Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt väder i Malmö, sol och blå himmel :up:
Jag har ringt dottern och berättat att hennes gammelmormor gått bort. Unga fröken är samlad och rationell ( :love: ) och konstaterade att gammelmormor varit krasslig ett tag så det var inte så konstigt.

Hon ville följa med och ta farväl så det är löst med att hon kommer till mig redan imorgon istället för söndag.
Sen ska vi planera begravning, välja psalmer, bestämma datum osv. Och sen ska det förstås göras en genomgång av ekonomin. Lägenheten ska säljas, abonnemang och konton avslutas och möbler ska delas ut/säljas/slängas.

Fredag och fjärilar i magen. Härlig känsla men samtidigt kommer tankar om allt möjligt.

Vad kommer omgivningen att tycka om detta, hur mycket skit och pikar kommer vi behöva stå ut med ( folk kommer att ha åsikter om det här "förhållandet" ) , är jag beredd på något nytt, kommer jag orka med allt skit, vad kommer barnen att säga mm mm

Jag tänker för mycket....

Fredag och fjärilar i magen. Härlig känsla men samtidigt kommer tankar om allt möjligt.

Vad kommer omgivningen att tycka om detta, hur mycket skit och pikar kommer vi behöva stå ut med ( folk kommer att ha åsikter om det här "förhållandet" ) , är jag beredd på något nytt, kommer jag orka med allt skit, vad kommer barnen att säga mm mm

Du tänker för mycket! Ligg, umgås och njut! Du är för tusan en vuxen kvinna så du har rätt att göra vad du vill, oavsett vad "folk" tycker och tänker. Okej, lite hänsyn till ungarna kan man ju ha, ni behöver ju liksom inte nuppa på köksbordet mitt i frukosten ;)

Himmel! Vad är han för något? En Alien? :D

Är det en minderårig eller upptagen? Vad kan vara så upprörande annars, två vuxna människor kan väl få träffas och umgås om dom vill!

Rensat hage och känner mig lite uppgiven :( Det tar ju aldrig slut och jag vill ju göra annat än bara rensa hela tiden :arghh:

Försökte prata i telefon med en kompis.
Gick inte så bra
Varför är man så dum och svarar när man inte har nån röst?
Föranledde massa hosta med

Är det en minderårig eller upptagen? Vad kan vara så upprörande annars, två vuxna människor kan väl få träffas och umgås om dom vill!

Ingen av oss har något förhållande. Båda är vuxna. Båda har barn i tonåren.

Ligger inget fuffens bakom alls. Det jobbiga är att folk kommer att reagera pga jag inte är omtyckt som person av många i våran krets.

Mitt ex fick stå ut med mycket när vi träffades. Dom ifrågasatta vad han såg hos mig mm mm även jag fick motta mycket skit då.

Denna nya tillhör i stort sett samma krets...

Har upptäckt plagiat i vårt grupparbete i plugget. Så less. Inte första gången men nu är vi ett par som diskuterar hur vi ska agera. Förra gången åkte personen snålskjuts på mig och en till som ändrade hela personens text utan att säga något. Jag har inte tid och ork att göra det en gång till :meh: Vi får se om personen kan tänka sig att skriva om dem eller om vi startar världskrig nu.

Har upptäckt plagiat i vårt grupparbete i plugget. Så less. Inte första gången men nu är vi ett par som diskuterar hur vi ska agera. Förra gången åkte personen snålskjuts på mig och en till som ändrade hela personens text utan att säga något. Jag har inte tid och ork att göra det en gång till :meh: Vi får se om personen kan tänka sig att skriva om dem eller om vi startar världskrig nu.
Anmäl till kursledningen
Ni ska inte behöva ta det

Anmäl till kursledningen
Ni ska inte behöva ta det
Personen i fråga verkar lida av okunskap så vi tänker att vi ger henne en chans att själv reda ut problemet först och så går vi vidare om hon inte visar på någon ödmjukhet och vilja att lära.

Det här fallet är så tydligt med. En bit av texten är mer eller mindre rak översättning från engelska (orginaldokument) till svenska.

Ingen av oss har något förhållande. Båda är vuxna. Båda har barn i tonåren.

Ligger inget fuffens bakom alls. Det jobbiga är att folk kommer att reagera pga jag inte är omtyckt som person av många i våran krets.

Mitt ex fick stå ut med mycket när vi träffades. Dom ifrågasatta vad han såg hos mig mm mm även jag fick motta mycket skit då.

Denna nya tillhör i stort sett samma krets...
Det är otroligt hur mycket energi vuxna människor kan lägga på saker dom dom inte har med att göra. :meh:O_o:heart

Personen i fråga verkar lida av okunskap så vi tänker att vi ger henne en chans att själv reda ut problemet först och så går vi vidare om hon inte visar på någon ödmjukhet och vilja att lära.

Det här fallet är så tydligt med. En bit av texten är mer eller mindre rak översättning från engelska (orginaldokument) till svenska.
Snällt av er
Bra att ändå ta tag i det för man gör ju personen en björntjänst genom att skriva om åt denne med

Det är otroligt hur mycket energi vuxna människor kan lägga på saker dom dom inte har med att göra. :meh:O_o:heart

Jo jag håller med. Även förvånande att vuxna människor öppet kan slänga ur sig enormt sårande och elaka pikar och INGEN reagerar!

Jajja jag lär överleva detta med... blir väl bara lte naggad i kanten och ledsen men överleva kommer jag göra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka