Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Missia!![]()
Vill inte halloweenpynta för det leder bara till att ungar kommer och ringer på i en veckas tid, speciellt på alla helgons dag, och då vill jag inte fira någon irländsk/amerikansk högtid som inte är annat än ett jippo i sverige, då vill jag ha en lugn kväll och sörja dem som lämnat mig.Pynta lite med annat iställethalloween kommer snart!
Har du reflexväst eller något liknande (grälla färger) att ha på?Jag har sovit riktigt bra inatt
Det är jättefint väder ute så jag ska ta en lång och lugn frukost innan en ridtur väntar. Jag tror det ska gå bra om jag håller mig på grusvägarna eftersom jägarna har invaderat våra skogar för tillfället.
Julgranssäsongen för häst har inletts! Jag har alltid haft stora, bruna hästar, dvs lätt att missta på långt håll (inbillade jag mig). Förutom att undvika ställen där jag visste att det var pass (ville ju inte störa jakten i onödan) så hade jag knallgult ländtäcke och reflexväst och mängder med reflexer även dagtid. Fick flera gånger beröm över det av de jägare jag träffade.Jag har sovit riktigt bra inatt
Det är jättefint väder ute så jag ska ta en lång och lugn frukost innan en ridtur väntar. Jag tror det ska gå bra om jag håller mig på grusvägarna eftersom jägarna har invaderat våra skogar för tillfället.
Har du reflexväst eller något liknande (grälla färger) att ha på?
Jag var väldigt glad över att ha en gul häst när det var jakt i skogen nära stallet (och man behövde rida genom skogen för att nå ridhus)
Fast det såg nog inte klokt ut med rosa reflexer![]()
Har du reflexväst eller något liknande (grälla färger) att ha på?
Jag var väldigt glad över att ha en gul häst när det var jakt i skogen nära stallet (och man behövde rida genom skogen för att nå ridhus)
Fast det såg nog inte klokt ut med rosa reflexer![]()
Julgranssäsongen för häst har inletts! Jag har alltid haft stora, bruna hästar, dvs lätt att missta på långt håll (inbillade jag mig). Förutom att undvika ställen där jag visste att det var pass (ville ju inte störa jakten i onödan) så hade jag knallgult ländtäcke och reflexväst och mängder med reflexer även dagtid. Fick flera gånger beröm över det av de jägare jag träffade.![]()
Jag skulle hängt på något täcke i en gräll färg på Aramis också, bara för att synas.Jag har alltid reflextäcke på Annie, reflexgrimma på Aramis (handhäst), reflex på min hjälm och varseljacka.
Aramis är mörkbrun och Annie svart så färg behövs!
Första två veckorna är det bättre att låta bli skogen. Det är ju då flest jägare är ute. Jag är aldrig ute och jobbar om det finns risk att jag stör, jag vill verkligen inte göra det. För det mesta ordnar det sig, jag har alltid sett till att kommunicera med jaktledarna så totalt har jag bara förlorat två arbetsdagar pga jakt. Jag kryssade mellan två olika jaktlag den hösten![]()
Jag skulle hängt på något täcke i en gräll färg på Aramis också, bara för att synas.
Jag har aldrig upplevt några problem med jägare, i vårt fall låg det fyra stall runt/i skogen så det var en del hästar i rörelse men alla försökte självklart visa så mycket hänsyn som möjligtFörsta två veckorna är det bättre att låta bli skogen. Det är ju då flest jägare är ute. Jag är aldrig ute och jobbar om det finns risk att jag stör, jag vill verkligen inte göra det. För det mesta ordnar det sig, jag har alltid sett till att kommunicera med jaktledarna så totalt har jag bara förlorat två arbetsdagar pga jakt. Jag kryssade mellan två olika jaktlag den hösten![]()
Jag har ingen annanstans att rida och vad gäller att kommunicera så har jag försökt att prata med dem sen fem år tillbaka. De kör genom min gård och jag har frågat om de kan sätta upp något så att jag vet att de är ute och kan då rida åt andra hållet.
Eftersom det är noll intresse från deras sida att ha en fungerande kommunikation så rider jag helt enkelt.
Sätt på honom tömkörningsgjord och fäst täcke i? Efter att en häst iklädd flugtäcke misstogs för ett vildsvin och skjöts i en hage så kan man inte vara nog försiktig tänker jag...Jag har ju reflexridtäcken men eftersom han går naken blir det svårt. Jag ska se vad jag kan hitta på. Å andra sidan går han bredvid Annie som är täckt i reflexer och om de inte kan se det ska de fan inte vara ute och jaga.