Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var med i en trafikolycka idag. Jag mår bra men det var otäckt. Det var en buss där föraren körde alldeles för fort. Och på en avfart som är rejält kurvig började bussen (en lång dubbelbuss) att åka över hela vägen och föraren måste ha förlorat kontrollen. Och sen åkte vi ner i diket. Ett tag blev jag livrädd då jag tänkte att bussen kommer välta.
Men bara två lindrigt skadade.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om bussen varit full med folk. Ofta är det så fullt så folk får stå upp. Eller om det inte varit ett stort dike och gräsmatta där utan nerförsbacke eller bergvägg.
:heart :nailbiting: Skönt att du mår bra men huvaligen det låter som en väldigt otrevligt upplevelse. :heart

Jag var med i en trafikolycka idag. Jag mår bra men det var otäckt. Det var en buss där föraren körde alldeles för fort. Och på en avfart som är rejält kurvig började bussen (en lång dubbelbuss) att åka över hela vägen och föraren måste ha förlorat kontrollen. Och sen åkte vi ner i diket. Ett tag blev jag livrädd då jag tänkte att bussen kommer välta.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om bussen varit full med folk. Ofta är det så fullt så folk får stå upp. Eller om det inte varit ett stort dike och gräsmatta där utan nerförsbacke eller bergvägg.

:heart :heart Skönt att det gick förhållandevis bra ändå :)

Denna jävla väntan :crazy: jag ringde just uppvaket och nu var operationen precis avslutad men hon visste inget mer än utan jag skulle ringa om en halvtimme igen för att hon skulle hinna ta reda på mer. :crazy:

Fy vad obehagligt men tur det gick så bra ändå.
:heart

Men fy farao vad otäckt :eek:. Tur att det inte blev värre.

Banken kunde inte riktigt lösa mitt ärende. Eller jo, men det skulle ta några dagar och kosta en del också :mad: Frågan är hur viktigt det är. Jag vill ha det svart på vitt inför tingsrätten på onsdag men frågan är om det är nödvändigt.
Två andra saker inför onsdag är iaf fixat och jag ska bara skriva ut det.
Vad vill du ha svar på då?? Klart banken måste ställa upp om det e något viktigt.

:eek::heart

Väntar på att 5 minuter ska gå så vi kan stänga här på jobbet. Imorgon ska jag och en kollega till ett ställe och göra avgjutningar till hörselskydd.

Fy vad hemskt, riktigt bra att det kom fram så du kan agera samtidigt svider det i mig att det var äldre syskon som hört det men stor eloge till henne vilken underbar syster :heart:bow:
Självklart ska du blanda dig i, det är ditt barn det gäller nu. Din äldsta ska inte heller behöva säga till personalen, det är dom som ska se till att sådant inte sker - punkt.
Tycker synd om dig och det ni hamnat i :(
Personalen på avdelningen det barnet går kom och frågade vad som hade sagts och berättade att hon pratade med barnet tidigare idag. Barnet var rejält nervös när det fick veta att det var jag som hade sagt till. De är medvetna om problemet, är uppmärksamma, barnets föräldrar är inblandade men det har pågått länge så jag vet inte om det är dålig support hemifrån. Förut var det ett äldre syskon som drog med nämnda unge nämligen. De skulle vara ännu mer uppmärksamma på det barnet i alla fall. Jag ska prata med min minstings personal med i morgon tänkte jag så även de kan vara uppmärksamma så det inte kommer ord direkt mot min minsting.

Storasyster är suverän. Så mycket kärlek mellan mina barn. Leker jättefint och storasyster tar hand om. På lördagar om jag och maken är slöa på morgonen dukar storasyster fram frukost till sig själv och lillasyster så sitter de och äter tillsammans :love:

Personalen på avdelningen det barnet går kom och frågade vad som hade sagts och berättade att hon pratade med barnet tidigare idag. Barnet var rejält nervös när det fick veta att det var jag som hade sagt till. De är medvetna om problemet, är uppmärksamma, barnets föräldrar är inblandade men det har pågått länge så jag vet inte om det är dålig support hemifrån. Förut var det ett äldre syskon som drog med nämnda unge nämligen. De skulle vara ännu mer uppmärksamma på det barnet i alla fall. Jag ska prata med min minstings personal med i morgon tänkte jag så även de kan vara uppmärksamma så det inte kommer ord direkt mot min minsting.

Storasyster är suverän. Så mycket kärlek mellan mina barn. Leker jättefint och storasyster tar hand om. På lördagar om jag och maken är slöa på morgonen dukar storasyster fram frukost till sig själv och lillasyster så sitter de och äter tillsammans :love:

Jattebra att du tar tag i det direkt.
Sadana var, och ar fortfarande som vuxna, min barn ocksa. :heart Men just darfor ska inte storasyster vara tvungen att hora sin "mini" bli fornedrad eller forminskad av andra. Det gor ont att hora sina narmaste bli verbalt fornedrade och storasyster lider formodligen mer av det an Mini.

Klockan ar 9 am, det ar riktigt gradassigt ute, den forsta ruggiga hostdagen, det regnar och jag maste starta dagen.:arghh: Hundarna behover ga ut, Maken behover frukost (nagot jag aldrig har statt for forut:angel:) och jag VILL inte dra igang riktigt annu. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka