En sanning med modifikation? Du bestämmer själv om du vill ta dina mediciner eller avstå. Dom kan ju inte tvinga dig att ta dom. Jag bestämmer också över min medicinering i samråd med läkaren. Jag har väldigt stort inflytande på vad jag stoppar i mig. Jag kan inte tro att du får varenda medicin utskriven som du ber om som inte står på din medicinlista? Det vore ju gravt tjänstefel och läkaren kan få en rejäl näsbränna om denne skriver ut det patienterna ber om utan vettig motivering.
Sedan affektiva, var du inskriven för att du är bipolär eller gick du till öppenpsyk? Vi har affektiva på vuxenöppenpsyk där det finns flera avdelningar beroende på problematiken.
Har du något annat hinder som gör att du blev remitterad till vuxenhab istället? Dom kanske ansåg att din huvudproblematik hör bäst hemma på hab?
Dom har ingen rätt att slänga ut dig men med annan problematik så kanske dom ville skicka dig vidare så du kan få den hjälpen du behöver?
Försöker inte förringa dina problem utan bara se om det finns särskilda omständigheter

Jag blev tex utskriven från en enhet då dom bedömde att dom inte längre kunde hjälpa mig och remitterade mig vidare. Det är ju inget ovanligt så kanske nåt sånt du råkat ut för?