Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick beskedet i dag och dom hittade ingenting på röntgen.
Samtidigt som jag är oerhört glad för det så säger läkaren att denna inte vet hur dom ska hjälpa mig. Dom vet att något är fel men hittar inget fel.
Och nu sitter jag här igen och kan knappt gå av smärtan, migränen är på ingång med full kraft och jag har gjort vad jag kunnat i smärtlindring.
Jag är dessutom sjukskriven i två veckor till för handen. Sen två veckor halvtid efter det. Så nu hoppas jag FK är snäll...

Det går bra nu.... eller inte....

:(

Hittade precis en liten böld på katten. Han har varit lite besvärad vid det örat i några dagar, jag har dock inte hittat nåt - förrän nu.
Imorgon blir det med andra ord till att tömma bölden. Får nog ta fram påsen med Dreamis som belöning efteråt.

Och jag minns precis hur glad, bubblig och avslappnad du verkade när du var där förra gången.
Fast det var bara 4 dagar, resdagarna inkluderade. Och sov dåligt gjorde jag p.g.a. värmen. Nu blir det drygt en vecka, från en lördag till nästa lördag. Jag vet inte hur jag ska palla att fördriva tiden och palla sömnbristen. Man kommer ju sitta fast i den där flotta byggnaden och känna mossan växa när man inte kan göra något och inte orkar heller. Jag känner redan tristess över det hela.

Jag fick beskedet i dag och dom hittade ingenting på röntgen.
Samtidigt som jag är oerhört glad för det så säger läkaren att denna inte vet hur dom ska hjälpa mig. Dom vet att något är fel men hittar inget fel.
Och nu sitter jag här igen och kan knappt gå av smärtan, migränen är på ingång med full kraft och jag har gjort vad jag kunnat i smärtlindring.
Jag är dessutom sjukskriven i två veckor till för handen. Sen två veckor halvtid efter det. Så nu hoppas jag FK är snäll...

Det går bra nu.... eller inte....

:(
:heart

Funkar gör det ju, men det blir inte samma sak ;)
Sambon står just nu och ordnar pulvermos med schnitzel istället.

Det tog mig 25 min att gå 50 min och ta mig upp två våningar. Sambon fick sköta typ allt i stallet, jag har pekat på vad som ska mockas ut samt fixat kraftfoder. Nu ligger jag helt likblek på soffan och försöker att andas, men önskar mest att någon kunde sätta ett skott i pannan på mig eller åtminstone söva ner mig, för det här gör så vidrigt ont. "Av de jag sett är du en av de med värst problem" sa fysioterapeuten (och syftade då på de med samma diagnos), som jobbat i 20 år. Varför hamnar jag alltid i den änden av skalan? :(
Jag har nog missat, eller så har du inte skrivit varför du mår som du gör men heja dig vad du kämpar på!
:heart

21742954_10155177044477762_6496919498097484322_n.jpg

godjul!
ÄNTLIGEN! Hade jag fått välja hade det varit jul året om:heart

Fast det var bara 4 dagar, resdagarna inkluderade. Och sov dåligt gjorde jag p.g.a. värmen. Nu blir det drygt en vecka, från en lördag till nästa lördag. Jag vet inte hur jag ska palla att fördriva tiden och palla sömnbristen. Man kommer ju sitta fast i den där flotta byggnaden och känna mossan växa när man inte kan göra något och inte orkar heller. Jag känner redan tristess över det hela.
Jag lider verkligen med dig, låter helt hemskt att behöva åka iväg utomlands utan att betala ett öre (eller väldigt lite antar jag eftersom det är med jobbet) :angel:
Varför oroa dig över något som sker nästa år? Du skulle kunna läsa, hantverka, umgås med de andra som åker med på resan (antar att du inte blir ivägskickad själv), passa på att vila, kolla på filmer, cykla på äventyr på kvällar när det är svalare, dricka drinkar (med eller utan alkohol), är det ett flott ställe passa på att gå på spa etc etc... Tänk inte på det förrän du faktiskt måste svara på om du vill åka iväg eller ej.

Lång dag men nu ska jag lägga mig. Lyckat besök på jobbet och därefter åkte jag till stallet. Inatt får ponnyerna sova inne. Förhoppningsvis slutar det storma imorgon så att jag kan låta ponnyerna gå ute dygnet runt ett tag till :)

Lång dag men nu ska jag lägga mig. Lyckat besök på jobbet och därefter åkte jag till stallet. Inatt får ponnyerna sova inne. Förhoppningsvis slutar det storma imorgon så att jag kan låta ponnyerna gå ute dygnet runt ett tag till :)
Såg att ni ska ha ett riktigt busväder där nere i natt och att det redan skett flera olyckor.

ÄNTLIGEN! Hade jag fått välja hade det varit jul året om:heart

Jag lider verkligen med dig, låter helt hemskt att behöva åka iväg utomlands utan att betala ett öre (eller väldigt lite antar jag eftersom det är med jobbet) :angel:
Varför oroa dig över något som sker nästa år? Du skulle kunna läsa, hantverka, umgås med de andra som åker med på resan (antar att du inte blir ivägskickad själv), passa på att vila, kolla på filmer, cykla på äventyr på kvällar när det är svalare, dricka drinkar (med eller utan alkohol), är det ett flott ställe passa på att gå på spa etc etc... Tänk inte på det förrän du faktiskt måste svara på om du vill åka iväg eller ej.
Haken är att jag hellre är hemma. Spa finns inte där, bara en pool. Tv minns jag inte om det fanns men jag är ändå ointresserad av det. Att cykla på kvällen känns inte som någon idé. När det är tillräckligt svalt är det beckmörkt ute. Spanien har ju inte ljusa sommarnätter som vi i norden. Drinkar serveras inte. Mat får man bara 3 gånger om dagen och det serveras inga mellanmål. Läsa orkar jag inte för det tar stopp i huvudet på mig efter 1-3 sidor. Det som återstår är brodera, prata med folk och bada i poolen. Någon dag får vi kanske skjuts till havet. Det är väl okej men inget som jag skulle beteckna som "roligt".

Sen tycker jag inte att jag oroar mig. Jag vet vad som väntar och tycker det är trist bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 607
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vilken färg?

Hund, Katt, Andra Djur