Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var och såg Joker igår och tyckte den var otroligt bra! Väldigt obehaglig, men bra. Och herregud vilken skådespelarinsats från Joaquin Phoenix! Tror absolut att det kan bli en Oscar för det. Jag har aldrig varken sett eller läst ens en minut Batman, och jag tror faktiskt att det gjorde att jag uppskattade filmen ännu mer eftersom den för mig var en helt fristående historia liksom. Sambon som känner till den som del av något annat var mindre förtjust och tyckte även att filmen var för långsam, vilket jag kan förstå och till viss del hålla med om. Men det faktum att vi var på lyxbio där man sitter i små soffor och kan beställa in cocktails, vin och mat hjälpte :D

Nu under förmiddagen har jag sett sista avsnittet av The Sinner (säsong 1) och det var nog bland det bästa jag sett på Netflix på ett bra tag! Ser fram emot att börja på säsong 2, hoppas att den är lika bra!

Jag såg också Joker häromdagen och jag håller med dig! Jag har dock sett (alla?) andra Batman-filmer men har tydligen ett tillräckligt kort minne för att det inte skulle ge någon större huvudbry, i alla fall vad gällde själva storyn. :D Dock kunde jag inte litegrann låta bli att jämföra Joaquin Phoenix med Heath Ledger - jag älskade Ledgers version av Jokern, men både Phoenix och filmen i sig var oväntat bra tycker jag.
 
Började kolla XY Chelsea på tv4play men pausade. Handlar om Chelsea Manning. Är nog intressant om man kollar hela men jag kollar på telefonen och ibland kom det texter som var pyttesmå.

Även sett Möte med en psykopat på tv4play. Piers Morgan intervjuar en kille som som 13-åring knivmördade sin lillasyster. Intressant men obehagligt hur nollställd han var.
Mamman och två experter kollade på intervjun. Man får höra deras reflektioner.
 
Tittar på Belle på åttan just nu och var tvungen att kolla på tv.nu, där det stod "Filmen har klarat Bechdel Wallace-testet." Det blev genast mera intressant! Den slutar kl 02 men jag ska nog se hela filmen :d
 
Fringe - 5/5

Ser om gamla goda FRINGE! UNDERBAR serie! Såhär beskrivs den på moviezine:

"Tv-serie om ett osannolikt team som består av en ung, beslutsam FBI-agent, en briljant forskare som tillbringat 17 år på mentalsjukhus, och dennes skrupelfria son - som utreder en serie bisarra dödsfall och katastrofer under benämningen "The Pattern". Teamet misstänker att någon använder hela jorden som laboratorium och ledtrådarna pekar mot Massive Dynamic, ett ljusskyggt, men mäktigt globalt bolag."
 
Jag har fortsatt med Succession och är nu omåttligt road. Vad hade de som skrev manus rökt? Sjukt skruvade karaktärer. :laugh:

Står jag bara ut med den förbannade Roman kommer jag definitivt att fortsätta.
Jag måste erkänna att jag/vi har gett upp faktiskt. Jag klarar inte riktigt av hur jobbiga alla är mot varandra och hur oerhört pinsam och irriterande Greg är. Den är lite för mycket och lite för elak för min smak.
 
Jag måste erkänna att jag/vi har gett upp faktiskt. Jag klarar inte riktigt av hur jobbiga alla är mot varandra och hur oerhört pinsam och irriterande Greg är. Den är lite för mycket och lite för elak för min smak.

Åh nej! Vilket avsnitt slutade ni?
Minns hur jag knappt klarade av Greg i första säsongen. Sen blir det bättre.
Däremot så hände något med mig under tiden jag tittade. I början var allt fokus på elakheterna och deras i vissa fall vidriga personligheter men det blev liksom mindre fokus på det längre fram, särskilt i säsong 2 (som jag tycker är ännu bättre än säsong 1, ovanligt för mig). Inte för att de inte är elaka, men något fascinerar mig så himla mycket med deras dynamik tror jag.
 
Jag måste erkänna att jag/vi har gett upp faktiskt. Jag klarar inte riktigt av hur jobbiga alla är mot varandra och hur oerhört pinsam och irriterande Greg är. Den är lite för mycket och lite för elak för min smak.
Jag nästan skäms lite över hur roligt jag har åt deras elakheter! Ju fler avsnitt, desto mer ser jag det som komedi. Mycket svart sådan.

Roman är nästan den jag har roligast åt just nu, medan Greg är så pinsam att det kryper i mig så fort han är i rutan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
485
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 084
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 858
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 182
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp