Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Grillat!!
ALLA grillar jämt på sommaren. Jag börjar lära mej sakta men säkert....men att äta det där svarta snusket som en del gillar mest.....fy o blää! :wtf:

Jag kan för all del äta det grillade, även om det blir absurda mängder kött ofta, men man tycks ju främst grilla för att en viss typ av män ska få leka macho och det STÅR JAG INTE UT MED.
 
Chevre - tycker getost är så sjukt äckligt men det hade varit smidigt att tycka om då ALLA restauranger klämmer in det i sina vegetariska alternativ...
Cherve ja, halloumi och fetaost (äter helst Apertinas fuskvariant eftersom det blir en så frän eftersmak av den riktiga)
 
Sushi och gravad lax. Tycker att det låter så trevligt när vänner och kollegor vill äta på sushi restaurangerna i stan men jag fixar det inte...
 
d27nNVc.jpg
 
Jag är väl snarare i det stadiet att jag önskar att det fanns saker jag inte tyckte om! Som feta såser, alkohol, chips och kaffe....
Det är väl egentligen bara bruna bönor och riktigt stark mat jag inte tycker om och sista 30 åren har jag aldrig blivit bjuden på bruna bönor så det är inget stort problem. Det har dock hänt att jag inte kunnat äta mat som är för stark eftersom det känns som det brinner i munnen så en lite tåligare mun hade väl varit bra.
 
Men jag göööör ju så! :( Alltid löste (oftast svart, smaksatt) och alltid överdoserat. Jag har t.om. experimenterat med olika temperatur på vattnet. Ja, jag försöker verkligen här!

Jag brukar ha i en skvätt mjölk också ibland (om jag har mjölk hemma). Kanske borde jag gå vidare och testa att fördjupa mig i något annat än just svart te...

Testa vitt te, det ger en sötaktig smak och inte samma bismak som svart te ger.
 
Jag skulle önska att jag kunde äta fisk. Sill och sådant. Inte för att det ser gott ut utan för det sociala. Ansjovis som då ingår i två recept som min familj "alltid" vill bjuda på. Men jag klarar inte att äta det. Den enda fisk som jag t.o.m. tycker om är gravad lax. Och jag skulle önska att jag inte var så kräsen. Min bror äter allt och smakar glatt på allt nytt. Jag inte. Så det handlar inte om uppfostran.
 
Min man vägrar greppa grilltången så ska det grillas får jag göra det :D

Dessutom ska det grillade inte vara förkolnat, det är ju inte gott alls.
Jag är uppvuxen med att invalider (min pappa) och barnen sköter grillen. Men någon machogrej kring grillning har brett ut sig sedan dess. Grillarna och redskapen har ju också blivit helt absurda under mellantiden.

Det hedrar din man att han vägrar grilla.
 
Jag är uppvuxen med att invalider (min pappa) och barnen sköter grillen. Men någon machogrej kring grillning har brett ut sig sedan dess. Grillarna och redskapen har ju också blivit helt absurda under mellantiden.

Det hedrar din man att han vägrar grilla.

Tja, han är nog mest slö plus att han tycker det blir godare om jag gör det... :p

Fast jag älskar att grilla så det är ok. Det är något med det primitiva i matlagning över öppen eld (eller glöd då) som tilltalar mig. Varför något ses som macho är lika befängt för mig som att en del saker anses feminina.
 
Tja, han är nog mest slö plus att han tycker det blir godare om jag gör det... :p

Fast jag älskar att grilla så det är ok. Det är något med det primitiva i matlagning över öppen eld (eller glöd då) som tilltalar mig. Varför något ses som macho är lika befängt för mig som att en del saker anses feminina.
Ja, befängt är det ju. Icke desto mindre flockas män av en viss typ kring grillen, har jag märkt.
 
Smörgåstårta. Nästan hela min släkt bjuder på smörgåstårta när det vankas kalas och jag måste alltid tacka nej lite artigt. Brukar alltid äta något innan men ändå. Känns så tråkigt att man inte gillar det som bjuds på nåt sätt!

Vidrigt! En massa jox sammanblndat, gärna ihop med leverpastej som jag inte klarar av. Tål inte ens lukten av leverpastej.
 
Ja, befängt är det ju. Icke desto mindre flockas män av en viss typ kring grillen, har jag märkt.

Jo tack, jag fick massor av "roliga" kommentarer förra året på grillfesten jag anordnade för ett av företagen jag jobbar åt. Det var ju gudbevars JAG som grillade... :grin: men de tyckte sedan att det faktiskt var godare än tidigare år (då har en man har varit grillmästare) :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp