Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blivande nattuggla?Jag är fortfarande vaken fast jag borde ha gått och lagt mig för länge sen.
Nej. Verkligen inte. Men det går inte att sova just nu. Jag är för upprörd.Blivande nattuggla?
Låter som en jobbig tradition att tvingas göra något man verkan har lust till eller kunskap.Min mamma, konstnaren, skapade en nagot tveksam forvantan hos mitt vuxna barn.Hon gjorde de mest fantastiska adventskalendrar till sina barnbarn.
Nu forvantas jag, som inte ar en konstnar, gora en fantastisk adventskalender till mitt barnbarn.
I gar gick jag igenom affar efter affar och konstaterade att det kan finnas en och annan konstgjord julgran i handeln nu och att tygaffarer fatt in jul tyger redan. Annars finns bara Halloween och Thanksgiving grejor ute annu. Nagor jag egentligen hyllar, men jag behover julgrejor NU och julgrejorna kommer inte forran mitten pa November.Gaaahhhh
Låter som en jobbig tradition att tvingas göra något man verkan har lust till eller kunskap.
Din mamma ville säkert göra adventkalendar och hade idéer och insiration men det finns ju inget som säger att du nu måste följa i samma fotspår (annat än din dotter?).
Men det är ju bra att du har börjat i tid, det är inte sista minuten, eller första advent, ännu.Min son ... och den gladje mina barn hade av kalendrarna.
Det var verkligen en av hojdpunkterna av jul. Det var inga stora saker, bara 24 smagrejor som var fint inslagna och hangde pa den fina hemgjorda kalendern (en hade ett "jul tag" av 24 tandsticksaskar som akte over ett julmotiv med kul tomtar och mycket att titta pa.) I dag nar de vuxna barnen pratar om barndommens jular kommer ALLTID kalendrarna upp.
Sa visst ar det klart att mitt barnbarn maste ha en fin kalender ocksaaven om den inte kommer att bli lika fin som de mina barn hade.
![]()
Bara som en upplysning så finns det folk som odlar johannesört i rabatter......Känslan som uppstår när man cyklar förbi en rabatt i jobbet som är full av Johannesört och innan man hinner blinka stannat cykeln för att rensa bort skitennär man plötsligt inser att det är någons odlade rabatt
....och diskret cyklar därifrån
![]()
Men det är ju bra att du har börjat i tid, det är inte sista minuten, eller första advent, ännu.
Fick du en ny kalender varje år? Jag tycker du kan återanvända kalendern nästa år och bara göra nya små paket. Lycka till, det blir säkert roligt att pyssla med! Och framåt jul kan du köpa saker för halva priset till nästa års kalender.
(jag skulle vara helt störd över ett sånt uppdrag men det är lätt att låta positiv när det är nån annan som ska göra jobbet)
Kom på att jag hade bilder upplagda i ett gammalt blogginlägg.Gärna! Skulle kunna tipsa min kusin om det som är väldigt pysslig av sig. Jag är tveksam till om jag själv skulle våga ta mig an ett sånt projekt. Risken är stor att jag börjar med stor inlevelse, sen kommer saker emellan och sen "glömmer" jag hela pysslet och hittar det några år senare bland diverse andra bortglömda grejer
.
Var hemma vid tolv i natt. Utan marsvin, han fick stanna över natten. Så idag blir det en runda till till Göteborg. Hoppas jag.