Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgon ska vi träffa likriktaren och planera begravningen .Helst skulle jag vilja slippa gå på begravningen men måste ändå för att visa respekt för mor .Var inte på pappas av en del orsaker pga skatan han gifte sig med dagarna innan han dog så det är 12 år sedan sist .Mår dåligt på begravningar

I morgon ska vi träffa likriktaren och planera begravningen .Helst skulle jag vilja slippa gå på begravningen men måste ändå för att visa respekt för mor .Var inte på pappas av en del orsaker pga skatan han gifte sig med dagarna innan han dog så det är 12 år sedan sist .Mår dåligt på begravningar
:heart:heart:heart

Strax sovdags för unga fröken. Jag ska kolla på gårdagens Paradise hotel och kanske en film.
Imorgon ska dottern äta frukost hemma innan det är skoldags. Jag är ledig = inget fritids. Jag planerar sedan en lugn förmiddag och ska klockan 12 fixa naglarna. Därefter hämta i skolan, till stallet och lasta en ponny. Dottern har nämligen bestämt att hon vill ha med egen ponny till morgondagens ridlektion :)

Är riktigt nöjd. Igår när jag lastade och lossade på åkeriet, fick jag syn på en vattenpöl precis bredvid lastbilen. Stod och tittade lite på den och insåg att det skulle göra sig bra till ett foto, sagt och gjort knäppte jag en snabb bild.
Kändes riktigt bra, la upp den på min instagram och i vanliga fall kanske jag knappt får ens 20 likes, men denna är redan uppe i 40 likes. :eek:
Har ej använt något filter på bilden heller.

Måste erkänna att jag är lite svag för speglingar och hösten, kanske därför jag fick en sån impuls att ta bilden när jag fick syn på det. Kanske håller foto-ådran på att vakna till liv igen efter lång dvala. :D

Här är bilden som jag skriver om:
21984836_1952242561656919_1605707952067444736_n.jpg

Är riktigt nöjd. Igår när jag lastade och lossade på åkeriet, fick jag syn på en vattenpöl precis bredvid lastbilen. Stod och tittade lite på den och insåg att det skulle göra sig bra till ett foto, sagt och gjort knäppte jag en snabb bild.
Kändes riktigt bra, la upp den på min instagram och i vanliga fall kanske jag knappt får ens 20 likes, men denna är redan uppe i 40 likes. :eek:
Har ej använt något filter på bilden heller.

Måste erkänna att jag är lite svag för speglingar och hösten, kanske därför jag fick en sån impuls att ta bilden när jag fick syn på det. Kanske håller foto-ådran på att vakna till liv igen efter lång dvala. :D

Här är bilden som jag skriver om:
21984836_1952242561656919_1605707952067444736_n.jpg
Den var snygg, konstnärlig och lite annorlunda!

Klockan är 3 och trots problem med klockan (efter installation av floating skrivbord) så att jag fick leta runt och hitta gamla SD kort som inte varit i kontakt med nätet så lyckades jag programmera tillräckligt med kort för att kunna installera en hel site i morgon :)

Nu blir det några timmars sömn först dock.

Fick en riktigt härlig och rolig ridtur :). Hade tänkt en ridtur själv på min häst men det visade ju sig när jag kom till stallet att två av stallkompisarna var där (vi hade inte planerat något) så vi bestämde oss för att rida ut tillsammans :). Halvvägs genom ritten fick vi möte i skogen av två andra från ett annat stall som följde med och skrittade en bit, då blev vi fem ekipage en stund, trevligt :). På väg hem tog jag och mina två stallkompisar en rejält snabb galopp! Var så himla kul att känna hur snabb min fjording, idag; norska fullblod :D, är när hon får sträcka ut rejält, var säkert skönt för henne, det gör vi ju såklart inte varje gång :). Hon och islänningen tyckte det var skoj att springa "ikapp" med frieser/kallblodstravaren som var med som ju har längre steg och fick ta täten :p:D. Riktigt härlig ridtur som sagt :love:.

Konstaterar att jag nog fått ett nytt litet beroende :p Idag borstade jag lite på min favorithäst för första gången. Vi har känt varandra i drygt ett halvår men jag har hittills mest fixat täckesbyten, lett till och från hage, gosat lite... Idag var hon lite lerig, så jag borstade av leran och kratsade hovarna.

Det var mysigt! Det var säkert ett halvår sedan jag senast borstade någon häst, men det kommer inte dröja ett halvår till nästa gång, den saken är klar :D Dessutom är min favorithäst den sötaste hästen i hela universum. Måste försöka få något bra foto på henne någon dag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka