Bukefalos 28 år!

Vad menas med smal midja?

C

CharlotteLundstrom

Hej! Kollar runt på dressyrsadlar och har fastnat med blicken på en tekna sadel.

Men det jag undrar är som rubriken säger, vad menas med smal midja på en dressyrsadel eller sadel?

Fattade det som att det inte är så "platt" sits, men vad vet jag? :angel:
 
Sv: Vad menas med smal midja?

Att den är smal på det smalaste stället alltså från framvalvet innan den breda sitsen kommer, vissa vill ha smala andra breda beror på hurdant bäcken man har vilket som passar en bäst, själv får jag ont i höfterna av att rida i sadlar som har för bred midja.
 
Sv: Vad menas med smal midja?

Foto0448.jpg


Det är detta som kallas för "midjan". Personligen föredrar jag en sadel med hyfsat bred midja (bilden är på min sadel) medan andra gillar smala midjor.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
558
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 364
Senast: Sonic76
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 405
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • Linjeavel PRE
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp