Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Taken at birth, på TLC. Kanske finns på dplay också(?)
Dokumentärserie om människor som blev stulna som bebisar av en dr Hicks. Han lurade mammorna att deras barn dött och sålde dem i stället. Han utförde även sena aborter där barnen överlevde och så sålde han dem utan föräldrarnas vetskap.
Man får följa ett av barnen, som nu är vuxet och har tillbringat hela sitt liv med att hitta andra barn och återförena dem med sina biologiska familjer. Med hjälp av dna och gamla register söker de efter möjliga kopplingar.
Ganska spännande och tragiskt.
 
This is us (Amazon Prime) - Serie om tre syskon och deras familjer. Man får se både nutid och dåtid och förstår varför syskonen blivit som dom blivit. Mysig, varm och deppig, typ :D. 4/5 hittills (6 avsnitt in)
 
This is us (Amazon Prime) - Serie om tre syskon och deras familjer. Man får se både nutid och dåtid och förstår varför syskonen blivit som dom blivit. Mysig, varm och deppig, typ :D. 4/5 hittills (6 avsnitt in)
Åh vad jag älskade den! Åtminstone första säsongen, tvåan höll inte riktigt måttet tyvärr även om den fortfarande var bra.
 
Jag har sträcktittat på de tre första avsnitten av Home for Christmas/Hjem til Jul (Netflix) och skrattade högt flera gånger. Den är himla charmig tycker jag, och inte bara för att den är på norska! Lagom mycket skämskudde för mig också, jag som är ganska känslig för sådant.

Jag har så väldigt svårt för Felix Sandman efter Störst av allt bara, men det är väl ungefär mitt enda problem med den såhär långt.
 
Holiday in the wild på Netflix. Bra film, mysig och lagom med ett budskap att vi ska värna våra vilda djur (elefanter). :)

6 underground på Netflix. Inte så bra som vi hade hoppats. Första halvan av filmen var otroligt hoppig och märkligt ihopklippt, förstod faktiskt inte riktigt vad som hände. Det var också väldigt grafiska och starka delar i actionscenerna, samt väldigt långa och kaotiska actionscener. Det var väldigt mycket hela tiden. Vi konstaterar att den får ganska lågt betyg men jag hade ändå sett uppföljaren om det kommer en.

Mannen brukar vilja se Nissene på loven till jul men i år har jag sluppit. :D Vet inte om den finns online, tror han har den på DVD... :laugh:
 
6 underground på Netflix. Inte så bra som vi hade hoppats. Första halvan av filmen var otroligt hoppig och märkligt ihopklippt, förstod faktiskt inte riktigt vad som hände. Det var också väldigt grafiska och starka delar i actionscenerna, samt väldigt långa och kaotiska actionscener. Det var väldigt mycket hela tiden. Vi konstaterar att den får ganska lågt betyg men jag hade ändå sett uppföljaren om det kommer.
Nej, men säg inte så! Jag som tittat de första 10 min och tyckte den verkade sååå lovande! Mehh!
 
Dokument Utifrån: De försvunna kvinnorna
Kunskapskanalen/SVT
Asien saknar 170 miljoner kvinnor på grund av att deras föräldrar valt att föda söner och abortera döttrar. Det är resultatet av en kampanj som introducerades av väst, däribland Sverige, i ett försök att motverka befolkningsökningen.

Väldigt intressant dokumentär, faktiskt!
 
Kollar fortfarande på His dark materials och även om den kändes lite seg och förvirrande i början så tycker jag nog den blivit bättre för varje avsnitt. Väldigt episk och mycket filmkänsla, ser fram emot varje nytt avsnitt :)

Favoriten just nu är annars Servant (Apple TV). Ett par förlorar sitt barn när han bara är några veckor gammal. Mamman flippar totalt och vägrar inse att han är död så de får en sån där realistisk terapidocka för att hjälpa henne komma över det. Till dockan anställer de också en creepy nanny.

Rätt korta avsnitt på runt halvtimmen för de som gillar sådant. Trailern kändes lite missvisande men dne är onekligen intressant och man vill gärna veta mer. Men ja det är definitivt mer av ett mysterium än skräck även om potentialen finns där.

Ett litet minuspoäng för att han som spelar Ron i Harry Potter är med (dock liten roll) och hans "amerikanska" är helt horribel.
 
Är fortfarande helt såld på Good Girls och har börjat läsa fanfics en masse bara för det. Varför har inte vanliga böcker ordentliga trailers? Jag gillar blandningen mellan att kunna ha tankarna på fysiska personer när jag läser böcker.
Jag tittar på His dark materials, gillar den väldigt mycket. Tycker de har verkligen hittat rätt personer till rätt roller. Läste serien när jag var yngre och tycker verkligen de har fångat den känslan jag hade när jag läste böckerna.
Såg 6 underground i helgen, hade potential för att vara hur bra som helst, tyckte det var för mycket action och för lite humor/ interaktion.
Ska släppas nya säsonger på Netflix denna veckan, så ser fram emot att kunna mata serier resten av veckan. Har haft lite struligt med diverse saker (mörkret hjälper inte) så älskar att kunna försvinna in i andra världar just nu och fly min egen.
 
@Pilot
Fanfics om good girls? Jeez, säsong 3 börjar sändas i februari-mars och du kommer vimsa till din hjärna om du läser fanfics nu! Mina döttrar läste alltid en massa fanfics till filmer och serier när de var yngre och de sa båda att allt blev jättekonstigt när nya originalsäsonger eller delar av original kom.

NÄR säsong 3 kommer så lär väl inte hela säsongen släppas, utan ett avsnit i veckan :arghh: och jag avskyr det - jag vill ha hela säsonger att plöja!
 
Jag tittar på dokumentären "De försvunna kvinnorna" på svtplay och jag får respiratoriska problem och blir hjärn-nopprig!

Den tid vi lever i nu är så...ja....jag vet inte vad jag ska säga. Jag har pausat ett antal gånger för att gå ifrån för allt det hyckleri och korttänkhet och det jevla övergrepp på mänskligheten som mänskligheten gör på sig själv i vår tid!

Man kan säga mycket om kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp och aborter när vi lever i det samhälle vi lever i idag, men när vi applicerar det på befolkningskontroll i utvecklingsländer och för all del baksidan av den friheten var som helst - saker man inte pratar om liksom - när 'samhället' gör abort, och vad det innebär, chockerande fakta som slår en i bakhuvudet. Men iallafall, ett skakande program som jag tycker alla som uttalar sig om den globala kvinnans rätt till familjeplanering ska se.

Asien saknar 170 miljoner kvinnor på grund av att deras föräldrar valt att föda söner och abortera döttrar. Det är resultatet av en kampanj som introducerades av väst, däribland Sverige, i ett försök att motverka befolkningsökningen. Idag har miljoner män i giftasålder ingen möjlighet att hitta en partner och mer än någonsin tidigare har kvinnor blivit en handelsvara. Originalets titel: Missing women and the bachelor time bomb.

Se den! 👊
 
Jag har sträcktittat på de tre första avsnitten av Home for Christmas/Hjem til Jul (Netflix) och skrattade högt flera gånger. Den är himla charmig tycker jag, och inte bara för att den är på norska! Lagom mycket skämskudde för mig också, jag som är ganska känslig för sådant.

Jag har så väldigt svårt för Felix Sandman efter Störst av allt bara, men det är väl ungefär mitt enda problem med den såhär långt.
Sträcksåg just alla avsnitten. Håller med,mysig och rolig.
 
.Varför har inte vanliga böcker ordentliga trailers?

Apropå, jag har en god vän som är framgångsrik författare som inför sitt nästa boksläpp har gjort trailers för boken. Hen har lagt upp ett flertal av dem på sin privata facebook och fått massa input på det av andra författare och jorrnalister och mediafolk. Trots mycket proffsig och dyr produktion har kritiken har varit massiv, så jag tror inte att det blir någon publik trailer. Tydligen floppar böcker som promotas med visuell trailer säger de.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 086
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 874
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp