Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 859
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort dagens krafttag i stallet. Därefter höll jag på att börja grina när jag skulle byta om till hemmabyxorna igen (har omklädningsrum i stallet), för det gjorde helt vidrigt ont att lyfta ena benet från golvet trots att jag satt ner. Det slutade med att sambon fick trä på byxorna upp till knäna åt mig, för smärtan var så sjukt hög att jag inte lyckades lösa det själv.
Jag hade velat tömköra hästen med däck på släp för första gången idag, men det fanns inte på kartan. Hon fick bli kliad och klappad ute i hagen istället. Hade så gärna velat ha henne framför vagn så snart som möjligt, men i det här tempot lär det väl bli någon gång i vår :meh:. Acceptera och gilla läget, som vc-psykologen försökt att lära mig. Just nu är jag mest sugen på att bara acceptera att jag är jävligt bitter över situationen just nu.

Har gjort dagens krafttag i stallet. Därefter höll jag på att börja grina när jag skulle byta om till hemmabyxorna igen (har omklädningsrum i stallet), för det gjorde helt vidrigt ont att lyfta ena benet från golvet trots att jag satt ner. Det slutade med att sambon fick trä på byxorna upp till knäna åt mig, för smärtan var så sjukt hög att jag inte lyckades lösa det själv.
Jag hade velat tömköra hästen med däck på släp för första gången idag, men det fanns inte på kartan. Hon fick bli kliad och klappad ute i hagen istället. Hade så gärna velat ha henne framför vagn så snart som möjligt, men i det här tempot lär det väl bli någon gång i vår :meh:. Acceptera och gilla läget, som vc-psykologen försökt att lära mig. Just nu är jag mest sugen på att bara acceptera att jag är jävligt bitter över situationen just nu.
biteme_bigarmhug.gif

:heart

Farsan kommer hem idag från sjukan.
Så jag har beställt åt morsan (jag har shoppingsförbud) mat till Lady och katterna + kattsand från Vetzoo. Eftersom farsan ska ta det lugnt ett tag och inte kånka tunga saker.
Ska snart ringa och beställa middag från den lokala pizzerian, det får bli snabb-middag idag.

Mitt konto mår inte så jättebra efter marknaden, men i princip allt jag köpt kommer hålla minst ett år så utslaget per månad är det inte så farligt.
Nu funderar jag på om jag ska ta och halvsova i badkaret ett tag innan jag tar och jobbar ikapp några förlorade timmar.

Varit och hälsat på maken ett par timmar, han har fått ryggbedövningen urkopplad och klarar sig på alvedon 665 med lite understöd av morfin någon gång om dagen. Han är uppe och går med gåbordet då och då och satt med mig och ungarna i dagrummet nästan en halvtimme. :heart De hade nästan funderingar på att skicka hem honom imorgon men jag menade att han måste kunna resa sig och gå obehindrat utan gåbord innan de skickar hem honom. :rage: Maken höll med men det känns ändå positivt att de tycker att han är på väg hem så snart, innan operation pratade de om minst fem dagar inlagd efter. Han har fist idag också! :D Det är en stor grej! :D Nu väntar de bara på att det ska hända mer grejer också! :D

Fy vad trist :(. Tur du har en sambo som hjälper :up:

Äntligen är tvätten klar och sängen bäddad. Det tog ungefär tre gånger längre eftersom jag hade en trogen hjälpare som bara måste rulla runt, runt, kaninsparka lakanen, morra och döda kuddarna, kasta sig oförväget under lakanen till mitten av sängen och sedan är det världens bästa lek att springa runt, runt så 1) man inte får tag på henne vilket leder till 2) börja från början... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 404
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 556
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
807
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka