Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Jag har ingen aning om jag har mjukt eller hårt vatten här, det är inte så kalkigt som i Uppsala i alla fall.

Det beror på om du får vatten från en borrad brunn eller från dagvatten. Berget där är kalksten så ur en borrad brunn är det väldigt hårt :wtf: men jag tror kommunen där har dagvattentäkt så då är det inte speciellt hårt.
 
Nu skulle jag äta sockerkaka om jag blev bjuden på det men helt ärligt, finns det ett tristare bakverk?! :o Ok om det är som "behållare" för en godare fyllning/smaksättning men att bara äta sockerkaka? Jag fattar inte :confused:
Håller med!
Ren sockerkaka har en torr kärv smak som är rätt äcklig. Det krävs en hel del fett och smaksättning för att den ska smaka gott.

För mig känns det bara som ett sätt att få i sig så mycket socker som möjligt. "smaksatt socker" liksom
 
Om te: Det handlar ju också om att hitta en tesort man kan tycka om! Man behöver inte gilla Earl Grey t.ex. som ju är lite speciell, eller alla dessa andra smaksatta varianter som det finns en uppsjö av. Jag rekommenderar PG Tips tepåsar (pyramidformade), min man är engelsman och te-beroende och i Sverige är detta det enda te han kan dricka. Det brukar finnas på större ICA-butiker. Låt det dra 2 1/2 minut och om man vill ha mjölk i så rekommenderar jag minimjölk, då blir det fräschare i smaken och inte så gräddigt. PG Tips!
 
Önskar också att jag gillade honung. Det är ett vackert ord, med massor av positiv laddning. Det är fantastiskt att människor har lurat bin att jobba åt sig, inte bara med honungsproduktion utan också pollination av fruktträd och bär. Så synd bara att honung smakar insekt.
Jag äter inte heller honung. Har ändå funderat på kupor för pollineringens skull. Fast nu har det flyttat in en granne som har bikupor! Gissa om hon är välkommen. :)

Jag ska ge henne en del av grönsaksskörden som tack - eftersom hon denna första sommarsäsong inte kommer att kunna orka starta odling också på den gamla rätt förfallna gården.
 
J

Jag känner mig lite skyldig och dum i det här sammanhanget. :p Jag tror inte att jag lyckas dölja att jag tycker att det är lite jobbigt när folk ber om te. (Det finns hemma, men ändå.)

Alltså, jag är en av dem som skapar socialt tryck att dricka kaffe, TROTS att jag fattar att det är jobbigt för er som inte gillar kaffe.
Det borde vara en åldersgrej :D

Där jag rör mig finns alltid te eftersom det är gott om kulturtanter som inte dricker kvällskaffe för att de inte kan sova då...
Själv alternerar jag. Ibland vill jag ha kaffe och ibland te.

Fast rent kaffe utan mjölk är oftast så fruktansvärt otäckt att jag inte klarar det. Eritreanskt eller arabiskt kaffe är gott - men vanligt svenskt bryggkaffe är bara socialt. Inte det minsta gott.
 
Konjak! Eller Cognac då. Det doftar så gott och det ser så härligt ut när nån sitter där med en cognacskupa i handen och smuttar en vinterkväll framför öppna spisen. Som i nån engelsk TV-serie ungefär. Till och med färgen är gudomligt vacker. Men smaken ger mig kväljningar! (Vilket i sin tur förmodligen beror på att jag en gång i min dumma ungdom drack lite väl mycket cognac en kväll och inte mådde så bra sedan...)
Hahaha.
själv är jag pavlovskt betingad genom att som liten alltid ha fått en dessertsked med socker med skvätt konjak när jag var jättesnorig och inte kunde sova.....
Älskar konjak.
 
Åh någon här påminde mig - kolsyrat vatten! Typ Loka. Min mamma älskar det och det vore verkligen praktiskt om jag kunde tycka om det och dricka det istället för läsk. Men fyyy vad det smakar :wtf: det smakar inte ens som vatten, utan som något annat :cautious:
 
Vad kan man ha för kaffe hemma som folk dels brukar tycka smakar ok och dels inte kräver nån dyr maskin?
Zoegas presso, (grönrandigt paket) och så en pressobryggare från typ Åhlens (glasrör med ett uhm tefilter i ståltråd som man trycker genom plaströret för att få ned sumpen, det tar inte så mycket plats). Kaffet får man ha i frysen eftersom det förlorar smak i skåpet. Många kaffedrickare tycker presso är lite lyxigt :) tror jag.
 
Åh någon här påminde mig - kolsyrat vatten! Typ Loka. Min mamma älskar det och det vore verkligen praktiskt om jag kunde tycka om det och dricka det istället för läsk. Men fyyy vad det smakar :wtf: det smakar inte ens som vatten, utan som något annat :cautious:
Testa S. Pellegrino det är mindre äckligt.
 
Sill

Sill är så jäkla äckligt och det ska ständigt ätas, jag får inte ner det i någon form trots att jag har "tränat"
 
Grillat!!
ALLA grillar jämt på sommaren. Jag börjar lära mej sakta men säkert....men att äta det där svarta snusket som en del gillar mest.....fy o blää! :wtf:
 
Skulle önska att jag tyckte om skolmaten, är ju ändå rätt behändigt att jobba på ett ställe där det bjuds lagad mat varje dag. Orkar inte proväta mig igenom allt och sedan hålla koll på vilka dagar jag tycker att maten är okej att äta och vilka inte. Tackar min lyckliga stjärna för att jag inte jobbar med de yngre barnen och måste äta pedagogisk lunch.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp