Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 845
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledig förmiddag. Har tänkte mej en lång promenad men det ser ut som det blåser rejält så jag kanske kortar ner den.

Dricker kaffe och konstaterar att det regnar så det blir ingen långpromenader utan tar den vanliga 45 minuters rundan

Är helt slut idag!

Också sur på eleven igen, eller inte sur, uppgiven och orkar inte riktigt mer. Engagement känns väldigt litet från eleven själv.

Jag har sovit riktigt bra inatt :)
Det är jättefint väder ute så jag ska ta en lång och lugn frukost innan en ridtur väntar. Jag tror det ska gå bra om jag håller mig på grusvägarna eftersom jägarna har invaderat våra skogar för tillfället.

Det är jättefint väder ute så jag ska ta en lång och lugn frukost innan en ridtur väntar. Jag tror det ska gå bra om jag håller mig på grusvägarna eftersom jägarna har invaderat våra skogar för tillfället.
Har du reflexväst eller något liknande (grälla färger) att ha på? :up:

Jag var väldigt glad över att ha en gul häst när det var jakt i skogen nära stallet (och man behövde rida genom skogen för att nå ridhus) :o
Fast det såg nog inte klokt ut med rosa reflexer :rofl:

Julgranssäsongen för häst har inletts! Jag har alltid haft stora, bruna hästar, dvs lätt att missta på långt håll (inbillade jag mig). Förutom att undvika ställen där jag visste att det var pass (ville ju inte störa jakten i onödan) så hade jag knallgult ländtäcke och reflexväst och mängder med reflexer även dagtid. Fick flera gånger beröm över det av de jägare jag träffade. :up:

Jag var väldigt glad över att ha en gul häst när det var jakt i skogen nära stallet (och man behövde rida genom skogen för att nå ridhus) :o

Första två veckorna är det bättre att låta bli skogen. Det är ju då flest jägare är ute. Jag är aldrig ute och jobbar om det finns risk att jag stör, jag vill verkligen inte göra det. För det mesta ordnar det sig, jag har alltid sett till att kommunicera med jaktledarna så totalt har jag bara förlorat två arbetsdagar pga jakt. Jag kryssade mellan två olika jaktlag den hösten :D

Julgranssäsongen för häst har inletts! Jag har alltid haft stora, bruna hästar, dvs lätt att missta på långt håll (inbillade jag mig). Förutom att undvika ställen där jag visste att det var pass (ville ju inte störa jakten i onödan) så hade jag knallgult ländtäcke och reflexväst och mängder med reflexer även dagtid. Fick flera gånger beröm över det av de jägare jag träffade. :up:

Jag har alltid reflextäcke på Annie, reflexgrimma på Aramis (handhäst), reflex på min hjälm och varseljacka.
Aramis är mörkbrun och Annie svart så färg behövs!

Första två veckorna är det bättre att låta bli skogen. Det är ju då flest jägare är ute. Jag är aldrig ute och jobbar om det finns risk att jag stör, jag vill verkligen inte göra det. För det mesta ordnar det sig, jag har alltid sett till att kommunicera med jaktledarna så totalt har jag bara förlorat två arbetsdagar pga jakt. Jag kryssade mellan två olika jaktlag den hösten :D

Jag har ingen annanstans att rida och vad gäller att kommunicera så har jag försökt att prata med dem sen fem år tillbaka. De kör genom min gård och jag har frågat om de kan sätta upp något så att jag vet att de är ute och kan då rida åt andra hållet.
Eftersom det är noll intresse från deras sida att ha en fungerande kommunikation så rider jag helt enkelt.

Jag skulle hängt på något täcke i en gräll färg på Aramis också, bara för att synas.

Jag har ju reflexridtäcken men eftersom han går naken blir det svårt. Jag ska se vad jag kan hitta på. Å andra sidan går han bredvid Annie som är täckt i reflexer och om de inte kan se det ska de fan inte vara ute och jaga.

Har sovit typ ett par timmar inatt. Känner mig ändå relativt pigg? :cautious: Kan jag ha sovit utan att jag märkt det? :cautious:

Klev upp för att leta passet. Varför kan jag inte lägga det på ETT JÄVLA ställe? Nu hittade jag det i en väska jag hade i Palma senast. Positivt var dock att det var giltigt ett tag till, hade blivit lite dålig stämning nästa vecka annars :laugh:

Jag har aldrig upplevt några problem med jägare, i vårt fall låg det fyra stall runt/i skogen så det var en del hästar i rörelse men alla försökte självklart visa så mycket hänsyn som möjligt :up:

Vi brukade stöta på fjolårskalvar i ena unghästhagen, då fick man ta in rätt häst fort så att inte älgen sprang efter :rofl:

Jag har ingen annanstans att rida och vad gäller att kommunicera så har jag försökt att prata med dem sen fem år tillbaka. De kör genom min gård och jag har frågat om de kan sätta upp något så att jag vet att de är ute och kan då rida åt andra hållet.
Eftersom det är noll intresse från deras sida att ha en fungerande kommunikation så rider jag helt enkelt.

Då blir det givetvis en annan femma. De jaktledare jag pratat med har mer eller mindre varit överlyckliga att jag har kommunicerat med dem för att inte störa :D De har tom själva ringt mig och berättat var i området de ska vara och om de inte ens ska ut utan kommer att vara i slakteriet.

Jag har ju reflexridtäcken men eftersom han går naken blir det svårt. Jag ska se vad jag kan hitta på. Å andra sidan går han bredvid Annie som är täckt i reflexer och om de inte kan se det ska de fan inte vara ute och jaga.
Sätt på honom tömkörningsgjord och fäst täcke i? Efter att en häst iklädd flugtäcke misstogs för ett vildsvin och skjöts i en hage så kan man inte vara nog försiktig tänker jag... :cautious:

Jagar runt efter en ny sjukskrivningshobby igen. Är vansinnigt less på att titta på film/serier, handleden pallar inte riktigt så mycket diamanttavleläggande som jag gjort den senaste tiden, internet känns skittråkigt (att titta på en skärm är ungefär det sista jag vill göra), att måla/rita ger mest ångest när jag ser hur mycket teknik jag tappat sen sist.

Jag vill träna. Springa, lyfta vikter, utmana kroppen fysiskt. Men igår bar jag kanske fem kilo upp för våra två trappor, en timme senare kunde jag inte resa mig ur soffan själv och vrålade rakt ut när sambon försökte hjälpa mig. Så det kan jag ju bara glömma. Acceptera och tänk om.

Jag har en gammal relik till symaskin som jag ska försöka sparka igång för att sy ett körregntäcke och en kattbädd. Men vad sjutton kan man sy mer som inte bara tar upp massa plats?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 399
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 545
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
798
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka