Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmmmmmmmmmm :d
a69W9KL.jpg

Snart blir det köttbullar,mos o lingonsylt,senare köttbullemacka...osv :d
När du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nytt;)

Hur har det gått idag?

Här (Jämtland) är det flera som inte ens gått ut, de tar det lugnt efter septemberjakten :p Särbon är inte ute heller, han åkte på jobb igår :laugh:
Nja det går inte bra .Har lite älg och dom som finns springer ut men det blev en i går och en idag .Vi jagar bara kalv i september för att komma upp i dom 50% som vi måste ha.Vi får hoppas att dom står i dom andra dreven då vi sett mycket under kalvjakten och då man spejat på kvällarna

Nja det går inte bra .Har lite älg och dom som finns springer ut men det blev en i går och en idag .Vi jagar bara kalv i september för att komma upp i dom 50% som vi måste ha.Vi får hoppas att dom står i dom andra dreven då vi sett mycket under kalvjakten och då man spejat på kvällarna

Ingen brist på älg här, det har varit flera olyckor nyligen och en av dem sprang över vägen när jag åkte hit...

En av mina markägare såg en hel flock en gång, det var över 10 djur!

När du ändå är i farten kan du komma hit och rulla dom 20 kg färs jag har kvar i frysen nu innan det ska fyllas på med nytt;)
Skicka hit istället vet jag, skulle gladerligen ha kontakter men verkar svårt.
Kan typ få tag i hare bara, både livsm. och djurkött men inte mer utan får ta vanliga affärens trista, dyra, begränsade utbud :yuck:
Känns sådär att utfodra katt med det.

Nä inte här heller men dom håller sig undan av någon anledning om det beror på ett grågult hundliknande djur låter jag vara osagt eller om dom redan börjat samla sig för vinterflytten .Kördes över en älg igår just söder om våra marker och det har gått åt 8-10 st tidigare på våra marker årligen

Det behöver inte vara det nya taket som läcker. Vatten är lurigt och hittar in överallt och kan rinna långt innan man upptäcker att det läcker.
Jo jag vet inte varför det läcker. Om det är plåten eller nån skarv, eller något annat.
Har inte kommit så långt. Har "bara" tagit bort halmen som låg just där det läcker. Som senare även läckt ända ner till sadelkammaren. Det var så jag upptäckte att det läckte. Har nu sopat rent den biten och satt baljor under där det läcker, som en nödlösning. Måste be någon som kan något om tak kolla på det. Vill helst inte behöva byta hela taket :(.

Sitter och har precis så där ont och kramper i magen som man får när man ätit glass som laktosintolerant. :meh: Trodde inte det var mycket genuina mjölkprodukter i glass numera. Hmm....

Jag är inte så bekymrad över din körning, vet ju att du passerat hos mig många gånger och jag har inte sett några större skador :rofl:
Även lite trånga passager fixar du vet jag.
Jo, jag var inne på ett ställe igår där det inte går att gå in med släpet när jag berättade för kollegan. Det gick jättebra, var säkert 5cm kvar till släpets bakaxel och grindstolpen och 5cm till bilen och stuprännan. Ut var det mycket gott om plats. :o
Råkade visst imponera på den kollegan som sa att det inte går, pratade även med en annan kollega som sa att det går visst men det är lite trångt. Även ägaren på företaget sa att det inte är många som kör det hållet med släp... ooops.:o:angel:

Kör du alla kurserna rätt ner .Vi tar en om året och har hittat en utbildare som inte tar så hutlöst betalt
Nä, vi brukar gå när chefen säger att vi ska gå, vissa år blir det 2 dagar i mellandagarna ibland 1 dag. Enda gången jag gjorde alla rätt upp å ner var när jag började köra och skulle komma ikapp de andra. Nu ligger vi i fas igen.

Nä inte här heller men dom håller sig undan av någon anledning om det beror på ett grågult hundliknande djur låter jag vara osagt eller om dom redan börjat samla sig för vinterflytten .Kördes över en älg igår just söder om våra marker och det har gått åt 8-10 st tidigare på våra marker årligen

Särbon har jägare i sitt lag som åker upp från Värmland för att våga jaga med löshund.

Sitter och har precis så där ont och kramper i magen som man får när man ätit glass som laktosintolerant. :meh: Trodde inte det var mycket genuina mjölkprodukter i glass numera. Hmm....
Den där runda vita förpackningen med krossad choklad i är väldigt mumsig och för laktosintoleranta :up:

Minns inte märket. Men oerhört god!

Skicka hit istället vet jag, skulle gladerligen ha kontakter men verkar svårt.
Kan typ få tag i hare bara, både livsm. och djurkött men inte mer utan får ta vanliga affärens trista, dyra, begränsade utbud :yuck:
Känns sådär att utfodra katt med det.
Vet inte om älgfärsen är så billig vi tar mellan 70-80:- kg som det står i köttbaljan förvisso benfritt och då är det omalet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 419
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
845
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur