Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu sett klart alla avsnitt av The haunting of Hill house.

Fy så obehaglig den var, fick riktiga sömnproblem av ett par scener. Men mycket, mycket bra!
 
Håller just nu på att titta på The Haunting of Hill House på Netflix som jag faktiskt inte tycker är jätteläskigt (och då vågar jag seriöst inte se någon skräck om det är mörkt ute:D) men väldigt bra!

Kollar även Transparent på Viaplay som är fin på något sätt. Man får följa en äldre man som kommer ut som trans.
 
Såg Hold the dark på Netflix. Med bla Alexander Skarsgård. Tyckte inledningsvis att den var ruggigt spännande. Men jag fattade verkligen INGENTING av utvecklingen och slutet. Jag trodde inte det var sant när sluttexterna började rulla. Så den föll pladask för mig.
Alltså den föll mig i smaken och var helt inne på att det skulle bli ett "big revelation" i slutet. Men nej. Satt som ett frågetecken efter den. Kommer ge det ett tag för att sedan googla på vad som hände, egentligen.

kl
Tittar på Sabrina på Netflix, helt okej. Är mitt inne i Justified på HBO, fortfarande så bra!
 
Har sett:

First Man. Förvånansvärt sorglig film om Neil Armstrong.
Bad Times at the El Royale. SJUKT bra film med min älskling Jeff Bridges. Som en tarantinorulle men tusen gånger bättre.
 
Såg tank 432 igår och vet fortfarande inte varför för den lät sugig på beskrivningen, betyget var kasst och ja föga förvånande var den kass. Snabbspolade igenom den efter första kvarten. Se den inte.

På fredag vill jag se a star is born, måste övertala sambon bara.
 
Jag har just sett The big sick med bl a Zoe Kazan, som jag verkligen gillar. Jag rekommenderar den!
Den handlar om en pakistansk kille (som spelar sig själv, filmen bygger på en sann historia) som träffar en vit, amerikansk tjej, fast hans föräldrar vill att han ska gifta sig med en pakistansk tjej som de väljer ut. Så blir hans flickvän sjuk...
 
Bohemian Rhapsody. Kanske den film som jag haft högst förväntningar på, någonsin. Samtidigt som den börjar på maxbetyg för att det är en film om Queen och om Freddie Mercury, så blir min förståelse desto mindre för grava kronologi- och faktafel. Den har en del sådana.

För mig kunde filmen ha varit tio eller tolv timmar lång, men nu var den bara drygt två. Och då har det komprimerats och stuvats om, så att felen skaver för någon som länge älskat the one and only Freddie. Samtidigt: en stor eloge till jobbet med att återskapa Live Aid-spelningen. Där verkar de ha lagt ner möda på detaljer, och det glädjer mig lite extra.

Queens Live Aid-spelning är för mig på den nivån att den borde vara självskriven på den där skivan som NASA skickar ut i yttre rymden för att beskriva att hej, vi är människor och vi hänger på planeten Tellus, kolla här vad vi kan. Den spelningen borde komma före att skicka utdrag från Beethovens och Bachs verk.

Sedan är det på ett sätt lite skönt att filmen slutar vid Live Aid-galan och inte fortsätter fram till den sista inspelningen. Jag har till dags dato inte lyckats se videon till These are the days of our lives en enda gång utan att tårarna rinner - och då har jag sett den många gånger - och skulle filmen ha vridit om kniven hårdare kring de sista inspelningarna, så hade jag stortjutit rätt ut.

Svårbedömt i betygsväg när som sagt utgångspunkten är att allt på detta tema måste bli bra. Filmtekniskt med de störande historieomskrivningarna är det inte mer än en trea, men eftersom Freddie alltid är en femma så får slutbetyget bli 4/5.

(En markering i marginalen är också den där känslan när en skådespelare som man bara förknippar med EN enda roll dyker upp i en helt annan, och man känner igenom honom så väl men det blir helt fel i huvudet. Det tog mig mer än en timme av filmen innan polletten ramlade ner att vad fan, det är ju Petyr Littlefinger Baelish - som ju dessutom typ slutat sina dagar såsom Littlefinger - som är managern John Reid. :eek::laugh:)
 
Jag såg ”A star is born” i måndags. Suveräna skådisar, bra dialoger, fantastisk musik och härliga miljöer gör att den rätt enkla och förutsägbara storyn ändå lyfter.

Önskar dock att jag inte såg den på bio, det är en film som gör sig bäst i hemmamiljö. Det finns alldeles för många lågmälda stunder där man kan stöts sig på andra på biografen. Jag hade två av de värsta sortens kommentatorsspår bredvid mig som jag till slut fräste åt att de skulle hålla tyst. Blir fan vansinnig på folk som inte håller käft/sitter still/ger fan i mobilen när de är på bio. De borde bli portade på livstid, minns.
 
Jag såg ”A star is born” i måndags. Suveräna skådisar, bra dialoger, fantastisk musik och härliga miljöer gör att den rätt enkla och förutsägbara storyn ändå lyfter.

Önskar dock att jag inte såg den på bio, det är en film som gör sig bäst i hemmamiljö. Det finns alldeles för många lågmälda stunder där man kan stöts sig på andra på biografen. Jag hade två av de värsta sortens kommentatorsspår bredvid mig som jag till slut fräste åt att de skulle hålla tyst. Blir fan vansinnig på folk som inte håller käft/sitter still/ger fan i mobilen när de är på bio. De borde bli portade på livstid, minns.

Haha, jag tyckte definitivt att det var en biofilm jag! :D
Trots att folk runtomkring tjöt så högt stundtals att jag höll på att börja skratta istället...
 
Jag såg ”A star is born” i måndags. Suveräna skådisar, bra dialoger, fantastisk musik och härliga miljöer gör att den rätt enkla och förutsägbara storyn ändå lyfter.

Önskar dock att jag inte såg den på bio, det är en film som gör sig bäst i hemmamiljö. Det finns alldeles för många lågmälda stunder där man kan stöts sig på andra på biografen. Jag hade två av de värsta sortens kommentatorsspår bredvid mig som jag till slut fräste åt att de skulle hålla tyst. Blir fan vansinnig på folk som inte håller käft/sitter still/ger fan i mobilen när de är på bio. De borde bli portade på livstid, minns.
Tråkigt att du blev störd, men på ett helt själviskt plan blev jag glad att höra att den ses bäst på hemmaplan. Jag har nämligen haft stora besvär att hitta någon som vill gå och se den med mig, och fick för mig att det var en sådan där film man borde se på bio. Skönt att ha fel ibland!
 
Bohemian Rhapsody. Kanske den film som jag haft högst förväntningar på, någonsin. Samtidigt som den börjar på maxbetyg för att det är en film om Queen och om Freddie Mercury, så blir min förståelse desto mindre för grava kronologi- och faktafel. Den har en del sådana.

För mig kunde filmen ha varit tio eller tolv timmar lång, men nu var den bara drygt två. Och då har det komprimerats och stuvats om, så att felen skaver för någon som länge älskat the one and only Freddie. Samtidigt: en stor eloge till jobbet med att återskapa Live Aid-spelningen. Där verkar de ha lagt ner möda på detaljer, och det glädjer mig lite extra.

Queens Live Aid-spelning är för mig på den nivån att den borde vara självskriven på den där skivan som NASA skickar ut i yttre rymden för att beskriva att hej, vi är människor och vi hänger på planeten Tellus, kolla här vad vi kan. Den spelningen borde komma före att skicka utdrag från Beethovens och Bachs verk.

Sedan är det på ett sätt lite skönt att filmen slutar vid Live Aid-galan och inte fortsätter fram till den sista inspelningen. Jag har till dags dato inte lyckats se videon till These are the days of our lives en enda gång utan att tårarna rinner - och då har jag sett den många gånger - och skulle filmen ha vridit om kniven hårdare kring de sista inspelningarna, så hade jag stortjutit rätt ut.

Svårbedömt i betygsväg när som sagt utgångspunkten är att allt på detta tema måste bli bra. Filmtekniskt med de störande historieomskrivningarna är det inte mer än en trea, men eftersom Freddie alltid är en femma så får slutbetyget bli 4/5.

(En markering i marginalen är också den där känslan när en skådespelare som man bara förknippar med EN enda roll dyker upp i en helt annan, och man känner igenom honom så väl men det blir helt fel i huvudet. Det tog mig mer än en timme av filmen innan polletten ramlade ner att vad fan, det är ju Petyr Littlefinger Baelish - som ju dessutom typ slutat sina dagar såsom Littlefinger - som är managern John Reid. :eek::laugh:)
Jag har två biobiljetter att utnyttja och när jag såg trailern för denna så kände jag att jag bara måste se den.
 
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Är rätt sen på bollen, har nog trott att den skulle vara tråkig. Så fel. Underbar story/skröna, och välgjord på många vis. 4+/5
 
Håller just nu på att titta på The Haunting of Hill House på Netflix som jag faktiskt inte tycker är jätteläskigt (och då vågar jag seriöst inte se någon skräck om det är mörkt ute:D) men väldigt bra

Tyckte inte heller den var speciellt läskig... så fattade inte riktigt vad alla snackade om :D
 
Rampage helt okej men skulle nog inte tyckt den var lika bra utan dwayne. Killen från true blood dog lite för snabbt hade förväntningar på nån minut till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 067
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 828
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 155
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp