Om du gillar hemsökt och kombon med Norrland samt ändå ska till inlandet: https://www.borgvattnet.eu/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för alla förslag - ännu fler mottages tacksamt.
Borde kanske sagt att jag bodde i Sundsvall under mina tonår, - eller snarare i Stavreviken. Så Sundsvall, Alnön, Söråker osv har jag koll på. Har även bott ett år i Östersund.
Så det är alltså norr därom jag är mest nyfiken på. Vilken väg är bäst om man ska till Gällivare? E10 eller 95? Troligen tar vi E4 upp och 45:an ner. Tänker övernatta i Sundsvall, sedan Umeå. En n att i Kiruna och tre i Absiko också inbokade.
Men mellan Umeå och Kiruna - var bor man bäst där? Gärna något roligt ställe om ni vet något. Eller extra vackert.
Och kul grejer på vägen. Gillar lite ovanliga grejer. Thailändska paviljongen och Döda fallet har jag sett. Men typ sånt. Har också varit på tantmuseét i Kälarne ...![]()
Seriöst tror jag inte att jag skulle våga mig ner i en gruva. Har höjdskräck, men det är väl typ samma sak fast tvärtom?![]()
Se på fan! Jag är ouppdaterad. Dags att åka dit igen då det var längesedan jag umgicks med lokalbefolkningen och fick privata guidade turer![]()