Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Murder in the Mews av Agatha Christie. Fyra noveller av Christe. Gillar hennes historier :)

Silvervägen av Stina Jackson. Föll för grupptrycket i bokbingogruppen, men tyckte mycket om den! Härligt med lite miljöer från Norrbotten där jag bodde för några år sedan.
Extra kul att författaren gillade min recension på goodreds :bump:
 
Idag avslutade jag Stjärnlösa nätter och det är ju en jätteviktig historia att berätta (vilket gör boken läsvärd som så), men det får mig ändå inte mer välvilligt inställd till huvudpersonen i boken.

Har också läst klart Stanna hos mig som jag tyckte himla mycket om. Verkligen en välskriven, fascinerande, sorglig och fin bok som berör.
 
Har shoppat semesterläsning! (och tänker att den där gräsmattan gärna får vara lite grönare & skönare när det väl är dags för semestern om en månad)

DSC_6747.JPG


För övrigt blir jag lika varm i hjärtat varje gång jag går in på Akademibokhandeln och ser att det är kö. Jag hoppas så innerligt att bokaffärerna kan få överleva i många år till!
 
Jag kämpar på med Ett litet liv, har läst ca 40% hittills. Känner mest :meh: när jag läser den.
Ser att du skrivit senare i tråden också att du gett upp. Jag förstår dig! Jag är inne på sista fjärdedelen nu och läser vidare egentligen mest bara för att jag vill veta vad som händer och för att det tar emot att sluta läsa en bok bara sådär :p men det är inte alls någon bok jag fastnat i så att jag känner att jag liksom MÅSTE läsa vidare. Trist. Ska läsa dina och @mandalaki spoilers sen när jag är klar :laugh:
 
Jag har lyssnat på Erotiskt skrivande för ensamma änkor av Balli Kaur Jaswal. En mycket intressant inblick i den indiska befolkningens liv i Storbritannien. Det börjar med att en umg indisk tjej som lever ett västerländskt liv ska lära ut engelska till änkor som bara pratar punjabi. Änkorna kapar däremot kursen ;) bitvis är det så detaljerat att jag nästan blev generad :o men det är ochså en berättelse om heder och familjer som är så mycket mer i Indien och hur det kan fortleva i ett modernt samhälle. Rekommenderas! :up:
 
Jag har lyssnat på Erotiskt skrivande för ensamma änkor av Balli Kaur Jaswal. En mycket intressant inblick i den indiska befolkningens liv i Storbritannien. Det börjar med att en umg indisk tjej som lever ett västerländskt liv ska lära ut engelska till änkor som bara pratar punjabi. Änkorna kapar däremot kursen ;) bitvis är det så detaljerat att jag nästan blev generad :o men det är ochså en berättelse om heder och familjer som är så mycket mer i Indien och hur det kan fortleva i ett modernt samhälle. Rekommenderas! :up:

Den var helt underbar. Till den som känner sig trygg med engelska (menar alltså inte att du inte är det men jag gissar att du redan lyssnat klart ;)) skulle jag rekommendera att lyssna på den på engelska i inläsning av fantastiska Meera Syal :)

Mvh kan fortfarande inte riktigt se en squash i ögonen
 
Den var helt underbar. Till den som känner sig trygg med engelska (menar alltså inte att du inte är det men jag gissar att du redan lyssnat klart ;)) skulle jag rekommendera att lyssna på den på engelska i inläsning av fantastiska Meera Syal :)

Mvh kan fortfarande inte riktigt se en squash i ögonen
Aubergine menar du väl? 🍆😉
 
Läste klart Never let me go av Kazou Ishiguro idag. Oj, vilken läsupplevelse! Fantastisk!
Inte läst något av honom tidigare, men känner nu att jag måste göra det. Så vackra personbeskrivningar och han var duktig på att beskriva stämningar mellan människor.

Ska nu påbörja Den yttersta lyckans ministerium av Arundhati Roy. Tror den är bra!

Känns som att jag läser böcker nu som jag redan borde ha läst, men bättre sent än aldrig. :)
 
Har börjat på Rich Boy men vet inte om jag fixar att läsa ut den. Står inte ut med att läsa om ytterligare en gräslig jävla relation.

Köpte den här boken idag och började på istället:

IMG_7398.JPG


SÅ bra! Finns inget mer peppande än spansk feminism 💪🏻👌🏻💜
 
Lyssnar på Gruppen (originalets titel: The Group) av Mary McCarthy. Otroligt bra hittills! Utspelar sig under 30-talet i USA, skrevs på 60-talet.
 
Spännande! Nej, jag har inte ens hört talas om den. Men nu blev jag ju nyfiken. :D
Det är något med hela tveksamheten kring saker och ting, sättet att uttrycka det på och tja hela boken som gör att jag associerar hela boken med dig.
Generellt gillar jag Sara Paborn, hennes Blybröllop var ändå en fullt rimlig bok :D
 
Det är något med hela tveksamheten kring saker och ting, sättet att uttrycka det på och tja hela boken som gör att jag associerar hela boken med dig.
Generellt gillar jag Sara Paborn, hennes Blybröllop var ändå en fullt rimlig bok :D
Den verkar ju toppen, ser jag vid en hastig titt på nätet! Passar så vitt jag kan bedöma också väl in i mitt regelbundet återkommande litterära manshatstema.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
766
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp