Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte vad du vill att jag ska säga? Jag går inte dagligen runt och är sur på grund av detta. Men det provocerar mig likväl, vilket ju var det tråden handlade om. Jag tvivlar på att du tillhör gruppen av människor jag syftar på så jag tycker inte du ska ta åt dig.
Det är en manlig sak att alltid hänga färgade kulor i grenen parvis.kl
Jag blir provocerad när människor hänger identiska julgranskulor precis bredvid varandra.
Om det finns en hel gran att sprida ut kulorna på, och många olika sorter, varför måste man då sätta två eller flera likadana så tätt intill?
Förlåt. Såg detta för sent.Jag blir provocerad av ordvitsar, fy vad jag inte gillar ordvitsar. Tror det har med att en person i min närhet drar ordlvitsar i VAJRE mening, när är ordvitsar roliga? Aldrig är mitt svar![]()
Å andra sidan skapar nog vår omfördelning av pyntet en mer harmonisk atmosfär, vi skonar ju andra människor från att störa sig på samma sak, så det väger upp.Och gilla på den. Jag kan inte heller låta bli "felfördelat" julgranspynt. Och jag brukar tänka nedsättande saker om upphängaren. Inte snällt alls. Onda jag.
Det är en manlig sak att alltid hänga färgade kulor i grenen parvis.
Något som får mig att bli skogstokig är om någon man säger något kvinno-kränkande som "Kvinnornas plats är i köket.."
Även nedvärderingar, översittare och långsamma människor. Det får mig helt ur banan![]()
Knapplån
Jag insåg idag att jag provoceras enormt av människor som inte kan gå in på toaletten och snyta sig och därefter tvätta händerna. Hur äcklig är man när man sitter och äter med en hel hoper andra människor som man dessutom bara träffar en eller två gånger om året och helt plötsligt tar fram en näsduk och börjar fräsa i den för att sedan lugnt stoppa ner den, fortsätta äta och sedan gå och hämta mer mat och på det sättet effektivt sprida sin förkylning? Fattar man inte hur äckligt det är eller bryr man sig inte? En person i släkten gör detta varenda gång vi träffas! Varenda gång! När jag var liten så trodde jag att det var ett okej beteende att göra så för han skulle alltid vara så fin av sig och så mycket bättre än alla andra men det insåg jag ju tack och lov ganska snart att så beter man sig inte. Dessutom så hostas det ju antingen rakt fram eller i handen som de sedan hälsar i hand med och tar på överallt. Tänker de inte på att en förkylning kan förstöra så enormt och framför allt för en människa som redan är nedsatt och sjuk sedan innan? Den ena av dessa har jobbat mycket med gamla och borde ju om inte annat då ha lärt sig basala hygienvanor. Eller bryr de sig inte? Är de så egoistiska att de struntar i om andra blir sjuka? Det märkliga är att kvinnan i familjen är extremt noga med att alltid snyta sig på toa och att tvätta händerna men övriga bara snorar och hostar på hur som helst. Så fruktansvärt äckligt!