigt förfarande samt Utan personligt ansvar, båda av Lena Andersson. Mkt träffsäkra och slående historier och människans förmåga att förföras av kärleken som fenomen, samt vad det gör med förnuft och handlingar. Mkt intressant och alla borde känna igen sig. I mitt fall gjorde det mig mer cynisk men jag har ju även ett stort mått svart humor ;) Språkligt är de helt enastående.
 
Jag läser just nu Simone och jag av Åsa Moberg. Har precis börjat så kan inte ge nåt referat.
Har nyligen innan läst Egenmäktigt förfarande samt Utan personligt ansvar, båda av Lena Andersson. Mkt träffsäkra och slående historier och människans förmåga att förföras av kärleken som fenomen, samt vad det gör med förnuft och handlingar. Mkt intressant och alla borde känna igen sig. I mitt fall gjorde det mig mer cynisk men jag har ju även ett stort mått svart humor ;) Språkligt är de helt enastående.
Låter intressant!
 
Jag läser just nu The Happy Brain av Dean Burnett. Läste hans bok The Idiot Brain för några år sedan och älskade hur han skrev vetenskapligt, icke självklart, och med massa humor. Aldrig trott att jag skulle bli superintresserad av neurovetenskap.

Nästa bok blir kanske House of Leaves av Mark Z. Danielewski. Den verkar intressant! Men även lite som ett osäkert kort. Har någon läst den?
 
Coolt! Skriver han också med humor och lite lättsamt?
Det lät intressant.
Nu var det några år sen, så minnet sviker lite, men jag kommer ihåg att jag tyckte det var intressant och lättförståeligt, vilket kändes ganska oväntat. Jag läste två eller tre böcker av honom då.
 
Jag läste just Postscript av Cecilia Ahern. Det är karaktärerna från PS I Love You 7 år senare.
Läste också The ladys guide to petticoats and piracy. Det är en fortsättning på The gentlemans guide to vice and virtue. De är skrivna av Makenzie Lee. Den första var nog bättre.
 
  • Gilla
Reactions: kem

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
69
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Derivata
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp