Vad är det för effekt på patronen?
Ingen aning. Vet inte ens var elmätaren sitter...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för effekt på patronen?
Sorry då blir det svårt att räkna på det.Ingen aning. Vet inte ens var elmätaren sitter...
I en hall? I en garderob? I källaren?Ingen aning. Vet inte ens var elmätaren sitter...
I en hall? I en garderob? I källaren?
Den brukar sitta på samma ställe där huvudströmbrytaren till elen sitter, och det kan vara bra att ha koll på var den är!
Har du kollat efter det grå skåpet på en elstolpe någonstanns utanför huset.Ingen aning. Vet inte ens var elmätaren sitter...
Kanske var en bränd sockerkaka importerad från andra sidan ÖstersjönBra fråga!
Ingen aning egentligen, jag frågade vad den bruna sockerkaksliknande kakan var för något och fick svaret: det är en finsk kaka.
Kram. Det kommer bättre dagarSå vad har jag lärt av denna dag, att mitt självförtondede är unnare än silkespapper och minsta sak försör det tunna menbranet som som det utgör. Man föröker vara glad, men bussen förare tyker att jag är en skit, Går för att handla och en rekyterare för ett gymm kallar mig för fet och tyker att jag ska jobba bort det på deras gymm. Allt jag orkade ge var en trött och nerstämd blick. Blä.
@sthu - vet du om ni har en egen elmätare eller om hyresvärden har en som går till hela fastigheten och även sådant som ni inte hyr? (ifall det finns fler byggnader på tomten)
Debiterar hyresvärden elen, eller får ni räkning direkt från elbolag?
Då sitter den i ett skåp någonstans.Direkt från elbolag.
Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis
Den är väl dold helt enkelt
Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
Men det är klart att en bastu är viktigare än en tvättstuga det fattar väl vem som helstFick precis veta att tvättstugan i huset ska tas bort. Istället ska de ha en bastu där. Herregud vad jag måste flytta. Det är inte direkt så att det finns vettig plats för tvättmaskin och någon form av tork-grej i lägenheten
Hur f*n tänker människorna som bestämmer där egentligen!?
Då sitter den i ett skåp någonstans.
Undrar om de gillar att jag bokar bastun för att torka kläderna där inne?Men det är klart att en bastu är viktigare än en tvättstuga det fattar väl vem som helst![]()
Finns risk att de inte torkar så bra där inne dockUndrar om de gillar att jag bokar bastun för att torka kläderna där inne?![]()
äh, det borde väl bli bra bara det är varmt tänker jagFinns risk att de inte torkar så bra där inne dock![]()
Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätarenDirekt från elbolag.
Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis
Den är väl dold helt enkelt
Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätaren. I mitt fd hus satt den i en avsats när man kom upp för trappan på ovanvåningen. I mitt nuvarande hus sitter den inne i en garderob i ena hallen. Hos mina föräldrar sitter den på väggen i ena hallen. Om du inte ser den direkt skulle jag också tippa på som @Tranan säger att den sitter i ett skåp/en garderob någonstans.