Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bohemian rapsody - tror denna film gick lite förlorad på mig då jag inte varit så insatt i Queen eller historien kring hur bandet skapades etc. men jag tyckte det var en intressant film, bra rent scenografiskt. Tror jag ger den 3.5 av 5, men som sagt, den var nog lite förlorad på mig.

Hotel marigold - tio av fem toasters!! En feel good-film helt i min smak som gav ett hopp om att det kanske inte är för sent trots allt.
 
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Är rätt sen på bollen, har nog trott att den skulle vara tråkig. Så fel. Underbar story/skröna, och välgjord på många vis. 4+/5
Och ikväll - Hundraettåringen som smet från notan och försvann.
Samma vibb som Polisskolan 9 eller Jönssonligan 7. Och det borde jag ju kanske anat. Väldigt litet av föregångarens klurigheter och ”skön story” känsla. Bra skådespeleri och regi räcker inte om storyn inte håller. Den här kanske Felix Herngren borde avstått från. 2+/5
 
Jag har två biobiljetter att utnyttja och när jag såg trailern för denna så kände jag att jag bara måste se den.
Och nu är jag hemkommen från bion. För mig som nog inte är jätteinsatt i deras historia mer än i stora drag, har mest koll på Greatest Hits-albumen + att jag såg en dokumentär(serie?) för några år sedan, så skavde inte omstuvningen - men jag såg till att inte läsa på i förväg efter att ha läst @Lillgrådis recension...
För mig blir det 4,5/5

Nu sitter jag här och lyssnar på soundtracket på Spotify och inser att jag nog måste önska mig vettigare högtalare i julklapp.
 
Bodyguard på Netflix. Otroligt sevärt! Så sjukt välgjord och spännande! Sträcktittade fyra avsnitt idag bara för att det verkligen inte gick att sluta titta. Se den!!
 
Bodyguard på Netflix. Otroligt sevärt! Så sjukt välgjord och spännande! Sträcktittade fyra avsnitt idag bara för att det verkligen inte gick att sluta titta. Se den!!
Ja den var bra! :)

KL
Jag ser del två av Making a Murderer och är ungefär lika besatt, arg och frustrerad som jag var när jag såg del 1. Men den är väldigt bra gjord, och väldigt intressant!
 
Jag såg nya Grinchen igår på bio och den var så himla välgjord och gullig. Älskar själva historien och den gamla filmen sedan tidigare så var lite orolig, men blev inte besviken och störde mig inte ens på dubbningen (såg filmen ihop med ett barn). Kommer garanterat se den fler gånger :love:
 
Haha "bra"? Jag var tvungen att sätta TV:n på mute till och från i sista avsnittet eftersom jag var så stressad och engagerad :D.
Haha, jag såg den lite mer utspritt över ett par veckor så var nog en lite mindre intensiv upplevelse för mig! Fast det här med att sätta TV:n på mute i parti och minut är standard för mig, i princip oavsett vad jag tittar på :o

Nåja, jag tyckte nog att den var en gnutta för amerikansk (läs: överdriven) emellanåt, därför kallar jag den just bara "bra". Men den var bra, alltså! :D
 
Crazy rich asians
Standard förutsägbar romcom, man vet momenten/slutet redan i början av filmen. Ändå lite gullig och inte direkt dålig.

Man storknar ju lite när man ser hur ett 40 miljoners bröllop kan se ut. Det är liksom häftigt men så fruktansvärt absurt.
Att förvandla en kyrka till en oas/ett kärr/en flod där bruden går barfota genom ett "vattendrag" iklädd guld och glitter och där finns vass och djur och ja.. det är alltså inne i kyrkan. Absurt som sagt men rätt roligt.

Funkar bra som underhållning/feelgood 3/5.
 
Bodyguard på Netflix. Otroligt sevärt! Så sjukt välgjord och spännande! Sträcktittade fyra avsnitt idag bara för att det verkligen inte gick att sluta titta. Se den!!

Åh, den måste ses!
Behöver en ny serie att se med E efter att han sträckkollat på The Haunting of Hill House i helgen. :D
 
Jag och maken såg The Haunting of Hill House i helgen. Tre avsnitt i fredagskväll och 7(!) avsnitt i lördags... :o:rofl:

Så jävla bra! Sjukt välgjord serie, älskar hur den är upplagd! 5/5!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 582
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp