Gött då finns det 1 vettig i trafiken
Snyggt jobbat![]()
Säger du det, ja vi får väl se har inte kört något farligt gods än, och det blir YKB-kurser i mellandagarna också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gött då finns det 1 vettig i trafiken
Snyggt jobbat![]()
När du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nyttMmmmmmmmmmm
![]()
Snart blir det köttbullar,mos o lingonsylt,senare köttbullemacka...osv![]()
PussNär du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nytt![]()
När du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nytt![]()
Kör du alla kurserna rätt ner .Vi tar en om året och har hittat en utbildare som inte tar så hutlöst betalt
Säger du det, ja vi får väl se har inte kört något farligt gods än, och det blir YKB-kurser i mellandagarna också.
Jag är inte så bekymrad över din körning, vet ju att du passerat hos mig många gånger och jag har inte sett några större skador
Nja det går inte bra .Har lite älg och dom som finns springer ut men det blev en i går och en idag .Vi jagar bara kalv i september för att komma upp i dom 50% som vi måste ha.Vi får hoppas att dom står i dom andra dreven då vi sett mycket under kalvjakten och då man spejat på kvällarnaHur har det gått idag?
Här (Jämtland) är det flera som inte ens gått ut, de tar det lugnt efter septemberjaktenSärbon är inte ute heller, han åkte på jobb igår
![]()
Nja det går inte bra .Har lite älg och dom som finns springer ut men det blev en i går och en idag .Vi jagar bara kalv i september för att komma upp i dom 50% som vi måste ha.Vi får hoppas att dom står i dom andra dreven då vi sett mycket under kalvjakten och då man spejat på kvällarna
Skicka hit istället vet jag, skulle gladerligen ha kontakter men verkar svårt.När du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nytt![]()
Jo jag vet inte varför det läcker. Om det är plåten eller nån skarv, eller något annat.Det behöver inte vara det nya taket som läcker. Vatten är lurigt och hittar in överallt och kan rinna långt innan man upptäcker att det läcker.
Jo, jag var inne på ett ställe igår där det inte går att gå in med släpet när jag berättade för kollegan. Det gick jättebra, var säkert 5cm kvar till släpets bakaxel och grindstolpen och 5cm till bilen och stuprännan. Ut var det mycket gott om plats.Jag är inte så bekymrad över din körning, vet ju att du passerat hos mig många gånger och jag har inte sett några större skador
Även lite trånga passager fixar du vet jag.
Nä, vi brukar gå när chefen säger att vi ska gå, vissa år blir det 2 dagar i mellandagarna ibland 1 dag. Enda gången jag gjorde alla rätt upp å ner var när jag började köra och skulle komma ikapp de andra. Nu ligger vi i fas igen.Kör du alla kurserna rätt ner .Vi tar en om året och har hittat en utbildare som inte tar så hutlöst betalt
Nä inte här heller men dom håller sig undan av någon anledning om det beror på ett grågult hundliknande djur låter jag vara osagt eller om dom redan börjat samla sig för vinterflytten .Kördes över en älg igår just söder om våra marker och det har gått åt 8-10 st tidigare på våra marker årligen
Den där runda vita förpackningen med krossad choklad i är väldigt mumsig och för laktosintolerantaSitter och har precis så där ont och kramper i magen som man får när man ätit glass som laktosintolerant.Trodde inte det var mycket genuina mjölkprodukter i glass numera. Hmm....
Jag med bara för det!Jag är så vansinnigt sugen på en kebabtallrik!
Vet inte om älgfärsen är så billig vi tar mellan 70-80:- kg som det står i köttbaljan förvisso benfritt och då är det omaletSkicka hit istället vet jag, skulle gladerligen ha kontakter men verkar svårt.
Kan typ få tag i hare bara, både livsm. och djurkött men inte mer utan får ta vanliga affärens trista, dyra, begränsade utbud
Känns sådär att utfodra katt med det.