Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fler tavlor eller vad är det för skoj?
Inga tavlor. Har en och en halv sådan kvar att göra hemma, men måste pausa lite från det eftersom det blir så himla monotont för handleden.
Däremot har jag klickat hem diverse fina papper, vinyl (dvs klistermärkesmaterial), tejp i flera former (vanlig, mönstrad, glittrig), pappersstans, svamppenslar, stämpelgrejer... Jag kommer inte ens ihåg alla prylar. Det tar ju någon månad för ebayprylar att komma fram, så tanken just nu är att det ska bli julkortsmakeri här framöver.
Ska övertala sambon om att åka till Dollarstore eller liknande någon dag också, för att se om det finns något roligt där att sysselsätta mig med tills dom andra grejerna dyker upp.

Inga tavlor. Har en och en halv sådan kvar att göra hemma, men måste pausa lite från det eftersom det blir så himla monotont för handleden.
Däremot har jag klickat hem diverse fina papper, vinyl (dvs klistermärkesmaterial), tejp i flera former (vanlig, mönstrad, glittrig), pappersstans, svamppenslar, stämpelgrejer... Jag kommer inte ens ihåg alla prylar. Det tar ju någon månad för ebayprylar att komma fram, så tanken just nu är att det ska bli julkortsmakeri här framöver.
Ska övertala sambon om att åka till Dollarstore eller liknande någon dag också, för att se om det finns något roligt där att sysselsätta mig med tills dom andra grejerna dyker upp.

Nytta och nöje på samma gång :up:
Hoppas sakerna är bra när paketet kommer.
Ett litet tips är att kolla netto där dyker det upp en del ibland.
Just nu är det bara spindlar och sånt men man vet ju aldrig.

Kände hur det började droppa på fötterna när jag diskade. Vatten på golvet. Öppnade skåpet under diskhon och där var nästan plaskblött. :eek: Tyvärr hade fastighetsskötarna gått för dagen så de ska ringa mig tidigt i morgon. Undrar hur tidigt …? De börjar väl kl 7 gissar jag.
Suck.
Blir ängslig när det händer oväntade saker :( och i morgon kommer nån jag inte vet vem det är att komma och kolla på läckan vilket betyder att h*n kommer se min stökiga lägenhet. :(

Kände hur det började droppa på fötterna när jag diskade. Vatten på golvet. Öppnade skåpet under diskhon och där var nästan plaskblött. :eek: Tyvärr hade fastighetsskötarna gått för dagen så de ska ringa mig tidigt i morgon. Undrar hur tidigt …? De börjar väl kl 7 gissar jag.
Suck.
Blir ängslig när det händer oväntade saker :( och i morgon kommer nån jag inte vet vem det är att komma och kolla på läckan vilket betyder att h*n kommer se min stökiga lägenhet. :(
Personen är garanterat mer intresserad av att ta hand om vattenproblemet än att kolla in om du städat.
Hoppas det ordnar sig smidigt :up:

Var glad för det!
Jag har ett elände att få doser att fungera och har många gånger fått åka akut pga. det för att inte tala om alla gånger min stackars läkare kliat skallen över hur vi ska göra och speciellt när jag fått provsvar som är lite annorlunda.
Dock har jag aldrig överdoserat eller laborerat själv då jag alltid haft dessa bekymmer..
Därför jag var lite reserverad i mitt svar.
Jag är nog drömmen i en medicinsk studie ;)
Iaf om man vill få resultat som inte visar biverkningar.

Förresten, efter problem med extrem trötthet och, ökning av nysningar och att näsan känns svullen och att ögonen känns trötta konstant (det senaste resulterade till slut i att de var extremt svullna i två dagar och en nerv under ena ögat ryckte konstant i dessa två dagar innan jag blev helt less) så har jag nu använt antihistaminer i åtta dagar. Det verkar göra skillnad (de svullna ögonen gick ner markant på 24 timmar i alla fall och har inte kommit tillbaka), nyser mindre och har känns mig lite mindre trött i allahfall. Känner mig inte lika hemsk när ögonen inte är så irriterad hela tiden.

:( Lämnat av maken på avdelningen, snart ska jag vidare in och hålla i träningen... Man blir lite matt när det kommer in en underläkare som ska göra inskrivningssamtalet och börjar med att fråga om maken har blivit opererad tidigare? :banghead::banghead: Nej du vet den här påsen dök bara upp en morgon när jag vaknade... :crazy: Sen ursäktade han sig med att han inte hade hunnit läst journalen ännu... Så väldigt mycket extra frågor och missförstånd eftersom han inte alls var insatt... "vilka mediciner äter du? -dimor, kodein och omeprazol, - aha var har du ont? -Ont? Nej jag har inte ont?- men du äter ju kodein?- Ja för att komma åt biverkningarna, eftersom dimor inte räcker. - Biverkningar? - Ja man får långsammare tarmrörelse med kodein. - Jaha får man?" :banghead:
Men herregud. Jag hade lämnat rummet och bett om en annan läkare.

Blä, allt känns så äckligt nattsvart. Orkar inte riktigt med att försöka få styr på en fungerande vardag samtidigt som alla vårdtider. Varit till sjukhuset två gånger den senaste veckan, ska dit igen på måndag och sedan så blir det minst en eller två gånger till inom den närmaste månaden. Önskar att jag var en person som inte stressade mig själv sönder och samman av sådant. Fick dessutom ett ganska tråkigt besked gällande något, som jag inte riktigt orkar tala om, när jag var där igår och jag grät tills jag spydde under kvällen. Överlag känns det som en ganska omöjlig ekvation att hålla sig över ytan när man har problem med både psykisk och fysiskt ohälsa. Jag har nog inte planerat in en social aktivitet sedan i juli, och det känns liksom inte som att världen utanför mitt hem är för mig längre.

Sambon ringde och frågade om vi ska göra något mer i stallet än att ta in hästarna idag. Jag sa att jag nog inte klarar att göra något mer (det blir ju ändå typ tre vändor för att hämta hästar i hagar). Hans svar på det: "okej, men då får vi se, vi kanske kan snurra henne några varv i snöret innan hon går in" :rofl:

(översättning: longera)

Fick svar på mitt mail till SIA :D

Hej!

Tack för ditt mail. Vi har under året gjort en del förändringar i vårt sortiment baserat på försäljningsstatistik. Blåbärssorbeten fick då tyvärr lämna sortimentet, men vi tror att du kommer bli glad över vårens nyhet som vi tyvärr inte får avslöja ännu. Håll utkik!

Med vänlig hälsning

Helena Bengtsson

Marknadskommunikatör

Direkt: 0346-71 51 07

Växel: 0346-71 51 00

E-post: helena.b@siaglass.se

SIA Glass AB, Stenlösvägen 33, SE-311 68 Slöinge

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka