Vad räknar ni som fuktigt, under nytt regntäcke?

IngelaH

Trådstartare
För tredje gången i rad såg stallkompisens häst ut så här:

Stackars Rocky...

under sitt regntäcke, inköpt för fyra veckor sen.
från en viss webbutik...

Om täcket
vattenpelare 3000 mm
andasegenskaper 3000 mvt
yttertyg i 840D

I allmäna skötselråd om täcken står...
Vid långvarigt regn tränger ofta vatten in vid hals och manke och täcket känns fuktigt vid kanterna.

Jag kan säga... Jag skulle INTE betala 700 spänn, för ett regntäcke, där min häst blir så där "fuktig" under... :mad:

Sv: Vad räknar ni som fuktigt, under nytt regntäcke?

är hästen blöt under täcket då?
så såg min hästs vintertäcke alltid så fort de kom regn men han var alltid torr under (inte längs kanten vid manken/halsen )

men det pa bilden ar ju tacket som lag under regntacket, om jag har forstatt det ratt. Nixpix! Dissat!:cool:

I och för sig var inte hästen mer fuktig än att man kunde "ana" på stråna. Men undertäcket är alltså fodrat, tidigare i höst utetäcke och genomfuktigt, där det är mörkt.

Som Maria-MP säger, så är detta blåa täcket, täcket som låg UNDER regntäcket...

Jo, jag tycker att stallkompisen ska höra av sig till dem och fråga om det ska vara så här. Jag kan tänka mig, att bidra med denna bild om de undrar, vad hon menar med "fuktig under"...

jag hade inte acceptera det. Lite vid bogen då de alltid verkar tränga in vatten där.. men aldrig detta du visar p bilden.. och de spelar ingen roll om de bara är ytligt på innertäcket, om han agde stått 10 h med täcket, vad hade hänt då?

jag hade skickat tillbaka täcket.

Precis, och hästfarbror är 25 år, med krassliga luftrör. Så jag tycker att han förtjänar att vara varm och torr.

Stallkompisen är alltid noga med att köpa kvalitet, oavsett pris. Hellre att det kostar, men ÄR bra än att det pajar veckan därpå. Nu var det ganska schysst pris då kanske för ett regntäcke. Men för att kallas ett regntäcke, anser jag inte att hästen ska se ut så här på UNDERtäcket...

Jag köpte nytt regntäcke, till Timatanten på Scandinavium hos annan webshop, i våras för 350 spänn och hon ÄR kruttorr efter fem timmars visserligen fint... men ihållande regn. :bow:

jag hade inte accepterat detta :eek: så ska dt inte bli, mina budget täcken från shires tål öregn under än hel dag, det ända som händer är att det kryper in lite vatten vid halsen.

Liknande trådar

Utrustning Jättetacksam om jag får läsa några kommentarer om det täcket! Jag har egentligen bara ett bra regntäcke, men det har inget foder och...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: Matiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023