Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mätt och trött i soffan hemma hos mamma. Ska väl snart åka hem och sova typ. Har bestämt med mamma att vi ska städa ur husvagnen någon dag i veckan och då göra pannkakor också :d Nästa vecka ska jag fasen inte sy ett enda dugg. Ska försöka låta bli iaf :angel: Om inte annat blir det lite svårt gör min overlock bestämde sig för att gå sönder igår kväll :turd: Så får lämna in den på måndag. Hoppas garantin täcker det.

Eh, lättare att säga vad jag inte varit inne på. :D I tidernas begynnelse, XF och TPM (star wars), Pros, XM -särskilt efter de tre senaste filmerna - Oz, Angel/Buffy, GoT, HP, Supernatural! Merlin (engelska tv serien), Batman, GW och faktiskt lite Teen Wolf. Säkert andra också jag inte kommer ihåg nu. :sneaky:

Jag brukar få pippi på en fandom, läser allt, sedan tröttnar jag och går vidare till nästa. Fanfiction.net är urusel IMO, A03 är däremot otroligt bra, ffa för att de samlar alla fandoms i ett arkiv. Allmänt är kvaliteten mycket bättre också även om Sturgeons lag fortfarande gäller. Det finns vissa som skriver fanfic som faktiskt är bättre än proffsen och en hel del proffs ffa inom sciffy började sin bana inom fanfic. I ärlighetens namn har jag faktiskt även läst lite RPF :o :angel: :o Men verkligen inte min grej.
HP och Merlin har jag också varit inne på! :D Jag kan också hoppa lite mellan fandoms beroende på vad jag har tittat på senast, just nu är det BoB och Marvel mest :D Och så är jag ett mangafan också så där dyker det upp en del också.

Nja, jag håller inte riktigt med om FF. Det finns såklart dåliga äpplen så att säga men det finns en del guldäpplen också, speciellt från tiden innan Ao3 var så stort. Men absolut att det finns riktiga diamanter där ute som man knappt kan tro man får läsa gratis :love: jag föredrar faktiskt fanfics framför riktiga böcker nuförtiden :angel: Men hur kan du hinna läsa allt? :eek::laugh:
Rpf känns lite för inträdande för mig också :o:rofl:

En gul på bild till @dobbis
Fröken fick ha på sig benskydd för första gången idag ifall hon skulle skutta omkring när hon fick trava med sina pinnar (det gjorde hon inte). Matchat såklart! Måste dock bli bättre på att få med mig systemkameran, nu fick sambon fixa mobilfoton så kvaliteten är därefter.
dUU93ID.jpg

En gul på bild till @dobbis
Fröken fick ha på sig benskydd för första gången idag ifall hon skulle skutta omkring när hon fick trava med sina pinnar (det gjorde hon inte). Matchat såklart! Måste dock bli bättre på att få med mig systemkameran, nu fick sambon fixa mobilfoton så kvaliteten är därefter.
dUU93ID.jpg
:love::love:

Men absolut att det finns riktiga diamanter där ute som man knappt kan tro man får läsa gratis :love: jag föredrar faktiskt fanfics framför riktiga böcker nuförtiden :angel: Men hur kan du hinna läsa allt? :eek::laugh:
Rpf känns lite för inträdande för mig också :o:rofl:

Mmm, jag håller med om RPF även om jag faktiskt på inrådan av en vän läste en mpreg RPF vilket nog är det lägsta av det lägsta :o :angel: Den var faktiskt riktigt bra, men tja inte min grej.

Läsplatta/surfplatta med mig överallt! Plus att jag läser ju inte alla fandoms på samma gång utan en, högst två. Sedan när jag betat av allt så är det dags för nästa. Och det här är över fler år än jag vill komma ihåg :D

Hemmaslöar idag också, Netflix utan chill... :crazy:
Fjärde kvällen i rad, börjar bli rastlöst men en läkande fot hindrar det mesta jag skulle vilja göra. Strängat om ett par gitarrer, lagt upp ett par byxor, dumsurfat Youtubeklipp på allt möjligt från World's Worst Crane Accidents till diverse hästtävlingar. Skall ljumma upp litet thaimatrester från igår, öppna en god öl och sjunka ner framför Netflix.

Mmm, jag håller med om RPF även om jag faktiskt på inrådan av en vän läste en mpreg RPF vilket nog är det lägsta av det lägsta :o :angel: Den var faktiskt riktigt bra, men tja inte min grej.

Läsplatta/surfplatta med mig överallt! Plus att jag läser ju inte alla fandoms på samma gång utan en, högst två. Sedan när jag betat av allt så är det dags för nästa. Och det här är över fler år än jag vill komma ihåg :D
:rofl: vi har alla våra lägre fanfics som dammar bortgömda längst in i hörnen :angel::D

Jag läser på mobilen och nästan hela dagarna, och har gjort det sen jag var ett HP fan - men det tillkommer ju nya fanfics hela tiden! Man hinner aldrig i kapp! :rofl:

Två nyplockade hinkar lingon hjälper mig prokrastinera protokollet jag borde skriva rent....

Lyckades gå fel när jag skul gå till bilen. Har aldrig hänt förr. Hur i hela friden kan man missa en kraftledningsgata??
Jag lyckades på något mystisk vis byta kraftledning så jag kom ut på ett helt annat ställe än jag trott. Det blev en rejäl promenad för att komma tillbaka till bilen. Och så när jag passerade grannbyn så hittade jag en liten kalv på fel sida staketet. Stannade bilen och gick dit. Den promenerade in i hagen igen och jag lyckades sätta tillbaka den nedramlade tråden i isolatorn. Hoppas den håller sig inne nu. Men lär de sig gå ut så blir de hopplösa rymmare sen.

Jobbar 7-16. Efter jobbet stack jag till stallet och fick härlig körtur med min häst :). Nu har jag och sambon precis ätit tacos och dricker varsin cider. Just ja. En granngård spelade musik så det hördes hit, undrar dock vad gårdens hästar och grisar tyckte om Dregen
:p;) Kul att han satt sin fot här hos oss på landet mellan norpan, linkan och sörping :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 886
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka