Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var svintrött av febern efter världens godaste middag. Men vi skulle slökolla någon film tänkte vi.
Helvete så spännande! Hela jävla filmen dessutom - rätt igenom!
Jag blev så hispig att Vovvi kom rusande några ggr och tassade mig och kollade att jag var ok.
Så gick det med den vilan. Haha!
2,5 h halvpanik.
Hade tänkt snoza mig igenom den i pojkvännens famn.
Vad för film? :)

Tagit mig iväg på enågon kortis med labben och sen varit och handlat. Blev kycklingnuggets i BK på väg hem också :o.

Har varit i stallet och tänkte motionera hästen i lina på banan, så blev det inte. Hon var på helspänn idag (massa aktivitet kring stallet), och då vill inte jag försöka parera eventuella bocksprång via ett snöre. Men hon fick stå på gången och bli borstad, samt prova regntäcke inför imorgon då hon ska få ha på sig det ute för första gången. Återstår att se hur det ser ut imorgon när jag har insläppet, om hon gått med på att vara täckad eller inte :nailbiting:

Roar mig som bäst med att placera ut fler diamantpärlor på klisterpapper. Nu börjar man se vad det ska bli :D , dvs en av mina egna katter. Det som ser vitt ut i det mörka är blänk. Dom här tavlorna glittrar som attan, får fixa film på det när den är färdig.
22069482_125647884764742_2213737723313782784_n.jpg

Blev en långpromenad upp till Stordammen med morsan idag. Härligt väder! Hittade 5 trattisar efter stigen. Någon söndag framåt ska vi gå långpromenad upp till Lunsen torpet. Ta med mackor och Oboy:love:
På vägen hem gick vi förbi den lokala pizzerian och köpte med oss middag hem. Nu lite slösurfing innan det är dags för dumburken och kvällsfikat. Ska duscha också innan fikat.

Precis varit och fikat hos mitt ex. Det var trevligt men oj vad det sved på vägen hem!
Jag borde vara glad för hans skull, men jag kan inte låta bli att vara lite bitter.
Han har fått ett nytt jobb i Göteborg och kommer givetvis flytta. Det innebär att min sista vän flyttar härifrån. Jag är glad att det går bra för honom men samtidigt vill jag inte att han ska flytta.

Jag är så ensam! :cry::cry:

Har du äpplen som behöver majas? :D
Snarare ett skafferi utan äppelsaft, och inget äppelträd (det är så svårt att ha sånna i lägenhet :down:) eller utrustning för saftskapande. Så jag tänkte på gåbortpresenten ;).
Det låter ju så himla gott! Helt klart en grej som står på listan inför framtida att-göra-listan den dag vi har egen fruktträdgård (och framförallt ett större kök)

Varit i stallet hos mitt pysdjur. Nu har han vilat pga tappsko flera dagar. Det märks. ;)
Imorgon kommer hovis. Brukar vilja ha honom välmotionerad åt henne. Men nu får hon nog vackert stå ut med adhd-djuret. Tur han är fostrad iaf med all den energin som sprutar ur öronen. ;)
Jag är lite mindre febrig idag. Det finns hopp!

Lyckats klippa sonen med trimmer i typ 45 min :bump: inte i ett kör, då hade han inte haft ett strå kvar på huvudet :D Men en helt ny frilla blev det till slut :)
Funderar på om jag vågar ta honom till frisören nästa gång. Är bara jag som får klippa men det vore ju bra om han kunde gå hos frisören när han är vuxen och jag inte är tillgänglig..

Sen lyckades jag få honom att duscha och det är inte så illa det :p
Har även fått duscha själv när mini sov middag och nu har jag långkok på spisen sen en timma tillbaka. Lite kvällsmat nu och tösen som ska fixa läxan sen är det bums i säng med dom och egentid en timma eller två innan sängen :banana:
En sida till på planket blev klart idag med så 3 av 5 klara :up:

@Inglorion: Det låter som en mycket trevlig födelsedag :up: Jag hoppas verkligen att vi har chans att ses igen för jag hade vansinnigt trevligt i bilen upp till Norrland :heart

Tack! Det hade jag med så det vore hemskt trevligt att träffas igen! Det finns ju någon liten chans att jag kommer till Sverige någon gång i framtiden :rofl:

Tack till alla andra också för grattis! Det var väldigt mycket notiser när jag loggade in :o

Trots huvudvärk tog jag mig in till en affär igår för att spendera födelsedagspengar från föräldrarna. Så fick tag på nya och dyra löpskor från märket On! Har ju problem med muskulaturen runt höfterna så vågar inte kompromissa på skorna och den här affären kan göra en analys över om man behöver korrigera något + att man får prova skorna på en treadmill. Skorna jag valde satt som gjutna! trodde att jag visste vilka som var ok av de andra men de var ju värdelös i jämförelse insåg jag när de här åkte på :rofl: Så 1400kr fattigare fick de följa med hem! Har tyvärr en hals som varnar för infektion både igår och idag så förhoppningsvis kan jag prova ordentligt imorgon.

Spenderade Söndagen med att också ha huvudvärk och vara trött men mötte en vän i stan tillsammans med en kollega till honom som jobbar med orangutanger och har en amazeballs projektsite i Indonesien.

Som tur var har min elev inte meddelat att han inte tänker jobba i fält i morgon för att han behöver plugga för ett prov så nu kan jag jobba med mina egna grejer istället för att stressa med att programmera grejer tills 10 i morgon bitti.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka