Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dator har hicka, det såg ut som jag svarat två gånger och tog bort... :cautious:

Men, iaf skulle jag heller inte gått dit av säkerhetsskäl. NMR är j-la svin på alla nivåer men AFA beter sig som idioter också. Maskerar sig och gör illa polishästar.. nej tack.
Men lite så. Jag är så arg för att NMR fick demonstrationstillstånd, jag är arg för att AFA är dör för att slåss och deras fuck everything attityd, jag är arg för att det kommer bli krig och för att polisen inte kommer ha en suck. Jag är ledsen/arg/fascinerad över att de tror att det ska kunna på ett tryggt och säkert sätt ska kunna genomföras en match på gamla Ullevi klockan 17.

Kom på att jag glömt att tacka @hallonsaft för kattväxten hon skickade i födelsedagspresent. Och så har jag fått (och nu även öppnat) regntäcketyget (+ neontyg + täckesspännen) som @Trott skickat.
Nu ska jag bara gräva fram symaskinen från förrådet och omorganisera i köket så den får plats där inne (köksbordet är nämligen ett skriv-/pysselbord sedan jag flyttade hit)

Det har hänt att jag haft mycket mer ont under ägglossning. Med tanke på att det gör ont just i det området, särskilt om det kramper så skulle jag, om jag har regelbunden mens, försöka räkna ut om det är rätt tid för det i månaden.

Definitivt fel tidpunkt. Har heller aldrig haft sådana bekymmer vid ägglossning eller liknande :/

Lördag förmiddag. Solen skiner. Ljusblå himmel. Löven rasar i väldig fart och fladdrar i vinden innan de landar på marken.
Fåglarna flyger mot varmare breddgrader.
En skata hoppar upp på en uppochnervält balja och skuttar sedan vidare.
Jag håller en kopp i handen, tofflor på fötterna och strosar på terassen och bara är.

Dricker kaffe. Om en timma hämtar en kompis mig, då bär det av till Jönköping och senare ner mot karlskrona och hockey.

Yr i huvudet och drar åt höger.
Är nog bara nackskott som gäller.
Har varit en urusel vecka känslomässigt.
Kanske inte så konstigt.
Hoppas få lägenhet nästa vecka

En sanning med modifikation? Du bestämmer själv om du vill ta dina mediciner eller avstå. Dom kan ju inte tvinga dig att ta dom. Jag bestämmer också över min medicinering i samråd med läkaren. Jag har väldigt stort inflytande på vad jag stoppar i mig. Jag kan inte tro att du får varenda medicin utskriven som du ber om som inte står på din medicinlista? Det vore ju gravt tjänstefel och läkaren kan få en rejäl näsbränna om denne skriver ut det patienterna ber om utan vettig motivering.

Sedan affektiva, var du inskriven för att du är bipolär eller gick du till öppenpsyk? Vi har affektiva på vuxenöppenpsyk där det finns flera avdelningar beroende på problematiken.
Har du något annat hinder som gör att du blev remitterad till vuxenhab istället? Dom kanske ansåg att din huvudproblematik hör bäst hemma på hab?
Dom har ingen rätt att slänga ut dig men med annan problematik så kanske dom ville skicka dig vidare så du kan få den hjälpen du behöver?
Försöker inte förringa dina problem utan bara se om det finns särskilda omständigheter :)
Jag blev tex utskriven från en enhet då dom bedömde att dom inte längre kunde hjälpa mig och remitterade mig vidare. Det är ju inget ovanligt så kanske nåt sånt du råkat ut för?
Har AS och depression och ångest

Ätit frukost. Nu på väg till MM och shoppa lite :sneaky:
Varenda gång jag nyser får jag ont i näsan. Knockade i den när jag var på Ica i söndags.

Trist väder ute, så jag pysslar på inne, fortsätter med äppelsaftandet och har precis plockat ut limpor ur ugnen :)
22049880_1935840549766735_472799211039907918_n.jpg

Kom på att jag glömt att tacka @hallonsaft för kattväxten hon skickade i födelsedagspresent. Och så har jag fått (och nu även öppnat) regntäcketyget (+ neontyg + täckesspännen) som @Trott skickat.
Nu ska jag bara gräva fram symaskinen från förrådet och omorganisera i köket så den får plats där inne (köksbordet är nämligen ett skriv-/pysselbord sedan jag flyttade hit)
Inget att tacka för vännen och det var Pälsfröken som tyckte hon hade för många växter så hon ville gärna dela med sig lite ;)
Jag kan avslöja att det var därför det blev lite trångt med tid för mig när jag skulle iväg, vilket säkert syntes på såväl kortet och adressen, blev riktigt fundersam om posten skulle fixa att leverera det ens men under sker visst.:p

Jag sitter på dagens tredje seminarium på mässans tredje dag. Massor av polis utanför imorse när jag kom men under dagen är det nog en av de säkraste platserna i stan. Jag har förmånen att slippa åka genom stan för att komma hit och hem men skulle inte sätta mig på ett tåg in till stan idag. Det är påtagligt färre människor här än vanligtvis på lördagen.

Svårt deprimerad :( Jag var ut en sväng i skogen (vilket var trevligt, det är fint väder) men jag hittade ingen svamp (nästan)! :arghh: Det är för torrt :down:

Jag kan säkert få lite av svärmor men hon torkar allt. Helst vill jag ha dem förvällda, jag tycker de blir godast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka