Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är som att bara äta pärlsockret på bullen ena veckan, nästa vecka en tugga till, nästa en till. Näe precis, det är ju skitjobbigt att bara få se ett avsnitt i veckan!

Som det var FÖRR i tiden... Trösta dig med att det innebär att dagens ungdom inte får precis allt serverat utan får lida lite de också:devil:
 
@Pilot
Fanfics om good girls? Jeez, säsong 3 börjar sändas i februari-mars och du kommer vimsa till din hjärna om du läser fanfics nu! Mina döttrar läste alltid en massa fanfics till filmer och serier när de var yngre och de sa båda att allt blev jättekonstigt när nya originalsäsonger eller delar av original kom.

NÄR säsong 3 kommer så lär väl inte hela säsongen släppas, utan ett avsnit i veckan :arghh: och jag avskyr det - jag vill ha hela säsonger att plöja!
Ja, min gärna är redan kokt. Hjälper inte att jag försöker vaska fram bra fanfics från de dåliga.
Men my oh my, man märker verkligen att man blir äldre och det är en generationsväxling.
 
This is us (Amazon Prime) - Serie om tre syskon och deras familjer. Man får se både nutid och dåtid och förstår varför syskonen blivit som dom blivit. Mysig, varm och deppig, typ :D. 4/5 hittills (6 avsnitt in)

Vet inte riktigt hur långt jag kom i This is Us, men sån himla mysig serie att gråta till. Bölade till typ varje avsnitt!
 
Small town killers, eller som den heter i original, Dræberne fra Nibe. Netflix.

Dansk film om ett par medelålders män som i fyllan lejer en rysk hitman för att mörda deras fruar då skilsmässa blir för dyrt. Riktigt underhållande film, kan absolut rekommenderas när man vill ha något lättuggat och underhållande. Betyg: 4/5
 
Sträcksåg The Witcher (Netflix) i natt.
Extremt bra, mycket bättre än vad jag förväntat mig. Har varit orolig för att Cavill ska vara lite för mkt prettyboy för att passa i rollen men han var suverän. Riktigt bra casting överlag!

Om man gillar fantasy, monster, magi, mörker men ändå humor så rekommenderas den.
Kan nog vara lite förvirrande hoppen i tidslinjen om man varken läst böckerna eller spelat spelen dock.
Nu måste jag spela om Witcher. 😍
 
Star Wars: The Rise of Skywalker. Biografföreställning. :D Egentligen är jag så sjukt lättköpt, liksom ge mig Chewbacca och några klassiska wookie-growl, ett par roliga droider, några lasersvärdbataljer, en ny planet med underliga varelser och Något Ont som Det Goda måste besegra genom att ta sig genom Sköldarna och förstöra det Onda Dödsvapnet; sedan är jag i princip nöjd och lycklig. Av ren Star Wars-nostalgi då alltså. Samtidigt, så kan man ju inte undgå att jämföra och tröttna lite på den platta dialogen och logiska luckorna i en enskild film. Tyvärr!

Men detta var ändå en "must see" så har man något hum om Star Warsvärlden kan jag bara rekommendera också denna film. I jämförelse med både mycket annat och de gamla filmerna som fick mig fast från början, så måste jag nog ändå begränsa betyget på denna nionde del till 3/5.
 
Ad Astra, 3 av 5 pannkakor
Maken ville se den och jag var djupt skeptisk, men kollade till slut. Rymdfilm med lite oklar grundstory. Kändes lite som ”vi måste göra en rymdfilm, Interstellar blev ju en hit!”, men att en idé på en bra story tyvärr saknades. Den kändes välgjord och påkostad, och stundtals spännande men för den som sett Interstellar och Gravity blev det lite av en sämre efterapning.
 
Vågen (SVT Play), en överraskande välgjord norsk katastroffilm om bergskred och vattenmassor i Geirangerfjorden, med något så ovanligt som en geolog i hjälte(ish)rollen. Klart godkänd i sin genre. 4/5
 
Hela familjen har sett Arthur Christmas (Netflix) nu ikväll och jag tror att det är en ny favorit-julfilm för mig. Så himla rolig och fin och jul-klyschig på precis rätt sätt! :love: Borde passa både vuxna och barn från typ 5 år och uppåt :)
 
Flickan från ovan, Netflix. Handlar om en 14-åring som mördas av sin granne när hon är på hemväg från skolan. Pappan kan inte sluta leta efter hennes mördare och hon själv är i någon sorts limbo. Nu har det gått ett par år och han har fått upp ögonen för hennes lillasyster.

Jag gillade att se Susan Sarandon i rollen som mormodern. 3.5/5
 
Flickan från ovan, Netflix. Handlar om en 14-åring som mördas av sin granne när hon är på hemväg från skolan. Pappan kan inte sluta leta efter hennes mördare och hon själv är i någon sorts limbo. Nu har det gått ett par år och han har fått upp ögonen för hennes lillasyster.

Jag gillade att se Susan Sarandon i rollen som mormodern. 3.5/5
Det är väl samma film som the Lovely bones? (Iallafall enligt Google) Den har jag sett på blu-ray, tyckte den var väldigt surrealistisk och konstig.
 
Flickan från ovan, Netflix. Handlar om en 14-åring som mördas av sin granne när hon är på hemväg från skolan. Pappan kan inte sluta leta efter hennes mördare och hon själv är i någon sorts limbo. Nu har det gått ett par år och han har fått upp ögonen för hennes lillasyster.

Jag gillade att se Susan Sarandon i rollen som mormodern. 3.5/5
Boken var riktigt bra.
 
Sträcksåg The Witcher (Netflix) i natt.
Extremt bra, mycket bättre än vad jag förväntat mig. Har varit orolig för att Cavill ska vara lite för mkt prettyboy för att passa i rollen men han var suverän. Riktigt bra casting överlag!

Om man gillar fantasy, monster, magi, mörker men ändå humor så rekommenderas den.
Kan nog vara lite förvirrande hoppen i tidslinjen om man varken läst böckerna eller spelat spelen dock.
Nu måste jag spela om Witcher. 😍
+1!
Har plöjt serien över helgen och är mäkta imponerad! Hade samma farhågor som Wingates men Cavill gjorde sig perfekt som Geralt :love:
Läste att han kämpade sig till rollen då han själv är ett fan av böckerna och spelen, det tror jag bidrog till att han gjorde honom så bra - ett passionsprojekt helt enkelt.

Längtar redan efter nästa säsong.. :arghh:
 
+1!
Har plöjt serien över helgen och är mäkta imponerad! Hade samma farhågor som Wingates men Cavill gjorde sig perfekt som Geralt :love:
Läste att han kämpade sig till rollen då han själv är ett fan av böckerna och spelen, det tror jag bidrog till att han gjorde honom så bra - ett passionsprojekt helt enkelt.

Längtar redan efter nästa säsong.. :arghh:
Verkligen! Älskar att han är en fellow nörd.
Undrar om han vill gifta sig med mig? 🤔

Ja. Nu måste vi vänta till 2021 😭
Kommer ju inte hinna komma något spel innan dess heller 🙁
 
Verkligen! Älskar att han är en fellow nörd.
Undrar om han vill gifta sig med mig? 🤔

Ja. Nu måste vi vänta till 2021 😭
Kommer ju inte hinna komma något spel innan dess heller 🙁
Ja, alltså, jag tyckte han var lite ”typ halvsnygg” innan men nu vill jag slicka på teven! :love:

2021 är helt för länge! Tur att Outlander kommer ”snart” iaf. (Du kan ta Cavill om jag får Heughan!)
 
Såg Star Wars: The Rise of Skywalker häromdagen. Jag har varit ett enormt stort Star Wars-fan sedan i vart fall sent 80-tal och de tre gamla filmerna ligger mig oerhört varmt om hjärtat. The Force Awakens gjorde mig lycklig in i själen, The Last Jedi har så sakteliga växt och The Rise of Skywalker gjorde mig inte besviken. Jag har aldrig gråtit till en Star Wars-film, men här grät jag både en och två gånger. Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen och jag hoppas verkligen att sagan är slut nu, för det skulle vara ett väldigt värdigt slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 173
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp