Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en oerhörd skillnad på deras saffran och den man köper i affären/apoteket. Tack vare @Tora har jag en laddning som legat och gottat sig i rom med lite socker sedan förra julen också. Den ska jag använda till julbaket :d Jag använder det här receptet och de blir jättebra: http://www.royfares.se/nyheter-blogg/lussebullar
Ja jag beställde förra året också efter @Toras lussebak. Jag har dock glömt att marinera dom så det ska jag göra bums när jag kommer hem idag!

Jo får försöka göra det :heart blivit snålt/dålig sömn på senaste tiden så är ju trött hela tiden typ... :heart
Även om man inte kan sova alla gånger så kan det ibland vara så fantastiskt skönt och lyxigt att krypa ner utan press att behöva somna, utan bara ligga halvvaken och njuta och hoppsan så hade man somnat har jag lärt mig.
Var rädd om dig :heart

Har varit i stan, pantat massa burkar, köpt blommor. Varit med dottern och handlat på Dollar. Nu har jag börjat med middagen.

:( Lämnat av maken på avdelningen, snart ska jag vidare in och hålla i träningen... Man blir lite matt när det kommer in en underläkare som ska göra inskrivningssamtalet och börjar med att fråga om maken har blivit opererad tidigare? :banghead::banghead: Nej du vet den här påsen dök bara upp en morgon när jag vaknade... :crazy: Sen ursäktade han sig med att han inte hade hunnit läst journalen ännu... Så väldigt mycket extra frågor och missförstånd eftersom han inte alls var insatt... "vilka mediciner äter du? -dimor, kodein och omeprazol, - aha var har du ont? -Ont? Nej jag har inte ont?- men du äter ju kodein?- Ja för att komma åt biverkningarna, eftersom dimor inte räcker. - Biverkningar? - Ja man får långsammare tarmrörelse med kodein. - Jaha får man?" :banghead:

Försäkringskassan ringde honom idag dessutom, men när han talade om att han var på väg för att läggas in för ny operation imorgon så konstatera handläggaren rätt snabbt att hen inte hade så mycket att komma med just nu utan de skulle höra av sig om en månad eller två... :angel:

:( Lämnat av maken på avdelningen, snart ska jag vidare in och hålla i träningen... Man blir lite matt när det kommer in en underläkare som ska göra inskrivningssamtalet och börjar med att fråga om maken har blivit opererad tidigare? :banghead::banghead: Nej du vet den här påsen dök bara upp en morgon när jag vaknade... :crazy: Sen ursäktade han sig med att han inte hade hunnit läst journalen ännu... Så väldigt mycket extra frågor och missförstånd eftersom han inte alls var insatt... "vilka mediciner äter du? -dimor, kodein och omeprazol, - aha var har du ont? -Ont? Nej jag har inte ont?- men du äter ju kodein?- Ja för att komma åt biverkningarna, eftersom dimor inte räcker. - Biverkningar? - Ja man får långsammare tarmrörelse med kodein. - Jaha får man?" :banghead:
+++++++++++ :banghead::banghead::banghead:

22351965_1933402523592221_4278425676136054784_n.jpg

:D

101 är ingenting och 18 minuter är snabbt för SKV. :p
Upptäckte när jag tittade närmare på papprena att det fanns ett direkt nr till personen jag söker :banana: men se det gick inte alls för då var hen inte anträffbar fören efter 15 :mad: då mailade jag hen o bad hen återkoppla med mig asap, gissa om hen ringt? Nej just det :devil:
Så nu skiter jag i det och går med hundarna.

Veterinären har åkt och jag väntar på att hästarna ska vakna till. Särskilt den lille är väldigt tagen, så det blir nog en bra stund till här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 413
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
823
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka