Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:p Haha, jag är typ 20 mil längre norrut nu. Sundsvall är ingenting :laugh:

Sundsvall är ju nästgårds till å med för mig :p
Jag tyckte det var drygt att pendla till skolan 10 mil norr över Umeå-södra Halland när jag gick på gymnasiet när mamma bestämde sig för att flytta dit :crazy:
När vi nådde Gävle med tåget så kändes det som att man nästan var framme, det gick nån magisk gräns där :p
(Internat dock, fy för att pendla den vägen oftare än nödvändigt. En gång var jag tvungen att åka tåget 7 ggr på 8 veckor :yuck: )

Gjort en riktig cappuccino med mjölk på spisen och allt, men nej inte handvispat någon slags gräns finns det ju tycker jag.
Sitter och funderar på om jag ska besvara en sak med ganska elaka/barska ordalag eller om jag ska bita ihop och vara diplomatisk och vänlig men tydlig.
Men innan jag gör/säger/fräser så ska cappuccinon drickas och det kan nog vara en bra start.
Jag gillar inte att vara elak men jag har heller inte alltid 100% vänlighet att erbjuda folk som är direkt trögfattade eller inte vill låtsas förstå.
Nämnde jag att det handlade om ett x? :banghead:

Har inte plats för ett badkar inne (ännu iaf), så köpte faktiskt en badbalja för vuxna. Ett av mina bättre köp helt klart! Inte en vinter till utan badkar! Nu har vi även bastu vilket är helt fantastiskt! Men använder fortfanda baljan kanske en gång varje vecka iaf.
Ett extra plus för den fina färger -rosa såklart :)!

Härligt :up: och bastu med, lyx!
Ja den verkar rätt praktisk den badbaljan. Ska nog köpa en när ekonomin tillåter nån gång. Just nu väntar jag på en annan balja i plast fast till hästarna. En Hay saver :)

Har sorterat klädbyrån, så skönt! :bow: Nu middag, sen dusch och kör.

Jag har insett att jag inte törs ge mig på att rensa såna lådor har man otur kan det gömma sig en Julpelikan när man rotar runt.
Skräcken, känslan, oron, chocken då :nailbiting:

Jag VET att jag fastnat på dessa Julpelikaner :angel: men jag har grymma tankar om dom (inte haft mardrömmar ännu) men jag har en viss känsla av att dom kan göra något vid helloween eller är dom snälla?? och jagar bort alla clowner som härjar runt, varit tyst om clownerna nu eller har dom kidnappats av Julpelikaner?

Mina tankar är grymt kluvna men jag kämpar med att få ihop det.
Pepp på mig, pepp på mig :p

Jag har insett att jag inte törs ge mig på att rensa såna lådor har man otur kan det gömma sig en Julpelikan när man rotar runt.
Skräcken, känslan, oron, chocken då :nailbiting:

Jag VET att jag fastnat på dessa Julpelikaner :angel: men jag har grymma tankar om dom (inte haft mardrömmar ännu) men jag har en viss känsla av att dom kan göra något vid helloween eller är dom snälla?? och jagar bort alla clowner som härjar runt, varit tyst om clownerna nu eller har dom kidnappats av Julpelikaner?

Mina tankar är grymt kluvna men jag kämpar med att få ihop det.
Pepp på mig, pepp på mig :p
Flamingo ;) en julpelikan vill jag inte se! :rofl:

Jag har porslinskross på köksgolvet. (dörren är stångd jag ska se om det försvinner av sig självt :angel:)
Bästa kattmatskålen i tusen bitar och åttahundraflisor :cry:
Tur den var billig, köpt på loppis för 10 kr men både jag och Pälsfröken älskade den så det var ju fint att just den gick i golvet och inte en mugg som jag har för många av.

:cry::banghead:

Det är, enligt mig, en verklig förenkling av problemet. Som jag ser det är det snarare ett resultat av en allt sämre grund- och gymnasieskola där lärare kämpar sig fram med orimlig arbetsbelastning, fler elever per lärare, dålig arbetsmiljö för alla inblandade etc.
En annan stor utmaning för lärarna är hur man hanterar ett klassrum där man har ett antal barn som har svenska som modersmål, samt ett antal barn som är nyanlända och inte förstår ett ord av svenska. Alla har rätt till en god utbildning, men hur hanterar man denna utmaning som - ofta - ensam lärare i ett klassrum? Inte helt lätt....:crazy: (under min vidareutbildning inom läraryrket förstod jag verkligen vidden av detta, när jag hörde kollegor berätta om sina arbetssituationer).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka