Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 866
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var med i en trafikolycka idag. Jag mår bra men det var otäckt. Det var en buss där föraren körde alldeles för fort. Och på en avfart som är rejält kurvig började bussen (en lång dubbelbuss) att åka över hela vägen och föraren måste ha förlorat kontrollen. Och sen åkte vi ner i diket. Ett tag blev jag livrädd då jag tänkte att bussen kommer välta.
Men bara två lindrigt skadade.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om bussen varit full med folk. Ofta är det så fullt så folk får stå upp. Eller om det inte varit ett stort dike och gräsmatta där utan nerförsbacke eller bergvägg.
:eek:

:heart

Precis epilerat benen för första gången, satan vad det gjorde ont, men lever på hoppet att nerverna domnar med tiden. Minns hur ont det gjorde när man började noppa ögonbrynen, nu känns det inte.

Jag tycker det gör ondast första gången/om man inte epilerat på ett halvår typ. Kör man regelbundet känns det som att håret lossnar smärtfriare. Om det sitter lösare eller bara är ngt tunnare vet jag inte.

Men testa köra regelbundet.

Har pinnat alldeles för många idéer för julkort och övriga kort nu, jag kommer drunkna i sånt sen när jag väl får hem grejer för att börja tillverka. Så om någon behöver unika kort att ge bort till sina nära och kära är det bara att hojta till framöver, för jag tror inte att min umgängeskrets räcker till :laugh: (för visst kan man inte skicka fem julhälsningar till varje person? ;) )

Åh ja! Jag brukar göra våra julkort men har tappat både ork och lust de senaste två åren och tror inte jag lär få tillbaka dem den närmsta tiden.

Ja det var ju det. Samtidigt som man känner sig lite fånig som typ känner sig chockad fortfarande och med en klump i magen.
Du är absolut inte fånig! Och choken kan sitta i ett tag. Mycket möjligt att du behöver hitta ditt sätt att bearbeta händelsen på. Min mamma som varit med om en fruktansvärd olycka klarade sig lyckligtvis. Bilen vart paj. Men hon överlevde och det var det viktigaste.

Ja det var ju det. Samtidigt som man känner sig lite fånig som typ känner sig chockad fortfarande och med en klump i magen.
Jättekonstigt tips kanske, men spela tetris! Läste om det i en Illustrerad Vetenskap för flera år sedan, att det gjorts en studie där man kunde konstatera att tetris hjälper hjärnan att bearbeta traumatiska händelser (om man spelade nära inpå, inte långt efter)

Jättekonstigt tips kanske, men spela tetris! Läste om det i en Illustrerad Vetenskap för flera år sedan, att det gjorts en studie där man kunde konstatera att tetris hjälper hjärnan att bearbeta traumatiska händelser (om man spelade nära inpå, inte långt efter)
Tetris är jättebra. Jag har spelat sanslösa mängder tetris efter Kukaset.

Jag var med i en trafikolycka idag. Jag mår bra men det var otäckt. Det var en buss där föraren körde alldeles för fort. Och på en avfart som är rejält kurvig började bussen (en lång dubbelbuss) att åka över hela vägen och föraren måste ha förlorat kontrollen. Och sen åkte vi ner i diket. Ett tag blev jag livrädd då jag tänkte att bussen kommer välta.
Men bara två lindrigt skadade.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om bussen varit full med folk. Ofta är det så fullt så folk får stå upp. Eller om det inte varit ett stort dike och gräsmatta där utan nerförsbacke eller bergvägg.
Skönt att det gick bra! :heart

Har käkat enormt god kantarellpasta med parmesan på haket runt hörnet medan jag jobbade med dagens blogginlägg. Ett glas rödvin slank ner också :p
Har därefter glott lite på folk (älskar att sitta ensam på hak och glo :D ) fick därefter lite spontant sällskap av en granne som passerade och knackade på fönstret och slank in. Nu är jag hemma och hade tänkt packa lite men fastnade i soffan, under en filt :cautious:

Har pinnat alldeles för många idéer för julkort och övriga kort nu, jag kommer drunkna i sånt sen när jag väl får hem grejer för att börja tillverka. Så om någon behöver unika kort att ge bort till sina nära och kära är det bara att hojta till framöver, för jag tror inte att min umgängeskrets räcker till :laugh: (för visst kan man inte skicka fem julhälsningar till varje person? ;) )

Du får gärna skicka julkort till mig! Min brevlåda ekar mer eller mindre alltid tomt. De enda som tänker på mig är de som skickar räkningar eller delar ut reklam..O_o

Hmm, ska på kalas på lördag, plastmamma eller vad man nu ska kalla det. Problemet är att jag bara har riktigt högklackade svarta pumps och jag är inte van att gå i högklackat längre. Plus då att jag åker kollektivtrafik. Undrar om man kan ha ett par, iofs vardags, svarta stövlar? Annars antar jag att man kan köra jympadojor och sedan byta när man kommit fram...

Håller fö på att packa och städa. Urrk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 578
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
812
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka