Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat kolla på nya versionen av the L Word (som nu heter the L Word: generation Q) och går på HBO.
Följde aldrig serien när det gick första gången men såg avsnitt lite sporadiskt. Kul att flera från då återkommer nu samt att det är nya karaktärer och betydligt mer upphottat och modernt. Vissa saker är lite larviga eller overkliga men tycker ändå att den är kul att titta på och jag vill se mer! Blev positivt överraskad ändå och älskar alla LA-vyer :love:
För den som inte vet handlar det om ett gäng lesbiksa kvinnor men också trans- och queerpersoner och deras liv i L.A (det är mycket sex i serien!).
 
Jag såg The Two Popes (Netflix) tillsammans med familjen igår kväll och rekommenderar den starkt! Intressant historia om en värld jag vet väldigt lite om, med en skopa humor som lättade upp det hela lite lagom. Mycket bra skådespel också.

Sen tyckte jag väl i och för sig att den var lite väl glorifierande emellanåt, men det var inget som störde mig sådär överdrivet mycket.
 
Det känns som att jag just upptäckt HBTQ taggen på Netflix, det har kommit ut en del grejer sen sist :love:
Tittade ikväll på Alex Strangelove - underbart med något som faktiskt känns aktuellt (jag hoppas det åtminstone) i deras reaktioner. Jag hade önskat mera fokus på det möjliga HBTQ förhållandet men det var gulligt ändå och främst roligt att titta på.

Och sedan tittade jag på Handsome Devil som överraskade mig på ett positivt sätt genom att fokusera på vänskap (Andrew Scott skadade inte heller, hans skådespeleri är tipptopp :love:) och inte något mer, men ett par personer fick mig att räcka långfinger åt skärmen så möjlig varning för ilska :cautious: Men den slutar bra!

Har lagt till ett bra antal andra grejer på min lista som jag ska kolla in framöver också :up:
 
Jag har sett de två första avsnitten av ”Min fantastiska vännina” (baserat på Elena Ferrantes böcker) på SVT och jag gillar’t!
 
"Messiah" på Netflix. Trots att den fått eländigt dåliga recensioner av mediarecensenter tycker jag den var mycket bra. Spännande tanke att det kommer en Messias I vår tid, och det är ett hopkok av geografi, religioner och CIA och sociala medier i salig röra (pun intended). Men dock kvalitet i bild och produktion, vilket ger sevärde.
 
"Messiah" på Netflix. Trots att den fått eländigt dåliga recensioner av mediarecensenter tycker jag den var mycket bra. Spännande tanke att det kommer en Messias I vår tid, och det är ett hopkok av geografi, religioner och CIA och sociala medier i salig röra (pun intended). Men dock kvalitet i bild och produktion, vilket ger sevärde.
Jag håller också på att se den. Tycker den är väldigt bra! Just tanken på att vad det skulle innebära om det skulle inträffa i vår tidsålder gör den väldigt underhållande. Jag är helt fast.
 
Jag har tittat på Private Practice (spinoff Grey's Anatomy) eftersom jag ville se lite mer av Amelias historia än det man fått veta på Grey's. Var tyvärr lite svårt att få tag på, tittade först på väldigt dålig kvalitet på dailymotion, sedan såg jag att den kom upp på amerikanska Netflix nu i slutet på december så sedan har jag kollat via VPN där.
 
John Hron
Lånade den på biblo på dvd.
Bygger på en verklig historia. Tonåring blir mördad av nynazister. Hände nån gång på 90-talet.
 
John Hron
Lånade den på biblo på dvd.
Bygger på en verklig historia. Tonåring blir mördad av nynazister. Hände nån gång på 90-talet.
Inte för att vara dryg, men "hände nån gång på 90-talet" lät ungefär som du varit på naturhistoriska och sprungit förbi något typ ba va.
Åren går, jag har nog inte fattat hur unga människor är här på buke numer/ att åren gått så snabbt, men historien om John Hron hoppas jag bankas in i skallen på varenda unge i skolorna i sverige, för ingen ska vara (borde) någonsin vara ovetande vad som hände honom. Blir lite ledsen i hjärtat att det tydligen inte är så. 😢
 
Bande de filles (Girlhood)
DVD
Fransk film om en tjej. Den har fått några priser och bra recensioner men för mig var den bara tråkig, när det inte var tyst så var det meningslöst babbel. Färgen blå verkar vara ett tema(?)
Kollade inte klart filmen. Seg.
 
Inte för att vara dryg, men "hände nån gång på 90-talet" lät ungefär som du varit på naturhistoriska och sprungit förbi något typ ba va.
Åren går, jag har nog inte fattat hur unga människor är här på buke numer/ att åren gått så snabbt, men historien om John Hron hoppas jag bankas in i skallen på varenda unge i skolorna i sverige, för ingen ska vara (borde) någonsin vara ovetande vad som hände honom. Blir lite ledsen i hjärtat att det tydligen inte är så. 😢
Jag är väl medveten om vad som hände John Hron (det var därför jag åkte till ett bibliotek längst ut på linjen och letade fram filmen i deras stökiga filmhylla) och det tror jag de flesta är, därför skrev jag inte så mycket i min beskrivning. Minns inte exakt årtal, så skrev ”nån gång på 90-talet”.
Hade det känts bättre för dig om jag inte skrivit något om tidsperiod?
 
Har lagt Messiah på min önskelista, känner att jag vill ha mer fokus än att bara slötitta.

Tittar på Witcher som är ny på Netflix, hade inte en vän berättat att de hoppar mycket i tidslinjerna så hade jag nog lagt ner för länge sedan.
 
Jag är väl medveten om vad som hände John Hron (det var därför jag åkte till ett bibliotek längst ut på linjen och letade fram filmen i deras stökiga filmhylla) och det tror jag de flesta är, därför skrev jag inte så mycket i min beskrivning. Minns inte exakt årtal, så skrev ”nån gång på 90-talet”.
Hade det känts bättre för dig om jag inte skrivit något om tidsperiod?
Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.
 
Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.
Jag tog inte illa vid mig.
 
Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.

Hans föräldrar eller iaf hans far kom till våran skola och berättade om detta. De visade bilder och det är nått som jag aldrig kommer glömma. Jag är född -85
 
Jag har sett Joker och till min stora förvåning tyckte jag inte alls om den. Jag hade sett fram emot den länge. Jag är generellt inget stort fan av "superhjältefilmer" men tycker de ofta kan bli bra när de är lite mörkare. Här kändes det dock lite väl.. mänskligt? Det är en oerhört tragisk historia som ändå känns så tom på något vis.

Osäker på vad jag försökte förmedla men jag tyckte i alla fall inte om den.
 
Jag har sett de två första avsnitten av ”Min fantastiska vännina” (baserat på Elena Ferrantes böcker) på SVT och jag gillar’t!

Har du läst böckerna, och kan jämföra? Eller egentligen är jag nog lika nyfiken på hur det funkar om man inte läst böckerna.

Det känns som svåra böcker att göra något BRA av, så jag har varit lite skeptisk. Men ska försöka komma ihåg och se ett avsnitt åtminstone.
 
Sett första avsnittet av Dracula men fattar inte vad som tydligen är roligt som någon skrev, får se om jag orkar se resten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 078
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 848
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp