Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte börja på gymmet i morgon igen .Kollegorna har gymmat en månad redan men jag har inte mått bra och har haft ont men får ta mig dit i morgon fast jag har ondare nu .Det kanske hjälper att komma igång med träningen igen .Så blir det mer tyngdlyftning efter jobbet då jag ska köra så mycket jag hinner till återvinningen från mamma då dom har kvällsöppet .Vilket jävla bolag som sköter det där .Dom skulle öka tillgängligheten så stänger dom ner med 50% och tar ut sopavgifter från alla som har en skogskoja på sin fastighet eller en fågelholk .Men jag lyckades övertyga dom att våran sommarstuga inte var bebolig och kommer så att vara så länge som vi är 4 som äger den för jag är trött på att lägga ut pengar som jag aldrig får igen .En kollega till mig har många fastigheter så han fick en hel massa grundavgifter på skogskojor och liknande .Jobbet överklagade kommunens förfarande och vann i rätten men kommunen menar att alla som betalat har godkänt avtalet men vad ska man göra om man blir hotad med rättegång och brottsregistret :rage::rage:

Satt i foajén på ett hotell morse 7.30 och jobbade lite vid datorn och då kom det ett asiatiskt par och ville fotografera sig med mig :rofl:

Wtf! Vem vill ha med en okänd människa på sina semesterbilder från Sverige :rofl:

Det är en klassiker! :D Speciellt Kineser verkar älska att ta selfies eller groupies med random "inhemska personer". Jag finns säkert i massa kinesiska fotoalbum vid detta laget :rofl:

Dags att sova. Imorgon är det HLR utbildning mellan 12-16. Vilket innebär att jag har mindre än 5 timmar på mig att göra "det viktigaste = toaletter matsalar och omklädningsrum"... Det är ju enkelt när man nästan BARA har det :banghead: 35 toaletter går inte i ett nafs liksom :meh: Speciellt inte iom att dom inte direkt ligger bredvid varandra :meh:
Enda pluset är väl att det ger lite övertid (slutar vanligen kl 15).. Har även fått lov att hoppa in på Trafikverket igen som vikarie några veckor, så blir ytterligare 2 timmar övertid den här veckan...

Känner att precis allt går käpprätt åt helvete nu, och så fort man trodde att något kanske började ordna upp sig så visar det sig att det blir ännu värre istället... Vill mest bara kraschlanda i sängen och gå i ide... Kommer nog säga upp mig från jobbet imorgon, för att åtminstone få tid att ta hand om mig, få tid att sova, få tid att ordna upp allt trassel... Fan.

Dags att sova. Imorgon är det HLR utbildning mellan 12-16. Vilket innebär att jag har mindre än 5 timmar på mig att göra "det viktigaste = toaletter matsalar och omklädningsrum"... Det är ju enkelt när man nästan BARA har det :banghead: 35 toaletter går inte i ett nafs liksom :meh: Speciellt inte iom att dom inte direkt ligger bredvid varandra :meh:
Enda pluset är väl att det ger lite övertid (slutar vanligen kl 15).. Har även fått lov att hoppa in på Trafikverket igen som vikarie några veckor, så blir ytterligare 2 timmar övertid den här veckan...

Jag har två certifieringar på två dagar. Vi kan byta :crazy: :nailbiting:

Känner att precis allt går käpprätt åt helvete nu, och så fort man trodde att något kanske började ordna upp sig så visar det sig att det blir ännu värre istället... Vill mest bara kraschlanda i sängen och gå i ide... Kommer nog säga upp mig från jobbet imorgon, för att åtminstone få tid att ta hand om mig, få tid att sova, få tid att ordna upp allt trassel... Fan.

:heart

När man legat i sängen med hunden en stund. Hon slocknar stenhårt och märker inte när jag går. Däremot vaknade hon när jag smällde igen toa-dörren och jag hörde hur det rivstartades och kutades som en räser-iller med fullt påskjut och klo-rafs i varje steg genom alla rum till mig.
Haha! Sällskapshund indeed! :heart

Var rädd om dig :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka