Sv: Vad provocerar dig?
1. Jag blir ofta irriterad i trafiksituationer (även om jag kanske eg. har fel

) Ofta på bilar som kör ut framför en (och speciellt om man har hästsläp påkopplat), bilar som ligger bakom en (egentligen oavsett avstånd

), folk som blinkar att man ska stänga av helljuset när det INTE är på. Och folk som stör sig enormt på folk BAKOM som har helljus på, (oavsett avstånd). Jag har aldrig förstått det, jag stör mig själv inte alls på helljus bakifrån. (Och ja jag
vet att man ska blända av)
2. Folk som är nyfikna på andras ekonomi.
3. Folk som typ aldrig drar på smilgroparna. Som alltid går runt och ser sura ut.
4. Folk som röker NON-STOP. Jag har själv rökt en gång i tiden, men man behöver INTE röka en gång i kvarten!
5. Folk som frågar om man bantar (eller är vegetarian) för man äter sallad, eller ja överhuvudtaget hälsosam mat.
6. Folk som går i i bredd på gator och i affärer, i slowmotion.
7. Detta är nog de som provocerar mig mest;
När folk på FB länkar till artiklar som handlar om brott som begåtts av "icke-vita" , och aldrig brott som begås av vita. Kan inte folk inse att INDIVIDER/MÄNNISKOR begår brott, inte raser! Eller typ "ta inte våra pepparkaksgubbar ifrån oss i luciatågen". Alltså, ja jag tycker också det skulle vara löjligt om de tog bort dem, men det är så genomskinligt varför dessa människor bryr sig så himla mycket om sådana för mig bagateller. De säger att de inte är rasister men lägger ändå upp tonvis med sånt här; "De heter faktiskt ne**rbulle" Alltså herregud människor KLIV UR SANDLÅDAN, hur gamla är ni liksom, om det är era största problem? Vem bryr sig om vad en j*vla kaka heter..
Och sen jämför de det med "finska pinnar" och dylikt, och man bara; AAARRRGGGGHH!