Det är en kladdkaka med smak av kanelbulleEn fråga till bara. Är de formade som en kanelbulle med konsistens av kladdkaka eller tvärtom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en kladdkaka med smak av kanelbulleEn fråga till bara. Är de formade som en kanelbulle med konsistens av kladdkaka eller tvärtom?
Varför ska VI vältra oss i det där? Vi har väl nog av vad som sker här i landet av all skit. Inte underligt att depressionerna står som spön i backen när folket hela tiden ska tvångsmatas med allt skit som sker i världen.Tv4 precis om skytten och tillvägagångssättet i LV
"Mer djävulska detaljer snart"
![]()
Varför ska VI vältra oss i det där? Vi har väl nog av vad som sker här i landet av all skit. Inte underligt att depressionerna står som spön i backen när folket hela tiden ska tvångsmatas med allt skit som sker i världen.
Varför ska VI vältra oss i det där? Vi har väl nog av vad som sker här i landet av all skit. Inte underligt att depressionerna står som spön i backen när folket hela tiden ska tvångsmatas med allt skit som sker i världen.
Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Tror jag ska köra på statsvetenskap.. men inte bestämt mig till 100 %Har du valt inriktning?
Ja varför bry sig om nått mer än sitt eget. Kanske för att världen är närmare oss än vad vi tror? Frågan är om vi inte borde bry oss ännu mer istället?
Media spelar såklart en oerhört viktig roll. Det blir så nära på något sätt med bilder och tv. Sen är det många som känner andra, kanske släktingar utomlands.
Ens släkt är ju nära, fast kan vara långt borta.
Det finns de som flyttat till andra länder och har på så vis rötter på flera ställen.
Vi hänger ihop. Jorden är bara en liten Putte jämfört med resten.
Fast i vinjetten framställdes det som att man skulle få reda på alla blodiga och spännande detaljer om hur skytten förberett sig med kameror och ombyggda vapen. Det kan jag definitivt klara mig utan.
Jag blev just bjuden på vin. En onsdagkväll. Vart är världen påväg
![]()
![]()
Men denne måste väl sjukskrivit sig pga ngt mer än bara det? Att man crashat på ngt vis?
Kan ju vara så att man haft det tufft och förlust av hunden gjort att allt rasar?
Personligen hade jag jobbat oavsett. Och jag förstår att det blir tungt för er övriga. Kan inte chefen ta in någon vikarie?
Det finns ju dom som har som "hobby" att vältra sig i sånt där, som redan mår dåligt och inte har den minsta koppling till vad-det-nu-än-gäller för skit och så ligger dom sömnlösa för det också och kanske får en ångestattack på köpet. Det räcker så bra med en notis och ev. en enkel uppföljning utan flera dagars smaskiga detaljer in i minsta detalj, men det säljer varken lösnummer eller klick-abbonnemang. Allt för att göda aktieägarna och mediamogulerna för folket som får se eländet skiter dom fullständigt i.Ja varför bry sig om nått mer än sitt eget. Kanske för att världen är närmare oss än vad vi tror? Frågan är om vi inte borde bry oss ännu mer istället?
Media spelar såklart en oerhört viktig roll. Det blir så nära på något sätt med bilder och tv. Sen är det många som känner andra, kanske släktingar utomlands.
Ens släkt är ju nära, fast kan vara långt borta.
Det finns de som flyttat till andra länder och har på så vis rötter på flera ställen.
Vi hänger ihop. Jorden är bara en liten Putte jämfört med resten.
Jaha, nu lurade du mig att ta ett glas också.Jag blev just bjuden på vin. En onsdagkväll. Vart är världen påväg
![]()
![]()
Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Ja det har du rätt i. Inte hälsosamt att maniskt följa elände bara för sakens skull. Tycker nyheter överlag är mycket negativt hela tiden. Man får som uppfattning om att det vara sker skit och elände hela tiden. Men det finns mycket gott som säkert aldrig någon bryr sig om att skriva ens en liten notis omDet finns ju dom som har som "hobby" att vältra sig i sånt där, som redan mår dåligt och inte har den minsta koppling till vad-det-nu-än-gäller för skit och så ligger dom sömnlösa för det också och kanske får en ångestattack på köpet. Det räcker så bra med en notis och ev. en enkel uppföljning utan flera dagars smaskiga detaljer in i minsta detalj, men det säljer varken lösnummer eller klick-abbonnemang. Allt för att göda aktieägarna och mediamogulerna för folket som får se eländet skiter dom fullständigt i.
Vissa människor med diagnoser kan ju bli maniska på det mesta, jag hade en gammal släkting som hade pippi på att gå på folks begravningar oavsett om dom kände varann eller inte, hur sjukt är inte det?Ja det har du rätt i. Inte hälsosamt att maniskt följa elände bara för sakens skull. Tycker nyheter överlag är mycket negativt hela tiden. Man får som uppfattning om att det vara sker skit och elände hela tiden. Men det finns mycket gott som säkert aldrig någon bryr sig om att skriva ens en liten notis om![]()