Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ägnat morgonen åt att kolla lånekalkyler hos olika banker. Superroligt :meh:
Men snart dags att lägga om lånen så bäst å kolla vem som har bäst erbjudande för oss :up:

Imorgon dags att åka till firman som fixar badrummet och gå igenom detaljer för plattsättningen, hur vi vill ha det. Bäst jag skyndar mig att bestämma mig :nailbiting: :rofl:
Måste även hinna köpa toastol å dom andra möblerna så dom har något att montera upp :laugh:
Fan vad svårt att välja bara :arghh:
Ska dock provsitta toastolar imorgon efter mötet, med byxorna på givetvis :D
Måste ju ha en som är skön att sitta på :p

Dags att fixa lunch nu :)

Min sambo pratade nyss med veterinären. Marsvinet har inflammation i tarm och bukspottkörtel samt förtjockning av tarmväggen. Han äter inte utan får tvångsmatas.
Vi har bestämt att låta honom somna in. I samma veva bestämde vi att göra oss av med det andra marsvinet med, istället för att skaffa ett nytt.

Det är jobbigt, men jag tror ändå det är det bästa för alla.

Beklagar :(

Känner mig riktigt ruggig så jag dricker varm Oboy och har tagit några Alvedon. Ska snart åka in till bussen som går till båten

Det hände redan när jag pluggade 2005-2009

Tja när det närmsta man kommer att skriva är twitter och instagram så är det inte konstigt. Långt ifrån när min lärare på internationella skolan där jag gick, berättade att två stavfel i en uppsats så vägrade hennes lärare på universitet att läsa resten och underkände den automatiskt.

Ja det är typ välkommen till verkligheten.

Det är, enligt mig, en verklig förenkling av problemet. Som jag ser det är det snarare ett resultat av en allt sämre grund- och gymnasieskola där lärare kämpar sig fram med orimlig arbetsbelastning, fler elever per lärare, dålig arbetsmiljö för alla inblandade etc. Nu avslutade jag min gymnasieutbildning för sex år sedan, men jag kan inte minnas att mina inlämningsuppgifter någonsin blev språkligt rättade, förutom i språkkurser..

Inte ens när jag gick i lågstadiet 94-97 ville min fröken rätta oss elever "för det kunde skada självkänslan" :cautious: så min mamma gjorde det istället. Dessutom lär sig barnen idag inte att skriva för hand ordentligt. Sambon som undervisar på högstadiet kan knappt tyda majoriteten av elevernas skrift och oftast är meningsbyggnaden undermålig. Men på en platta går det att läsa och ändå gissa sig till vad de menar. Men inget rättas språkligt, precis som du skriver är arbetsbelastningen alldeles för hög.

Min sambo pratade nyss med veterinären. Marsvinet har inflammation i tarm och bukspottkörtel samt förtjockning av tarmväggen. Han äter inte utan får tvångsmatas.
Vi har bestämt att låta honom somna in. I samma veva bestämde vi att göra oss av med det andra marsvinet med, istället för att skaffa ett nytt.

:heart

Så tråkigt :( beklagar :heart

Skrev hon efter att nästan ha bitit huvudet av @tornblomma :nailbiting:
Jag tycker inte man har rätt att döma någon för något man inte vet något om.
I det här fallet var kollegan hemma för att hen inte mådde bra. Det är inte upp till någon annan än den det gäller, arbetsgivare och ev läkare att avgöra om det är okej.
Jag upplevde tonen i inlägget något dömande. Okej att vara hemma pga av hundens bortgång? Vad är det som säger att det är så enkelt. Det beror ju då klart på hur man mår innan och vilken relation man har med sitt djur.
Det lät så enkelspårigt.
Men om @tornblomma tog illa upp så var det inte meningen.

Varit ute på en härlig tur med hästarna i underbart höstväder :heart.
Nu kan jag i lugn och ro arbeta Annie i traven, Aramis travar på så fint bredvid :)

22195439_10155880912804066_5626027854081863501_n.jpg

Beklagar :(

Eftersom jag åkte förbi Jula på väg till läkaren så stannade jag och kollade efter min Julflamingo och tadaaaa.......ingen flamingo :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Vi som letar häst II
  • Födda-24
Tillbaka