Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu sett sista avsnittet av Succession säsong 2. Vilken jäkla säsong det varit! Spännande och så välgjort. Rekommenderar verkligen och längtar redan till nästa säsong.

Fler här borde se den!
 
Har nu sett sista avsnittet av Succession säsong 2. Vilken jäkla säsong det varit! Spännande och så välgjort. Rekommenderar verkligen och längtar redan till nästa säsong.

Fler här borde se den!
Vi håller på! Har bara hunnit med två avsnitt av säsong 1 än så länge, men det är ju helg på ingång! :D
 
Har nu sett sista avsnittet av Succession säsong 2. Vilken jäkla säsong det varit! Spännande och så välgjort. Rekommenderar verkligen och längtar redan till nästa säsong.

Fler här borde se den!
Jag såg första avsnittet i går kväll men ... nja? En massa elaka familjemedlemmar som jävlas med varann? Men jag ska fortsätta.
 
Sett fyra avsnitt av La casa de papel.

Jag gillar den men har fruktansvärt svårt för spanskan. Kommer på mig själv med att tänka då och då att jag önskar den kunde varit på engelska.. men jag gillar storyn så det är väl värt att uthärda :D
 
Sett fyra avsnitt av La casa de papel.

Jag gillar den men har fruktansvärt svårt för spanskan. Kommer på mig själv med att tänka då och då att jag önskar den kunde varit på engelska.. men jag gillar storyn så det är väl värt att uthärda :D
Jag såg tre-fyra avsnitt men toktröttnade faktiskt efter det. Det kändes som upprepningar hela tiden och blev mer och mer orealistiskt.
 
Jag såg första avsnittet i går kväll men ... nja? En massa elaka familjemedlemmar som jävlas med varann? Men jag ska fortsätta.
Jag är faktiskt inte heller övertygad, av precis samma anledning plus att jag har svårt för serier där jag inte gillar/känner för någon av karaktärerna, men eftersom @Malibu_Stacy s senaste tips visade sig vara en riktig fullträff för mig tänkte jag fortsätta några avsnitt till innan jag ger upp :D
 
Jag är faktiskt inte heller övertygad, av precis samma anledning plus att jag har svårt för serier där jag inte gillar/känner för någon av karaktärerna, men eftersom @Malibu_Stacy s senaste tips visade sig vara en riktig fullträff för mig tänkte jag fortsätta några avsnitt till innan jag ger upp :D
Lite så tänker jag med. Att i och med att @Malibu_Stacy gillar den så är det nog inte bara en massa odrägliga karlar som tjafsar om makt. :D
 
Eh jaaa! Nä men det är absolut en serie om makt men också om familjerelationer som jag tycker ändå gestaltas på ett bra sätt. Jag slutar inte förvånas över hur sjukt rika de är, med betoning på sjukt. För jag fattar att de är så elaka och sjuka mot varandra när de lever i den värld som de faktiskt lever i, och jag finner det fascinerande på många sätt. Även fast de är elaka så känns det ändå realistiskt att de faktiskt skulle bete sig så.
 
Jag var och såg Joker igår och tyckte den var otroligt bra! Väldigt obehaglig, men bra. Och herregud vilken skådespelarinsats från Joaquin Phoenix! Tror absolut att det kan bli en Oscar för det. Jag har aldrig varken sett eller läst ens en minut Batman, och jag tror faktiskt att det gjorde att jag uppskattade filmen ännu mer eftersom den för mig var en helt fristående historia liksom. Sambon som känner till den som del av något annat var mindre förtjust och tyckte även att filmen var för långsam, vilket jag kan förstå och till viss del hålla med om. Men det faktum att vi var på lyxbio där man sitter i små soffor och kan beställa in cocktails, vin och mat hjälpte :D

Nu under förmiddagen har jag sett sista avsnittet av The Sinner (säsong 1) och det var nog bland det bästa jag sett på Netflix på ett bra tag! Ser fram emot att börja på säsong 2, hoppas att den är lika bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
485
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 085
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 860
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 184
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp