Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken måndag, sängliggandes till 14:00 och inget av det viktiga jag behöver göra gjort mår dåligt fortfarande.

Jag sitter på bussen som de senaste dagarna tagit mig och 43 andra från Sverige till Toscana via Potsdam och Innsbruck. Ja, och en massa andra ställen på även såklart, men där har vi övernattat. Igår kväll kom vi fram till Montecatini Terme där vi bor till på fredag!

Just nu på väg "hem" efter en dag i Pisa samt en vända till rivieran. Ikväll blir fet middag på hotellet, havsabborre tror jag, och sedan en utomhuskonsert om vädret är fint.

Vi har det, med andra ord, gött ;)

Befinner mig just nu i Stirling Castle. Överlevt en traumatisk körning från Edinburgh -snacka om att 10 års högerkörning sitter i....

Tydligast mins jag fasan att ta mig igenom rondeller i London vad det galler att kora pa vanster sida :eek:. Och de smala krokiga bergsvagarna pa Cypern var inte alltför kul heller :cautious:

Jag ligger inlagd på akutvårdsavdelningen. :arghh: Var ju inte alls hur jag hade tänkt spendera måndagen. Vaknade inatt med bröstsmärtor, prover indikerar på hjärtskada/inflammation så inatt blir det kardiologen för övervakning. Skickade precis hem sambon, sitter och väntar på att mor ska komma förbi med lite förnödenheter...

:heart

Jag ligger inlagd på akutvårdsavdelningen. :arghh: Var ju inte alls hur jag hade tänkt spendera måndagen. Vaknade inatt med bröstsmärtor, prover indikerar på hjärtskada/inflammation så inatt blir det kardiologen för övervakning. Skickade precis hem sambon, sitter och väntar på att mor ska komma förbi med lite förnödenheter...

Hoppas att du snart mår bättre!

Jag har faktiskt inte kollat, jag blir avskräckt att priset.
Gör man det innan 40 typ så tjänar man på det har jag läst nånstans. Mitt kostade 35 tusen, eller om det var 32? Iaf, så kunde man avbetala utan ränta på två år med Wasa kredit vilket jag tyckte var bra.

Men usch då! Krya på dig låter lite torftigt i det här sammanhanget men i brist på bättre så; krya på dig! Eller man kanske önskar god bättring?

Hästen hade visst fått sig en spark på bringan såg jag. Flugorna kalasade på det öppna såret. Som tur var hade bara huden spruckit och inte bindväven under, men han var lite svullen. Fick tvättat och strukit på en dundersalva som skyndar på läkningen och håller flugorna borta.

Hungrig ,jätte hungrig! Och pomesen tar en evighet på sig känns det som,inga kamben fanns det heller så det blev kyckling istället och det hade jag ju redan hemma så den resan in till byn var helt onödig.

Alltså när turisterna invaderar NK. Trosshorts, spaghetti-linnen, män flashar sina bukar. Såg just ett par flipflops..? :cautious:
Utöver det ouppfostrade snorungar som springer runt och skriker, petar på allt och dessutom skjuter runt på sina vagnar så att folk måste typ kasta sig åt sidan...
Sa precis till en unge som kladdade på en väska för 18 000 samtidigt som hen åt glass :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
955
· Visningar
36 114
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka