Vad menar dem?

C

ConnyPonny

Jag skall beställa från www.mantorpstravshop.se men så undrar jag ju såklart hur man skall betala. Det står så här på sidan, men jag fattar inte. Kan nån förklara på svenska hur man skall göra.

Så här står det iaf:
Köpvillkor
Mantorps Travshop AB levererar bara inom Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig.
Alla priser inkluderar 25% moms. Minsta beställning 500 kr.

Leverans
Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit Din beställning. Varorna levereras med brev eller postpaket. Postpaket ligger kvar på ditt postkontor (utlämningsställe) i en månad. Brev som ej är skrymmande läggs i din brevlåda (gäller vid fakturaköp).

Betalning
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ;

Postförskott - Du betalar när du hämtar dina varor på postkontoret. Postförskottsavgift f n 150 kr tillkommer. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 195 kr.

Faktura - De kunder som vanligvis kan handla med faktura hos Mantorps Travshop AB kan nu även handla via nätet och betala som vanligt via faktura. Vi förbehåller oss rätten till sedvanlig kreditprövning vid köp mot faktura. Ni köper varorna via nätet, hämtar dem i butiken och betalar på sedvanligt sätt. Ni har samma betalningsvillkor via nätet, det vill säga. 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras påminnelseavgift (45 kr) och dröjsmålsränta. Betalning ska ske till det konto (pg eller bg) som anges på fakturan.

:confused: :D
 
Sv: Vad menar dem?

Antingen så löser du ut paketet på posten (betalar direkt på posten) eller så gör de en UC på dig och om den är godkänd så får du paketet hem och får en räkning som du betalar inom 10 dagar.

:-)
 
Sv: Vad menar dem?

väljer du att betala med postförskott så betalar du när du hämtar paketet på posten/ICA/Statiol eller vart det nu kan vara.

betalar du med faktura så antar jag att du får en vanlig räkning som du kan betala över internet inom tio dagar.
 
Sv: Vad menar dem?

Men om jag löser ut paketet på posten så kotar det typ 150 kr. (e de postförskott?)

Vad e uc? Om jag blir godkänd på den kostar det inget att dom skickar det eller?
 

Liknande trådar

Äldre Vi flyttade in i vår nya lägenhet i januari och blev då varse om att vi delade trapphus med en för polisen känd yrkeskriminell kvinna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 497
Senast: kolblakkur
·
H
Utrustning hittade en internet shop jag inte sett innan, har suttit ovh små shoppat lite på nätet och såg två saker jag lika gärna kunde beställa...
2
Svar
25
· Visningar
2 802
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp