Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Icke. Efter 40 min i telefonkö så kom killen i andra änden fram till att han inte kan se varför det inte ska fungera. Så han sa att jag skulle avvakta till imorgon och se om det funkar då. Tur att det inte är något livsviktigt köp jag tänkte göra, ville ju bara beställa hem några meter paracordlina för en tia :p
Suck :crazy: men tur det inte var något viktigt åtminstone.

Sytt en ny klänning igår/idag. Gjorde strl 46 som vanligt, den kändes gigantisk, eller snarare fyrkantig... Fick sy in en hel del i midjan, både i ryggen, på sidorna och fram (den hade många skärningar). Ser bra ut framifrån, men känner mig fet när jag ser hur den ser ut bakifrån :banghead: Ska jag göra fler av denna ska jag inte ha dom skärningarna bak helt klart :meh:
Nu ska jag vika in tvätten som jag tvättade i söndags, och sen gå iväg och posta paket.

Sötlakrits är viiiiiidrigt.... :yuck: Jag tänker alltid på sådana där hemska lakritspipor av någon anledning (vet inte ens om de finns längre?)... :crazy: Och då är jag ändå i princip allätare! Kan verkligen inte förstå trenden inom bakning att ha lakritspulver i ALLT.... :confused::yuck: ??

Men saltlakrits (hallon-och-lakritsskalle....MUMS!!) - det är GOTT :d !!

Sötlakrits är viiiiiidrigt.... :yuck: Jag tänker alltid på sådana där hemska lakritspipor av någon anledning (vet inte ens om de finns längre?)... :crazy: Och då är jag ändå i princip allätare! Kan verkligen inte förstå trenden inom bakning att ha lakritspulver i ALLT.... :confused::yuck: ??

Men saltlakrits (hallon-och-lakritsskalle....MUMS!!) - det är GOTT :d !!

:yuck: lakritspipor :yuck:

Farsan är kvar på sjukan. Får kanske komma hem i morgon em.
Har träningsvärk. Har mockat 2 boxar idag, vilket jag inte har gjort på 5 år. Inte sedan gammelman gick bort 2012. Men jag får skylla mig själv. Det var jag som erbjöd fixa boxarna åt min KP...
Riktigt ruggväder idag - ösregn mer eller mindre hela dan. Regnar nu med...
Regnar det i morgon bitti när jag ska till jobbet, tar jag nog mina stall-stövlar (korta). Har tröttnat på att bli blött om fötterna på jobbet

Hade akut fallande blodsocker när jag svängde ut från jobbet så jag tog vägen om Donken och köpte en Jureskog. Orkade inte äta allt bröd och blev vidrigt jättemätt.

Fortfarande nu tre timmar senare är jag alldeles för mätt.

Har pinnat alldeles för många idéer för julkort och övriga kort nu, jag kommer drunkna i sånt sen när jag väl får hem grejer för att börja tillverka. Så om någon behöver unika kort att ge bort till sina nära och kära är det bara att hojta till framöver, för jag tror inte att min umgängeskrets räcker till :laugh: (för visst kan man inte skicka fem julhälsningar till varje person? ;) )

Har pinnat alldeles för många idéer för julkort och övriga kort nu, jag kommer drunkna i sånt sen när jag väl får hem grejer för att börja tillverka. Så om någon behöver unika kort att ge bort till sina nära och kära är det bara att hojta till framöver, för jag tror inte att min umgängeskrets räcker till :laugh: (för visst kan man inte skicka fem julhälsningar till varje person? ;) )
Tänk på alla husdjur som äntligen kan få personliga julkort :D:up:

Tänk på alla husdjur som äntligen kan få personliga julkort :D:up:
Där sa du nåt! Bara i mammas familj blir det ju då tre extra till hundar och katt :up: ;).

Jag har stött på ett problem: var sjutton hittar man genomskinligt plastpapper, typ overheadpapper? (just sådan verkar nämligen bara säljas i onödigt stora förpackningar). Pinterest gav mig en idé som måste provas :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka