Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag verkar vara väldigt inne på temat misogyni och rövhattar just nu eftersom jag valde att lyssna på Hustrun av Meg Wolitzer. Alltså jag hatar boken hittills (sisådär 2/3 in i boken) inte för att den inte är bra för det är den utan för att den manliga huvudkaraktären är vidrig! Alltså jag finner typ inte ord för hur hemsk jag tycker att han är. :o :D
 
Har läst (lyssnat) på Falco av Mons Kallentoft och Anna Karolina men en sak hängde jag inte riktigt med på, har lyssnat samtidig som jag gjort annat så missade lite känns det som. Lägger i en spoiler och läs på egen risk :)

okej så inda var terrorist då antar jag, men var Roger också det? Eller visste han inte att inda var det? Trodde han att hon bara var hans infiltratör och inte med de andra?
 
Har precis sträckläst sista halvan av Gökungen. Det gick bara inte att lägga ifrån sig den. Otroligt fascinerande läsning och verkligen något av en läsupplevelse som jag inte hade förväntat mig när jag lånade/påbörjade boken. Den var stundtals lite onödigt långrandig men ändå, så fascinerande. :love:

Jag älskar den kanske inte lika mycket som typ Nevermoore (för den är mer gullig medans gökungen är rätt mörk och dyster alltså) men jag är nog betydligt mer tagen av själva läsupplevelsen så jag lär troligtvis bra med mig Gökungen ett bra tag.
 
Jag har avverkat:
Strandhotellet - Hansen & Olséni
Del 4 i Mord i Falsterbo. Lättsinnig, humoristisk deckare med klantiga pensionärer och riktig sommarstads mentalitet. Lättlyssnat tidsfördriv!

Flickan på den dansande hästen - Charlotte Dujardin
Charlottes eneg histioria om hennes karriär och hur hon fick chansen att rida Valegro och deras väg till toppen. Ingen roman direkt ;) men som hästintresserad så är den intressant!

The art of not breathing - Sarah Alexander
Elsies tvillingbror försvinner i havet utanför Inverness när de är 11. Fem år senare mår hela familjen dåligt och Elsie upptäcker fridykning. Dykningen väcker också gömda minnen om vad som hände när hennes bror försvann.
Det är en vacker historia om tonåringar som försöker växa upp i skuggan av en enorm tragedi och all sorg den medför. Kärlek, mobbing och hela tiden ändå styrkan att fortsätta. Rekommenderas starkt!!
 
The art of not breathing - Sarah Alexander
Elsies tvillingbror försvinner i havet utanför Inverness när de är 11. Fem år senare mår hela familjen dåligt och Elsie upptäcker fridykning. Dykningen väcker också gömda minnen om vad som hände när hennes bror försvann.
Det är en vacker historia om tonåringar som försöker växa upp i skuggan av en enorm tragedi och all sorg den medför. Kärlek, mobbing och hela tiden ändå styrkan att fortsätta. Rekommenderas starkt!!
Den lät helt fantastisk! Vet du om den finns på svenska? :)
 
Idag läste jag Floden om natten och äh den var väl helt okej och stundtals spännande. Men det känns som om jag läst liknande böcker förr. Så med ett eller två undantag var den rätt förutsägbar, vilket känns ett trist med en bok som ska vara spännande.
 
Nördig som man är så är jag inne på femte (?) boken i serien om Deverry av Katherine Kerr. Påbörjade serien någon gång i tonåren, tyvärr blev författaren sjuk och avbröt sitt skrivande, men nu är hon i full gång igen.

Tycker man om fantasygenren så kan jag varmt rekommendera hennes böcker som kretsar kring en handfull karaktärer och deras öden i en påhittad värld som lånar kraftigt från keltisk mytologi. Drama, intriger, storpolitik och reinkarnation :)
 
Läser Björnstad av Fredrik Backman och hade inte alls väntat mig att bli såhär berörd av den. Blir den lite gladare sen, eller ska jag ställa in mig på att vara lite upprörd även de sista 150 sidorna?
 
Läser Björnstad av Fredrik Backman och hade inte alls väntat mig att bli såhär berörd av den. Blir den lite gladare sen, eller ska jag ställa in mig på att vara lite upprörd även de sista 150 sidorna?
Du kan nog ställa in dig på att vara upprörd, även om det finns fina ögonblick också. Men man blir berörd ända in i benmärgen.
 
Du kan nog ställa in dig på att vara upprörd, även om det finns fina ögonblick också. Men man blir berörd ända in i benmärgen.
Läs fortsättningen också!
+1 på det @Mineur Den lämnade mig verkligen illa till mods, men värt det!
Nä då, jag lovar att jag inte ska ge upp! Jag hade bara väntat mig att den skulle vara lite mer lättsam, även om jag vet att det är en väldigt allvarlig bok för att komma från Backman. Men ok, bra att veta att det liksom är såhär den är. Och herregud vad bra den är! :love:
 
Jag kämpar på med Ett litet liv, har läst ca 40% hittills. Känner mest :meh: när jag läser den.
 
Vargattacken av Lars Berge
Boken är ett försök till att förstå varför en vargskötare dödades i Kolmårdens hägn. Ingen skuld läggs, men fakta läggs fram. Författaren har gjort grundlig research och skrivit en mycket intressant bok! :up:
 
Felsteg av Maria Adolfsson. Tyckte den var riktigt bra och hoppas på fler.

The Horse Dancer av Jojo Moyes. Hade svårt att fastna för den i början, men den utvecklades till att bli riktigt bra, av de bättre jag läst av henne.

Hjärtats skafferi av Ruth Reichl. Inte direkt femstjärnigt, men ok. Två historier som vävs samman, den ena i brevform.

Strandhotellet av Micke Hansen och Christina Olseni. Smålustigt, knappast högkvalitativt men ok tidsfördriv.

Gravkamrarna i Atuan av Ursula K. Le Guin. Jag lyssnade på första boken i serien för ett par år sedan men fastnade inte. Hör dock då och då att den är så fantastisk att jag ville ge den ett försök till. Men nja. Får se om jag fortsätter, den kanske blir bättre?

Farornas väg av Robert Jordan. Nyss börjat så jag väntar med omdömet.

Har också lyckats ta mig igenom en fysisk bok, Djävulens novis av Ellis Peters. Jag gillar den serien.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 235
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
389
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp